Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Oliko pakko laitta ne sukat sinne . Tee niinkui osta lenitan
suosikit .

Mitä muuten onko teidän vesis viellä pilkijöitä .Lunta ei varmaan ole .
Onkohan Tapolan Mervi viellä vapaa .
;D ;DOlis varmaan jääkaapis rillatavaa. 8]

Oli muuten vaaleeta pesussa eli kaikki mun vaaleet sukat. Emäntä tuli juuri kotiin eikä haukkunut yhtään pesuhommista. Normaalisti olis kyllä ruvennut oikomaan tekemisiä, mutta en nyt tehnyt mitäään väärin. Waikea tehdä kaikkea Wagnerin tavoin.

Hienoa pojat, että pidätte keskustelua yllä. Muutenhan tämä kpcomi alkaa olla yhtä kuollut kuin urho.

Itse taas väsyneenä ja kolmen oluen jälkeen kuukahdin eukon kainaloon jo yhdeksän jälkeen. Tai eihän se eukko vielä siellä petissä ollut, mutta oli tullut myöhemmin.

Viikolla, olikohan torstai-iltana yksi kairamies tuli Harinjärven lahukasta ohi minun savottatyömaan ja kun kysyin, että hyvinkö jää vielä kestää, niin sanoi sitä olevan vielä 40 senttii. Jotta kestäähän se vielä.

No eipä mene Vekelläkään lujaa. Mutta on tässä ongelmia itse kulläkin. Illalla löin kirveen kiveen. Mutta onneksi vain yhden kulman terästä, joten töitä voi vielä kohta jatkaa.

Kohta tästä lähdenkin taas metsähommiin. Kahvikin valuu ja termariin sitten ja eväspalaset mukaan. Taidan ottaa vähän nakkejakin mukaan. Tänään en olutta, vaan pelkästään vissyy. Ihan vissyaition kiusalla. Taidanpa notskilla ihan nakkeja paistaa, vaikka onhan se Harin Kotakin vain parinsadan metrin päässä ja kunnan kun on, niin kaikki saa vapaasti käyttää. Puuliiterikin siellä on ja toivottavasti myös kuivia klapeja.

Vaikka kyllähän vanha sissi saa notskin tulille vaikka vesisateella Amatsoonin viidakossa.....jos ei paikalliset alkuasukkaat ammu puhallusputkella myrkkynuolta selkään. No apinoitahan ne enimmäkseen tähtäävät, mutta kun meikäläinenkin muistuttaa.......

Näkemiin ja kuulemiin. Palaan illalla, jos Allah suo.

Pirun aikasin sitä herätään . Kai otit kairan mukaan
ja pilkin . Ja sanomalehtii ja folioo mihin ne ahvenet voi käärii.

Valtaa vaan se laavu tee nokipannukahvit . Klapittamaan tästä itsekin lähden kohta . ;D En ole noin ahkera kuin Joe .

Pitää ottaa loiventava kylmä vesi. Peräkärry on pakattu
kahden viikon päästä tähän aikaan ole lapis kelkaleimas ja pilkil .

Justiisa tulin metästä. Voipunut on olo, mutta onnellinen, kun kohisten taas kunto kasvaa. Eukko oli tehnyt hyvää naudanlihamureketta ja paistettuja kasviksia. Porkkanoita, bataattii, lanttuu ja mitähän siellä vielä oli.

Yhden sihhautin jo. Kai sitä kohta on taas reporankkana unten mailla?

Oli siellä lammella taas pilkkijöitä, mutta mulla oli hirviryynäreitä ja oikein notskin tein ja rillasin ne. Helkkarinmoinen savunotski kyllä tuli, kun en viitsinyt lähteä kuivempia puita etsimään, vaan lähes pelkkiä kosteita tuohia ja koivun kylkeä polttelin. Joku lenkkeilijä siinä koiran kanssa pysähtyi ja toljotti pitkään. Luuli varmaan, että Tex Willer lähettää savumerkkejä Carsonin Kitille......

Niin. Minähän en ole mikään kalamies.

Shooooooth! Toinen sihhautus.

Ps. Oli mulla kuus pallaa leipääkin, puolentoista litran pullo vissyy ja termari kahvii. Kaikki meni, eikä kusellakaan tarvinnut käydä kertaakaan. Siitä huomaa, että hiki virtaa.

Kahvitauko siinä peltorit päässä pähkäilin taas tyhmii hoo moilasen juttuja
Mikä tätä maapalloo kannatelee ja miten se pyörii.
Olisit sanonu sille että wimille lähetät savumerkei .

Kolomas sihhautus.

Minä en pelttoreita tarvii, kun käytän vain lähews äänetöntä Fiskarssii.....

Sitten tietenkin, kun Husgulla pistän menemään, pittää jottain tulppii olla. On mulla hienot ja kalliitkin kuulosuojaimet. Työpaikalta aina nappasen mukkaan..... Mutta sellaisia radiohommia en kannata. Mennee se pää vähemmästäkin pyörälle. Mennee vielä metsässä hommat ihan metsään....

No maapallo se vaan pyörii. Miksi muuten aina sanotaan, että maapallo pyörii radallaan. Eihän tuolla avaruudessa mitään maapallon ommaa rattaa oo. No onhan siellä sentään yksi rata. Meinaan se Linnunrata. Pakkohan sen ainakin on olla.

Maapallon pyörimisliike johtuu kyllä ihan meistä ihmisistä. Ennen ihmisten paikalletuloa pallo jollotti vaan ihan paikallaan. Ja vielä niinkin pitkälle, kunnes esi-isämme laskeutuivat puusta alas ja alkoivat kävelemään. Siitä ensimmäisen apinamiehen ensimmäisestä askeleesta lähtien on pallo alkanut pyörimään. Verrataan vaikka sellaiseen kävely ja juoksumattoon. Kyllä se vaatii jaloilta liike-energian, ennenkuin pyörii. Näin minä sen olen pähkäillyt.

Nyt pittää vaan niille kiinalaisille ja muille vinosilmille toitottaa, että kulkevat meidän kanssa sammmaan suuntaan, niin pyörimisliike jatkuu. Antaa Puuttinin vaan kävellä eri suuntaan. Ei se yksi mies vielä saa paljon aikaan.

Vaan arvaa, että harmittaisi, jos ne vinkuintialaiset tai Taimaalaiset alkaisivat jarruttaa maapallon pyörimisliikkeen nollaan kävelemällä vaikka takaperin. Ei muuten, mutta jos meille jäisi sydäntalvi päälle.

Jäisi kesälomatkin pitämättä. Tosin wimihän pääsisis sitten jatkuvasti pilkkiä kiillottamaan.

No tämä tästä. Jään vielä miettimään, että mikä tätä palloa oikein kannattaa. Siis että se pysyy avaruudessa omalla paikallaan. Voi olla, että Haadeksella on tähänkin asiaan jotain nerokasta sanottavaa. Tai jiirillä. Sehän ainakin on lukenut mies. Haadeshan on muuten vain viisas, kuten minäkin......

No nyt sen oivalsin. Miettimistä ja aivonystyröitä ja Herkules Poirotin kaltaisia harmaita aivosolujakin piti hieroskella ihan tovi.

Siis Maapalloa pitää paikallaan ilmakehä. Siihen astihan maapallo ajelehti ihan ties missä, kunnes ilmakehä suuressa viisaudessaan äkkäsi tämän pallomme ja nappasi sen sisäänsä.

Ja ilmakehän tasainen painepuristus samalla voimalla joka suunnasta saa Maapallon pysymään paikallaan. Pysyyhän roskakin ilmapallon sisällä, eikä minnekään karkaa. No Airpallilta kuitenkin on jotakin karannut peruuttamattomasti, mutta se ei kuulu tähän....

Loppujen lopuksi nämä asiat ratkeaa aina funtsimalla ja aina pittää aloittaa yksinkertaisemmasta päästä. Siis ihan omasta.....

Mistä se ilmakehä sitten tuli ja kuka sen keksi, niin antaa viisaampien se ratkaista. Haades. Kenttä on sinun.

Haades on varmaan viellä perheen kanssa ikeassa .
Mut entäs sitten kun paine loppuu kuin pitkälle tää pallo tippuu ?

Mut säilyykö ilmapallo

Sori katkos. Vanhin korsto-poika kävi kylässä esittelemässä uutta naisystäväänsä. Hyvännäköinen oli.

Mulla meni aika utsiessa kaikki taustatiedot. Mutta oikein oli minun mieleinen. Kun pyysin, että teeppäs mulle yksi fingerborillinen Malipuu, niin oitis tapahtui. Tästä on hyvä jatkaa.

No maapallosta sitten. Jos paine loppuu, niin sehän on vaan hyvä. Terkkarissakin aina sanotaan, että hyvä, kun on paineet hävinneet. Nimittäin verenpaineet.

Mutta entä sitten tämä oma pallomme. Jos ilmakehä siis häviäisi, niin tuskin me minnekään kauemmaksi leijuttaisini. Ei ainakaan Aurinkoon päin. Johan se Maapallo tyhmä olisi, jos näppinsä polttaisi Auringossa. Ja eihän se hyvä olisi meille eläinkunnallekaan, kun pitäisi jäähdyttelemään mennä umpisukkeliin jatkuvasti. Kehittyisi vielä kidukset ja kaikki muutkin evät. Palattaisiin siis takaisin lähtökohtaan. Merestähän me ollaan tultu.

Mutta jos niin huonosti kävisi, että johonkin kauaksi mentäisiin, niin voinen melko varmasti wimpulallekin sanoa, että nou hätä. Sillä maailmankaikkeudessa kuitenkin pysyttäisiin ainakin. Maailmankaikkeuden ulkopuolista elämäähän ei voi olla.....

Ja tiedän senkin , että ei nämä olot voine kovinkaan huonommiksi mennä. Nytkin kun joskus tuntuu, että paska homma koko tämä saakelin tivolli.....

En usko . Mitä ne pikku-ukot sitten on jotka olen nähny .On ulkopuolista elämää.

No voe venäläinen. Nyt ei tuu hölömöökään sanottavaa ainakaan toviin, rattaisto jumittaa hienon, mutta touhukkaan ja pitkän päivän päätteeksi. Kahtellaan josko sitä jotakin liikahtelisi nupissa illemmalla?

Laitan Zero-lavetin viilenemään...

Etusivulla oli outo uutinen . Mihin korihait tippuu. Miten merestä voi tippuu . No luolaan .

Ota haades vaan cerot mukiin . On paljon kysymyksii?

Jaa että mikä palloa kannattelee? Jos siis multa kysytään ja mennään tovi taaksepäin, niin vastaus lienee kuka? Prometheuksen velihän se sitä kannattelee, Atlaksena tunnetaan varmaan siellä lännessä, kenties idässäkin, vaikka onkin etelämpää sukujuurta.

Ja jos suuntansa jämptisti pitää kääntyessään, niin silleenhän se pallo pyörii suuntaan jonne pitääkin.

Mitä muuta laitetaan?

Jaa juu, tulipa tässä mieleen, jotta onkohan kukaan syväluodannut mitä tuo vissiin japanilaisia kirjainmerkkejä sisältävä höpinä toisaalla sivustolla meinaa? Spämmiä toki, mutta hieman vieraita hieroglyyffejä selfille valaistuakseen.

Joko saa laitta airamin päälle .
Samaa katselin noista merkeistä kuhan ei tänne tuo niitä
Olis siinä Joel selvittämistä minun kirjoituksen jälkeen

Kyllä kaikkitietävä JOE noista hieroglyyffilöistä selvän saa.

Katsokaas pojat, kun olin nuoruudessani arkeologi, egyptologi ja perehdyin myös inkojen ja Atsteekkien nuolenpääkirjoituksiin ja kuvakieleen, niin nuo harakanvarpaan kuvia muistuttavat merkit on minulle jotakuinkin aika selviä. Ja onhan Kaksoisvirran maan kiviriimukirjoitukset myös hallussa.

Mutta koska kukaan ei ole pyytänyt minua kertomaan, mitä noissa viesteissä lukee, niin pidän ne ihan omina salaisuuksinani ja naureskelen yksin niitä lukiessani. Hyvää huumoria ovat.

Myös ylläpito ymmärtää kirjoitusta, koskapa ei niitä tuhoakaan niiden hauskuuden takia.

Ja me Ylläpidon kanssa tiedämme kyllä, mistä kirjoitukset tulevat ja etenkin sen, kuka niitä lähettelee. Mutta emmepä vaan kerro, vaikka kuinka kyselisitte.

Varokaa siellä Länsi-Suomessa! Minä nimittäin kuulen ihan selvästi telaketjujen kirskuntaa Itärajalta tänne Susirajalle asti.

Taitavat Puuttinin opetuslapset siellä harjoitella iskuhyökkäyksiä?

Mutta eihän meillä mitään hätää ole, kun joku ministeri, olikohan ihan puolustusministeri, vakuutti viikonloppuna, että toisin kuin Ukraina, niin mahdollisen tunkeutumisen maahamme tapahtuessa, SUOMI TAISTELEE.

No tietenkin Suomi taistelee, mutta taistelevatko Suomen miehet? Meinaan pullamössönuoriso, joka on koulutettu ilman juoksuaskelta ja kävelysauvoilla, sekä taisteluharjoitukset tehty tietokonepeleillä. Onkohan esim. King Jamesi ja Rööris lähdössä sotimaan vai rapakon taakse Ruotsiin? No sivareitahan ne taitavat olla nykyisin suurin osa terveistä nuorista miehistä?

Me vanhemman polven kunnolla koulutetut sissithän eivät enää joudu kutsutuksi liikekannallepanossa. No eihän meilläkään mitään kunnon aseita olisi suurvallan kalustoa vastaan, kun polttopullot ja jalkaväkimiinatkin Halonen aikoinaan kielsi ja poisti käytöstä, kun niistä voi aiheutua vihulaisille verisiä ja kuumia menetyksiä? Ja onhan se toki inhottavaa, jos jalkaterä räjähtää riekaleiksi tai tankin sisälle kärventyy. Suorastaan epäinhimillistä touhua.

Mutta ei nyt vielä ihan jamassa olla sentään. Ainakin jonkinlaista toivoa on niin kauan, kun Puuttinin päässä ei lopullisesti naksahda......

Ja onhan minullakin vanha ilmakiväärin lousku varastossa ja kuulapyssypistuulikin on joltain pennulta tainnut jäädä meille....niin ja puhallusputki, jolla voi ampua pieniä ja teräviä nuolia. Joten ainakaan meille ei niin vaan tulla silmille hyppimään.....

Täältä pesee!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.