Vs: JOEN SUU
Kolomas sihhautus.
Minä en pelttoreita tarvii, kun käytän vain lähews äänetöntä Fiskarssii.....
Sitten tietenkin, kun Husgulla pistän menemään, pittää jottain tulppii olla. On mulla hienot ja kalliitkin kuulosuojaimet. Työpaikalta aina nappasen mukkaan..... Mutta sellaisia radiohommia en kannata. Mennee se pää vähemmästäkin pyörälle. Mennee vielä metsässä hommat ihan metsään....
No maapallo se vaan pyörii. Miksi muuten aina sanotaan, että maapallo pyörii radallaan. Eihän tuolla avaruudessa mitään maapallon ommaa rattaa oo. No onhan siellä sentään yksi rata. Meinaan se Linnunrata. Pakkohan sen ainakin on olla.
Maapallon pyörimisliike johtuu kyllä ihan meistä ihmisistä. Ennen ihmisten paikalletuloa pallo jollotti vaan ihan paikallaan. Ja vielä niinkin pitkälle, kunnes esi-isämme laskeutuivat puusta alas ja alkoivat kävelemään. Siitä ensimmäisen apinamiehen ensimmäisestä askeleesta lähtien on pallo alkanut pyörimään. Verrataan vaikka sellaiseen kävely ja juoksumattoon. Kyllä se vaatii jaloilta liike-energian, ennenkuin pyörii. Näin minä sen olen pähkäillyt.
Nyt pittää vaan niille kiinalaisille ja muille vinosilmille toitottaa, että kulkevat meidän kanssa sammmaan suuntaan, niin pyörimisliike jatkuu. Antaa Puuttinin vaan kävellä eri suuntaan. Ei se yksi mies vielä saa paljon aikaan.
Vaan arvaa, että harmittaisi, jos ne vinkuintialaiset tai Taimaalaiset alkaisivat jarruttaa maapallon pyörimisliikkeen nollaan kävelemällä vaikka takaperin. Ei muuten, mutta jos meille jäisi sydäntalvi päälle.
Jäisi kesälomatkin pitämättä. Tosin wimihän pääsisis sitten jatkuvasti pilkkiä kiillottamaan.
No tämä tästä. Jään vielä miettimään, että mikä tätä palloa oikein kannattaa. Siis että se pysyy avaruudessa omalla paikallaan. Voi olla, että Haadeksella on tähänkin asiaan jotain nerokasta sanottavaa. Tai jiirillä. Sehän ainakin on lukenut mies. Haadeshan on muuten vain viisas, kuten minäkin......