Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Ei tullut korttia, ei.

Mutta mitä kivaa jossain jumalan selän takana olevassa mökissä voi olla? En käsitä. Perhana! Melua ja elämää pitää aina ympäriltä löytyä. Muutenhan voi tulla ihan mökkihöperöksi, kuten jotkut. No joo. Uskotaan, että melua sielläkin on ollut.....

Olenko jo kertonut , että kahdeksan kiloa on lähtenyt. Pois minusta se.

Minä kävin sieltä Joen suosikkifirmasta - Karelian Lihajalosteen tehtaanmyymälästä - lauantaimakkaraa ja ilmaista kebablastua hakemassa. En kyllä tiedä, mihin sitä kepappilastua voi tunkea. Pakastepitsan päälle osan laitoin. Saisikohan siitä kebabkiusauksen, jos kermaperunoiden sekaan heittäisi? Lauantaimakkara on kyllä hyvää.

Itse en ole käynyt Karelian Lihajalosteelta ostamassa mitään sen jäkeen, kun sen tilat paloivat vuoden 2006 lopussa. Yritys vaati Liperin kunnalta vaikka mitä tukia, jotta jatkaisi Ylämyllyllä. Haiskahti pahasti kiristykseltä. Arvostan kuitenkin syvästi yritystä , joka rakensi paremmat tilat palaneiden tilalle ja pärjää ihan hyvin. Ja ilman mitään erityisiä tukia. Nyt tietysti pahalta tuntuu tuo paikallisen lihan boikotti.

Jokipoikamakkarat oli surkeaa tavaraa, mutta Kebab-lastut on ihan loistavaa mikäli esim Joensuun raveissa ovat yhtiön toimittamia.

Sannii

Kotkan Ruusulta terveisiä!!! Vielä sinä jaksat :)
JA toivottavasti pitkään... ;D

No moi Sanni!

Vielähän tässä jaksetaan. Vaivoin toki. Onhan täällä viruttu jo yli kymmenen vuotta. Ja mikään ei ole muuttunut. Kouvolan paha poika eli Kuula/ Tonnikeiju/ Airpalli/Mazda/Hakki jaksaa minulle vinoilla ja minä kiltisti vaan lueskelen ja kuuntelen. Eihän niille koijjareille meikäläinen pärjää. On ne niin neroja.

Mutta kävisit itse täällä useammin ja kertomassa kuulumisia. Kun ei siitä sorsapillistäkään enää oikein ole. On nimittäin tainnut lopullisesti muuttua vanhuuden höperöksi. Tavan höperöhän se on aina ollut.

Tuskinpa tänne on muut kotkalaiset koskaan kirjoitelleetkaan. Taitavat olla vähän jurppeja? Ne muut.

Nyt tulloo taukoo tänne kirjoittelussa. Nimittäin pittää lähtee rillimökkiä lämittämään. Eukolla kaksi päivää vapaata ja lupasin vähän helliä ja rillata pari ryynäriä. Enkö olekin kultainen?

Muuten tuota. Alkuillasta kävin vitosen kävelemässä. Kilometrejä. Ja äskön korjasin meidän katua, kun auramies oli sohjoa lanatessaan särkenyt suurin piirtein koko sirotepinnoitteen. Onneksi sentään katumaksuja pitää maksaa....

Tilannetiedotus: Yhdeksän kiloa on lähtenyt lätkimään. En kyllä tiedä minne, mutta toivottavasti helvetin kauas.....

Se on moro!

Kyllä täytyy nostaa hattua JOElle . 9 kiloa on mahtava suoritus. Itse laihdutin 10 vuotta sitten 10 kiloa, mutta kaikki on palannut takaisin. Tämä johtui pelkästään siiitä ,että jouduin polvivammojen takia lopettamaan sählyn, jalkapallon, jääkiekon ja siirryin keilailuun ja golffiin ja penkkiurheiluun. Kun lumitöitä eikä muutakaan mitään raskasta tarvitse tehdä lukuunottamatta siivousta, ei rasvat pala.

Olen huomannut nyt ,että siivous on varsin rankkaa ja jotenkin vain aina tahtoo löytyä muuta tehtävää torstaisin siivouspäivänä. Olen päättänyt siirtyä toiseen lajiin eli silittämiseen. Siinä se vasta hiki lentää, kun kuuman raudan ääressä tahkoaa.

Ei mulle mitään hattua tarvitse nostaa. Toisilta lähtee läskit, mutta minulta on vähentyneet lihaikset. Onhan noissa totta vieköön vielä varaa.....Siis pelkkää lihasta ja jännettä on meikä ollut koko elämän. Kysykää vaikka sorssapilliltä.....

Hei muuten. Miten niin torstai mukamas on joku siivouspäivä? Meillä eukko määrää ihan mikä päivä vaan noista siivouksista.

Makkarat on syötty. Pihveihin ei enää ole varraa. Tulevaisuudessa voidaan vain muistella, miltä ne kurmeeateriat siellä kaupunkilla maistuivat. Hitto! se oli elämää silloin. se!

Torstai on kyllä loistava siivouspäivä. Siivouspäivähän pitää siirtää mahdollisimman kauas viikolla. Perjantaina ei kuitenkaan kukaan haluaa siivota, koska silloin on jo paljon muita menoja. Lauantai on pyhitetty perjantaista toipumisellle ja kynttiläillalliselle rouvan kanssa.

Työnteon sunnuntaina kieltää jo Raamattu. Ma-ke osalta viitaan tuohon siirtämiseen mahdolisimman kauas.

Joo, eipä noita siivouksia viitsi jättää viikonlopuksi. Jos vaan mahdollista, kannattaa hoitaa se asia aikaisemmin pois kummittelemasta. Meillä siivouspäivä oli keskiviikko, tosin minun piti tehdä kaikki. Tosin asuntokin niin pieni, että sais olla imurin kanssa heilumassa kolme kertaa viikossa kun pöly kerääntyy.. On kissakin karvoittelemassa. Ja unia häiritsemässä.

Oon miekin kuntoillut ahkerasti ja olinpa lapin tuntureilla hiihtelemässä ihan paljonkin. Yli 30 kilsaa parhaana päivänä. On pitänyt yrittää vähän karpata. Vaikkei tota painoa nyt liiaksi olekaan. Silti.

Mut miten mie tänne eksyinkään. Eka kirjoitus taisi olla tähän JOEN omaan topiikkiin. Milloinkas mulle tehdään oma palsta?

Vähempihän wimpulalla on puita kuin minulla. Huonosti heitetyt klapit ( kuuskyt kuutijjoo ) on pinossa noin 20.

Siivouksesta vielä, etten tänään viitsinyt. Huomenna sitten on homma edessä. Eukko menee tankkaamaan Venäjälle ja sillä aikaa tehtäväni on pistää talo siistiksi.

Mee vaan wimi sinne junttibileisiin. Et erotu joukosta.....

Mihin tämä maailma oikein on menossa?

Syyttömiä ammutaan ja räjäytellään riekaleiksi.
Kännissä ajetaan lapsien ja muidenkin yli ja paetaan.
Huumeita viljellään kotioloissa ja hörhöissä tehdään murhia.
Oikeita töitä ei tehdä, vaan eletään rikkaiden vanhempien tai valtion varoilla.
Airpallit, Hakit, Mazdat, Pupulaaksot ja kumppanit vain vittuilevat. Nykyinen pullamössönuoriso on täysin kädettömiä.
Valtion johtomiehet pelaavat vain omaan pussiinsa.
Yritysjohtajilla on sikamaisen isot palkat.
Meillä köyhillä on nälkä.

Saakeli! Ei tässä taida enää jaksaa katsella koko paskamaailmaa. Ei edes Suomea. Pitäkää tunkkinne!

No oorait! Nyt vähän helpottaa jo. Mutta vain vähän.

Nimittäin kun entisistä ( ei etnisistä ) murheista pääsee irti, niin aina tulee uusia.

Kävin helpottamassa vitutusta rillimökissä. Mutta ei sieltäkään suurta lohdutusta saanut. Eukko taas iltavuorossa ja minä kotona yksin.

Harmituksen aihetta siis löytyi sangen paljon. Ei se eukon poissaolo niinkään.

Ensinnäkin löysin jääkaapista muutaman atrian kuorettoman nakin. Nyt sitten minullekin yksinkertaiselle maalaispojalle selvisi, että miksi nakkiloissa on kuoret.

Ne ovat vain sen takia, että se jauhomassa pysyisi kasassa. Kuorettomia nakkejahan ei siis voi rillata.

Niitä ei voi millään rillipihdeillä kääntää. Ne hajoavat käsiin. Yksi viidestä putosi hiilille ja toisin kuin vuonna -72 Juhannuksena Ruuhkarannan leirintäaueella, en nostanut sitä takaisin ja pistänyt tuhkan kera suuhun. Silloin kyllä taisi olla ihan lenkki. Eihän sellaista energiapommia hukkaan. Vallankin, kun oli viimeinen ja ainoa kolmen päivän ateria.....

Karelian Lihajalosteen nakit sentään on ihan toista. Niissähän kokoonpuristamisen kestävyyden takaa Eri-Kiipperi ja koninliha....

Nyt tuli just eukko töistä ja siis kone kiinni ja näyttämään selvältä....

Minä ainakin paikkasin busterin hitsaamalla no sikamassaa piti vähän laittaa .

Siellä se on valmiina taistoon jään päällä .

Eihän kukaan osta kuorettomii nakkei .

Kokeile kivikylän tuotteitta kai niitä siellä myyrään ?

Terveisii Ralvis-messuilta! Kalliit oli liput ja vähän mitään uutta ja erikoista.

Eukolle ostin korvakorut. Kympillä.

Päivitetään tänne ihan wimpulan kiusalla, että eilen illalla tein yhden kärrillisen koivurankoja ja tänä iltana toisen. Pitää alkaa viikonloppuna sahaamaan ja pilkkomaan. Siinähän voi vähän oluttakin ottaa samalla.....

Eli ei lopu minulta koivuklapit. Ja entisiäkin on paljon.

Että Revi Siitä!

Ps. Kymmenen kiloa on poissa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.