Vs: JOEN SUU
Tämän topikin kuuluu olla ylimmäisenä. Aina.
Pitkään saunoo wimi kyllä. Eikä pillikään näköjään pääse kotiarestista koneelle. Haadeskin on palanut alimpaan helkkariin hiilien luontiin.
Mutta ei siinä mitään. Pitää vaan itse painaa täällä pitkää päivää, niinkuin töissäkin. Eilenkin menin töihin jo tuntia aikaisemmin, kun mitä olisi pitänyt. Ei muuten, mutta kun aamun epistola ei ollut tullut ajallaan. Koko päivähän siinä meni sekaisin. Pitääkin lähettää Karjalaiselle tulikivenkatkuisia terveisiä.
Tulikivestä tulikin mieleen tuli. Niin ja takkatuli. Eukko nimittäin haluaisi meille takan. Miten tämmöiseen Aravataloon sellaisen saa sopimaan? Joku nurkka pitäisi ottaa käyttöön. Muutenkin pieneen mökkiin ei viitsisi keskelle olohuonetta tulisijaa rakentaa.
Voisiko muuten wimpula metallimiehenä hitsata sellaisen rautatakan? Kähveltäisit joka päivä töistä plootua muutaman neliön. Rosteria vähintään. Suoralle piipulla ja ilman mitään varaavaa systeemiä. Puita nimittäin piisaa polttaa vaikka yötä päivää seuraavat kaksikymmentä vuotta. Siinähän jo onkin suomalaisen miehen normaalit elinpäivät jo luettu. Ainakin tilastojen mukaan.
Puista taas tuli tulen ohelle mieleen se, että oli se vaan hyvä, että tein niitä pilkkeitä silloin, kun olin vielä kunnossa. Tulevaisuudesta ei voi mitään sanoa, että josko sitä enää kykenee metsätöihin. On sen verran ruumis rapistunut. Lienen kohta yhtä huonossa hapessa kuin pilli. Ei siis jaksa enää muuta kuin syödä, juoda ja huutaa.
No eihän meillä oikeasti varaa olekaan mitään takkoja hankkia. Polttelen vain nuo pilkkeet rillimökissä. Sinne niitä riittää seuraavat sata vuotta ainakin.
Mutta on minulla varasuunnitelmakin, mutta sitä ei voi ottaa käyttöön ennenkuin eukko on dementoitunut. 200 litran öljypytystä sellainen yksinkertainen kiuas sisälle. Sellainen, joita oli lapsuudessa saunoissa. Kiviä sopiva määrä sisään ja torvenräppänä vaan seinän läpi pihalle. Eihän siihen vettä olohuoneessa viskata. Paitsi ehkä joskus harvoin, jos on paljon vieraita. Ehkä kerran vuodessa eli Jouluna? Ei kai tämmöiset hatarat mökit hommeeseen niin vähästä?
Lämpöisin terveisin!
King Jamesin jälkeen kpcomin pöljin.