Koripallo.com

Joensuun Kataja 2010-2011

Viestejä
19 552
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

No minun kysymykseni kohdistui ( kuten kirjoituksestani voi lukutaitoinen päätelläkin ) Erkille nimenomaan tuosta konkurssiasiasta.

Kysynkin siis vielä erkiltä, että mitkä ovat mielestäsi ne perusteet, miksi konkurssi uhkaisi juuri ensi kaudella?
 
Viestejä
1 837
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
No minun kysymykseni kohdistui ( kuten kirjoituksestani voi lukutaitoinen päätelläkin ) Erkille nimenomaan tuosta konkurssiasiasta.

Kysynkin siis vielä erkiltä, että mitkä ovat mielestäsi ne perusteet, miksi konkurssi uhkaisi juuri ensi kaudella?

Jos vei Sten ja Virtanen Lappeenrannan ahdinkoon isoine palkkapusseineen, niin miksipä sama tauti ei tarttuisi hieman pohjoisempana. Mika Turunenhan ei tunnetusti itselleen palkkaa nostanut, mutta Akaa nostanee, joten siinä heti yksi lisäkulu. Eikä ole Lehtorannat, Nenoset, Kanervot ja jenkit yhtään halvempia kuin Riihelät, Ulanderit ja vääriin varusteisiin pukeutunut Leimu jenkeistä puhumattakaan. Ja Joensuusta kun lähtee mihin tahansa pelaamaan, niin matka on samaa luokkaa kuin Lappeenrannasta Eurooppaan.
 
Viestejä
85
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
No minun kysymykseni kohdistui ( kuten kirjoituksestani voi lukutaitoinen päätelläkin ) Erkille nimenomaan tuosta konkurssiasiasta.

Kysynkin siis vielä erkiltä, että mitkä ovat mielestäsi ne perusteet, miksi konkurssi uhkaisi juuri ensi kaudella?

Joensuussa tuota taloutta ei kaikissa joukkueissa ei kovin hienosti ole hoidettu. Hilaijuudessa ja asioiden tietynlaisessa salaamisessa on pakko olla jotain taustalla. Kouvolassa tilanteesta puhuttiin avoimesti ja lappeenrannassa ei. Vaikutukset voi jokainen arvioida itse. Katajan joukkue ei varmasti ole halpa ja rahaa palaa muutenkin paljon. Jokainen voi tehdä tilanteesta omat päätelmänsä...
 
Viestejä
19 552
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Nythän nimenomaan kannattaa verrata Katajaa ja Turren namikaa. " Kivaksi tavaksi mestaruus velaksi " siis on tarkoitus?

No tietenkin ensi kauden lopuksi se konkurssi-ilmoitus tulee. Onhan Katajan taustamiehet tunnetusti huonoja hoitamaan asioita. Sale ja Petekin joutuvat aina tekemään uusia soppareita, kun entiset palkat saamatta. Stenikin varmasti jo asennoitunut siten, ettei palkkapussia näy. Senhän vanha pelikaveri Petekin on kertonut.

Niin ja kun kerran näillä konkurssiennustajien kannattamilla seuroilla menee todella huonosti, niin ilman muutahan on tehtävä se johtopäätös, että huonosti täytyy mennä
Susirajallakin.

Mitä taas tuohon erkin viimeiseen viestiin tulee, niin onpa todella vakavasti otettavaa perustelua. Ihan alkoi minuakin tämä hiljaisuus pelottamaan.
 
Viestejä
360
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
No minun kysymykseni kohdistui ( kuten kirjoituksestani voi lukutaitoinen päätelläkin ) Erkille nimenomaan tuosta konkurssiasiasta.

Kysynkin siis vielä erkiltä, että mitkä ovat mielestäsi ne perusteet, miksi konkurssi uhkaisi juuri ensi kaudella?

Sinä kysyit mikä oli erkin pointti tässä ja minä vastasin.

Lukutaito on näköjään suhteellinen asia.

Ilmoittelen Hakasen Jarmolle, että laittaa Pantterin postiin kohti Joensuuta. Ensi kausi voitaneen jättää pelaamatta, kun Kataja vie sen kovan joukkuehenkensä turvin.
 
Viestejä
19 552
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Siinä mielessä olen erkin ja MC:n kanssa samaa mieltä ja kunnioitan heidän mielipiteitään, että kuten erkki mainitsee, niin jokainen voi arvioida vaikutukset itse ja myös tehdä tilanteesta omat päätelmänsä.

Ps. Tuo MC:n Akaa oli hyvä. Ja elä hyvä Joutsen vielä ala niitä mestaruuksia jakamaan ja pantteria lähettämään. Noista henkimaailmoistakaan en tiedä mitään sanoa, saatika joukkuehengestäkään.
 
Viestejä
360
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
Siinä mielessä olen erkin ja MC:n kanssa samaa mieltä ja kunnioitan heidän mielipiteitään, että kuten erkki mainitsee, niin jokainen voi arvioida vaikutukset itse ja myös tehdä tilanteesta omat päätelmänsä.

Ps. Tuo MC:n Akaa oli hyvä. Ja elä hyvä Joutsen vielä ala niitä mestaruuksia jakamaan ja pantteria lähettämään. Noista henkimaailmoistakaan en tiedä mitään sanoa, saatika joukkuehengestäkään.

Kyllähän se joukkuehenki on jo todettu hyväksi. ??? ??? ??? :'(
 
Viestejä
1 432
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Tahallista jäynäämistä taitaa olla ilmassa.
Eikös talousongelmista ole lähes aina jotain merkkejä olemassa: jää laskuja maksamatta ja niitä peritään Kauppalehteä myöten. Yleensä ei ole savua ilman tulta. Missä on ne merkit Katajan ongelmista?
Koriksen budjetit on pienet verrattuna esim. jääkiekkoon, jossa yksi sponsori saattaa satsata korisseuran vuosibudjetin verran. Jos Joensuussa koris on ykköslajeja, niin tarvitseeko ihmetellä, että rahaa jonkin verran myös käytetään.
 
Viestejä
19 552
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Varmaan niitä on ainakin kaksikin. MC ja Erkkix. Mutta jos Kuoleva tarkoittaa minua, niin minähän puhun aina vasta sitten, kun oikeata näyttöä on olemassa. Milloin muuten olen erehtynyt?

Mutta nyt Suomen tappiota katsomaan.
 
Viestejä
4 452
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
Varmaan niitä on ainakin kaksikin. MC ja Erkkix. Mutta jos Kuoleva tarkoittaa minua, niin minähän puhun aina vasta sitten, kun oikeata näyttöä on olemassa. Milloin muuten olen erehtynyt?

Joo, mutta silti aina silloin tällöin milloin minkäkin joukkueen topikissa vihjailemassa mahdollisista talousvaikeuksista. Katajan topikisssahan samanlaista vihjailua ei siedetä :D
 
Viestejä
19 552
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Miksi ei siedetä? Totta kai siedetään. Minua se ei ainakaan yhtään haittaa. Mutta ihmeen hyvin noita kovia kotimaisia tänne aina vain siunaantuu.

Ps. Hienoa, että jenkit menivät juuri johtoon!
 
Viestejä
360
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
Varmaan niitä on ainakin kaksikin. MC ja Erkkix. Mutta jos Kuoleva tarkoittaa minua, niin minähän puhun aina vasta sitten, kun oikeata näyttöä on olemassa. Milloin muuten olen erehtynyt?

Mutta nyt Suomen tappiota katsomaan.

Tottakai tarkoitan.

Tässä: Ei nyt talousvaikeuksista, mutta taloudesta kuitenkin ja täysin vailla faktaa ja todisteita.

[quote author=JOEN SUU]Ne on juuri öpaut tuon 200.000. Pelaajille ei jää enää mitään. Mutta ei tarvitsekaan, kun Tampere on niin hieno paikka, että rakkaudesta siihen ja tietysti mustaan makkaraan, kaikki pelaavat ilmaiseksi.[/quote]
 
Viestejä
19 552
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

No pistäpä kuoleva tänne sellainen arvio pyrinnön budjetista, jossa erittelet esimerkiksi kolmen tämän kauden jenkkien palkkakustannukset ja lisää siihen kotimaisten pelaajien palkkakustannukset. ( oma realistinen arviosi riittää ) Paljonko saat? Lisää siihen kaikki muut kustannukset ( oma realistinen arviosi eriteltynä ). Paljonko saat?

Sinänsä minulle ei kuulu yhtään se, miten paljon kukin joukkue ilmoittaa budjettinsa olevan, mutta ei kai joku ihan aikuisten oikeasti usko tuohon , olikos se 190.000?

Ja kuten Kuoleva mainitseekin, niin mistään talousvaikeuksista en ole puhunut, vai olenko?

Äläkä Joutsen ota kaikkia kirjoituksia liian vakavasti.
 
Viestejä
360
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

JOEN SUU sanoi:
No pistäpä kuoleva tänne sellainen arvio pyrinnön budjetista, jossa erittelet esimerkiksi kolmen tämän kauden jenkkien palkkakustannukset ja lisää siihen kotimaisten pelaajien palkkakustannukset. ( oma realistinen arviosi riittää ) Paljonko saat? Lisää siihen kaikki muut kustannukset ( oma realistinen arviosi eriteltynä ). Paljonko saat?

Sinänsä minulle ei kuulu yhtään se, miten paljon kukin joukkue ilmoittaa budjettinsa olevan, mutta ei kai joku ihan aikuisten oikeasti usko tuohon , olikos se 190.000?

Ja kuten Kuoleva mainitseekin, niin mistään talousvaikeuksista en ole puhunut, vai olenko?

Äläkä Joutsen ota kaikkia kirjoituksia liian vakavasti.

Minua asia ei kiinnosta niin paljoa, että jaksaisin lähteä sitä tutkimaan. Koripallo kiinnostaa minua urheilulajina, ei talouspelinä. Antaa poliisin tutkia, jos jotain hämärää on.

Sinä olet maksamattomista palkoista huudellut muissa ketjuissa vailla todisteita, joten silloin katson sinun olevan väärässä.

Otan vakavasti sen mitä haluan. Joensuulaisille(muille) se saattaa olla ihmetyksen aihe, miksi täällä muutamat taloudesta meuhkaavat. Ajattelin selventää sitä tosiseikkaa heille.

Asia on minun osaltani nyt käsitelty.
 
Viestejä
149
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Top5

1. Charron Fisher
Mielettömällä fysiikalla varustettu korintekijä.
http://www.purpleeagles.com/sports/mbball/rosters/displayPlayer.asp?PLAYER_ID=1573
http://www.youtube.com/watch?v=JB8_UhrUajE

2. Derrick Tarver
http://www.youtube.com/watch?v=68Rk0TM0sXg

3. John Allen
Vaisumpi kausi saksassa alla. Uutta nousua joensuusta?

4. Jason Conley
Meriitit lahdessa puhuvat puolesta

5. Mike English
http://www.youtube.com/watch?v=nOfa-JFQLiM (samassa videossa myös Julien Mills)
 
Viestejä
16 284
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

keyshawn sanoi:
Jenkkien sopimuksia joudumme valitettavasti odottelemaan vielä muutaman kuukauden. Jokafanin listaa odotellessa :). Tässä Omani 3.paikalle:

Top6

1. Charron Fisher
Mielettömällä fysiikalla varustettu korintekijä.
http://www.purpleeagles.com/sports/mbball/rosters/displayPlayer.asp?PLAYER_ID=1573
http://www.youtube.com/watch?v=JB8_UhrUajE

2. Derrick Tarver
http://www.youtube.com/watch?v=68Rk0TM0sXg
Muutama loukkaantuminen alla. Rahat saattaisi jopa riittää.
Uskomatan kausi solnassa muutamia vuosia sitten.

3. John Allen
Vaisumpi kausi saksassa alla. Uutta nousua joensuusta?

4. Jason Conley
Meriitit lahdessa puhuvat puolesta

5. Julien Mills
http://www.usbasket.com/player.asp?Cntry=USA&PlayerID=26875&AmNotSure=1

6. Mike English
http://www.youtube.com/watch?v=nOfa-JFQLiM (samassa videossa myös Julien Mills)

Kovia nimiä, totta. Kovia pelaajia pitää katajan hankkia, mikäli meinaa mestaruudesta taistella tosissaan. Ottaen huomioon viimekauden pelaajista Ray Nixon(BBL,proA), Ajene Moye(BBL), Obie Trotter(BBL), Kenny Love(BBL), Damon Williams(seriaA) niin ei yhtään huonommilla meriiteillä olevia jenkkejä kannata edes harkita.

Ei hassumpia nimiä, veli scouttaaja. Mills ja Tarver ovat mielestäni tosin lähinnä 2-paikan pelaajia. Kataja ei kaipaa mielestäni van 190-senttistä, Moye-tyyppistä yleispelaajaa, vaan hieman pitempää, koska hänen täytyy Lehtorannan ja tulevan sisäpelaajajenkin kanssa vastata joukkueen levypallopelistä. English on sen verran monipuolienen häiskä, että sillä kohdalla teen kyllä tässä suhteessa poikkeuksen. Hän, Conley ja Allen löytyvät meikäläisen listalta. Päälle 195-senttinen, hyvin levyjä hakeva swingman on mielestäni se, mitä Kataja kaipaa. Tässä suhteessa Conley olisi aivan ylivoimainen valinta. Fisherin luulen jotenkin olevan liian kallis, mutta mielenkiintoinen pelaaja myöskin. Tietenkin kolmospaikalla voi antaa pikkaisen vaatimuksista (levypallopeli) periksi, jos Woodin/Mcdaden kaltainen ribarihirmu löytyy korin alle.


Oman listan julkistan heti, kun Toikan pesti Kataja-valmentajana varmistuu eli siis viimeistään 11. kesäkuuta. Kataja hakee siiis sisäpelaajaa ja yleispelaajaa. Meikäläisen listalla on näitä tällä hetkellä yhteensä 21 nimeä.
 
Viestejä
16 284
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Urheilu/katajasta_nelj%C3%A4_maajoukkueeseen_6212564.html

Hieno homma, että Neponen ja Päällikkö pääsivät ainakin jo haistelemaan maajoukkuekuvioita. Katajan kannalta hyvä asia, että Sale ei tehnyt comebackia. Viime kaudella nähtiin, miten hyvään vireeseen mies pääsi kevätkaudella levätyn kesän -09 jälkeen.
 
Viestejä
7 520
Vs: Joensuun Kataja 2010-2011

Oikeutetusti kumpikin nuori mukana. Tuskin kummallekaan erityisemmin peliminuutteja kertyy, mutta varmasti reilusti tehokasta ja kovaa kesäreeniä kokeneiden ja kovien suomalaisten parissa. Tietää hyvää Katajan ensi kautta ajatellen.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös