Vs: Karhu vs KTP Ke 4.3.2015 klo.18.30
Golson sanoi:
Ei kivitetä.
Yli lyöntejä tapahtui molemmilta osapuolilta mutta nyt kun on otettu jo Väyrysetkin eli nukuttu yön yli niin kaikkien pitäisi jo pystyä tarkastelemaan tapahtumia paljon paremmin ja ilman turhia kiihtymyksiä.
Totta, itse pelihän oli hyvä ja tunnepurkaukset tekivät siitä jopa loistavan. Ekalla nelkulla kummatkin tekivät pisteitä lähes paikasta kuin paikasta, toisella nelkänneksellä puolestansa oli monen minuutin jakso jolloin ei kummaltakaan puolestansa mikään tahtonut mennä sisään.
Itsestäni ainakin näytti siltä että KTP:läiset alkoivat enempi itse hermostua tappion takia kuin Kauhajokisten takia, koska ainakin minun silmissäni kotkalaiset olivat enempi rähinä päällä sekä suullisesti että fyysisesti eivätkä vain tahtoneet sulattaa häviötä. Esimerkiksi KTP:llä oli muutaman kerran kyseenalaisia painiotteita (sarce joka oli läpiajossa vasta kolmas mies vedettiin kumoon syliotteella takaa päin, toisessa tilanteessa joku veti kauhajokista niskasta, yms...) Noissa tilanteissa ainakin katsomoon näytti siltä Karhulaiset korkeintaan lisäsivät vähän bensaa kuumiin kotkalaisiin kuittailuilla hortonin ja mattilan toimesta
Kotkalaiset eivät vain pystyneet kestämään häviötä kärkikamppailussa! Valmentaja heitteli pelin aikana vesipullot päin seinää ja raivosi omille pelaajillensa, jätti kättelemättä damonmaisesti lopussa ja Simms alkoi töniä, osoitella keskisormea ja syljeskellä, ja vieläpä aika helposta... Kauhajoella nimittäin osataan kyllä yleisöstäkin panna aika pahaa kuittia höyrypäille, mutta nyt ainakin oman kuulemani mukaan pelkästään buuattiin höyry-simssille...
Nuo painiotteet tuomarit olisivat saaneet kitkeä paremmin pois, mutta muuten kuuma peli meni mielestäni ihan ok. Tai sanotaanko ainakin näin että sen jälkeen kun peli pääsi kuumenemaan, niin saivat ainakin hoidettua pelin kunnialla loppuun. Samoin kuin kauhajoenkin rapsassa todettiin, niin myös minusta oli ok että tuomarit hoisivat ekan puoliskan 5 viimeistä sekunttia käsilaskennalla ja hyväksyivät KTP:n korin, vaikka me yleisössä sitä kritisoitiinkin tilanteen jälkeen. Kohtuutonta olisi nimittäin ollut jos kori olisi hylätty ja KTP:n olisi pitänyt käynnistää hyökkäys kolmannen kerran pelikellon vian vuoksi.