Vs: Joensuun Kataja 2009-2010
Minä en kyseenalaista edelleenkään Salmisen pelikirjaa vaan siihen liittyviä palasia (ja että mua raivostuttaa, kun näitä jenkkejä valitaan hasardilla lukuunottamatta tietysti Iveytä, mutta tiesinkin jo monta vuotta sitten, että tää on hyvä jätkä). Bradford ja Chones ovat aivan vääränlaisia pelaajia tähän porukkaan. Bradfordin kanssa olin jo hyvin epäileväinen, kun kuulin hänen Kataja-pestistään. Bradfordin osalta on kyse on siinä, että mies on täysin rapakunnossa ja jos viina maistuu vapaa-ajalla (kuten Toikka-Jarkki-akselilla jo ajat sitten tiedettiin. Nythän se on jo aika varmaa, kun katsoo hänen kuviaan Twitter-, Facebook- ja Myspace-profiilissa), niin ei se ainakaan edesauta kuntoutumista. Katajalla ei ole tällä hetkellä mitään mahdollisuuksia odottaa miehen kuntoutumista (,jos sellaista on edes edessä) vaan pitää hankkia JO KUNNOSSA OLEVA yleispelaaja, jolla on kaukoheittouhkaa. Lisäksi mies on kääntynyt vahvasti joukkuepelaajasta yksinyrittäjään, joka ei ole kuntoon ja puolustusasenteessa yhdistettynä mikään hyvä kombinaatio. Chonesin ongelma on vain ja ainoastaan puolustuspäässä. Nukahduksia tulee ja on isompi senttereitä vastaan ajoittain pulassa. Ja kun ei vielä saa edes 5 puolustuspään levypalloa/peli!!!! Ja kun se ei osaa aina sulkeakaan omaa miestä vaan tuojottaa vain palloa => vastustajalle parempi asema ja pallo hänen kourassa.
Hyvä yleispelaaja, joka auttaa heittopelillään hyökkäyspäässä ja puolustuspäässä on keskiverrollakin tasolla (jota Bradford ei ole eikä ollut myöskään Davis kun ajoittain) ja osallistuu levypallopeliin, voi avittaa Chonesinkin pelaamista ja muuttaa joukkueen yleisilmettä. Pahasti pelkään edelleen, että myös Chones pitää vaihtaa, jos on vain varaa. Tällä hetkellä tuo swingmanin vaihto on kuitenkin prioriteetti.
Kataja-johto alas pilvilinnoista ja toimintaa. Tällä jenkkikolmikolla (Ivey saa jäädä) karsintapelien ja suoran putoamisen välttäminen on ainut tavoite, mutta paremmin jenkeillä voimme vielä olla kiinni tuossa 8. ja viimeisessä pudotuspelipaikassa. Emme tarvitse mitään sateentekijäjenkkejä vaan tasaisen varmoja suorittajia. Nyt on vielä huikea mahdollisuus tehdä muutoksia, kun Iveykin palaa jenkeistä vasta torstaina ja seuraava peli on vasta ensi lauantaina. Bradfordin ja Chonesin kera ei kunnian kukko laula Honka, Kouvoja ja LrNMKY:tä vastaan. Nyt on viimeinen hetki toimia ja löytää piecet puzzleen. Sen verran kovia pelejä on edessä. Olen syvästi pettynyt, jos ei Kouvot-pelissä ole joukkueessamme Iveyn lisäksi sellaisa jenkkejä, joilla voimme taistella Kymenlaakson suuruutta vastaan realistisesti edes voitosta.