Vs: Kataja 2007-2008
HerjaHuiska sanoi:
Ei millään pahalla, mutta noista teksteistäsi tulee väkisin mieleen karjalainen kateus.
Tuntematta lainkaan kummankaan seuran organisaatiota sen enempää kuin julkinen sana meille välittää, en voi väitteitäsi vääräksi todistaa. Mutta mielenkiinnolla odotan syvällisempää analyysiä siitä, että viestisi ovat perusteltuja. Mielestäni vähin mitä voisit tehdä on, että oikeasti perustelisit kommenttejasi vai tuntuuko sinusta vain tuolta? Valitettavasti aika moni tämän palstan lukija ottaa ne todesta, vaikka kyseessä lienee täysin(teinipojan) omat mielentuottamukset?
Kesällä Joensuun torilla kuulin huhun, että joku sponsori olisi vetäytynyt Katajan taustalta. Kyseessä siis pelkkä huhu. Käsitykseni mukaan(julkinen sana, nettipalstat) Kataja on yrittänyt saada sopimuksia lukuisten kotimaisten pelaajien kanssa, kuitenkaan onnistumatta saamaan ainuttakaan huippupelaajaa houkuteltua riveihinsä. Mistä on kiikastanut? Lappeenranta sen sijaan on onnistunut haalimaan aika montakin pelimiestä. Älä vastaa, että raha ratkaisee, jos et tiedä oikeasti sopimusten arvoja. Luulen ettei kukaan meistä tänne kirjoittajista tiedä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, Katajan harjoituspelejä ei pelata vasta kun maajoukkuemiehet saadaan mukaan. Miksi Lappeenranta pelaa ja maajoukkuemiehetkin ovat jo esiintyneet joukkueessa. Lappeenrannan ulkomaalaiset on ollut ruodussa jo pitkään, täällä ei ole vielä edes nimiä julkistettu.
Miksiköhän Joensuussa on kalliimmat kausikortit kuin Lappeenrannassa? Lappeenrannassa näyttää olevan osa katsomoista jo myyty loppuunkin ja kauden alkuun on vielä toista kuukautta. Käsitykseni mukaan jos tuote kiinnostaa katsojia, kiinostaa se myös sponsoreita?
Mutta sinulla on asioista ilmeisesti tarkempia tietoja, jään innolla odottaamaan niitä perustelujen kera.
Järkevästi ottaen, meidän molempien kirjoittelu ei ole ollut aivan asiallisella pohjalla. aina
Nimimerkkisi jo osittaa, että halusi on ollut vaan vtuilla Katajan suuntaan.
Torilla voi kuulla monenlaisia asioita. Itsekunkin pitää valita, mitä uskoo. Enimmmäkseen ei kannata huhuihin uskoa ollenkaan.
Omat käsitykseni olen muodostanut seuraamalla vuosien mittaan esim. Lappeenrannan touhuja - usein päätä pyöritellen. Mutta teillä on siellä Hannu Hanhi, jolta kaikki näyttää onnistuvan. Toivottavasti ei tule vauhtisokeus...
Jos joku sponsori olisikin jäänyt pois, niin se ei tarkoittane koko touhun romahtamista. luonnollista vaihtuvuuta? Menestyksen huumassa kärpäsiä ainakin pyörii... Koriksessa sponsorirahat ovat pieniä suhteessa moneen muuhun lajiin ja aika hyvin sitä Joensuussa koriksessa käsittääkseni liikkuu.
Miksi ei tullut kotimaisia pelaajia ja miksi joku meni esim. Lappeenrantaan. Virtanen on yksiselitteisesti antanut ymmärtää, että europelit kiinnostivat. Ja kun hyviä yksilöitä alkaa kertyä, niin tulee imua. Täälläkin oli Lehtonen - Virtanen - Lehtoranta - Kinnaslampi.
Jotkut pelaajat sitten kai vaan halua katsella ns. maalimaa.
Katajaan oli tulossa kotimaisia - omien sanojensa mukaan. Mutta olen antanut itselleni kertoa, että rahanpyynnöt alkoivat nousta hurjasti keväällä, kun siirtorumba alkoi. Eli kovalla rahalla olisi ilmeisesti saanut pelaajia. Kataja teki mielestäni oikein pitkässä juoksussa, ettei antanut signaalia, että täällä ollaan valmiita maksamaan mitä vaan - tämä on oma käsitykseni.
Kausikortit ovat Joensuussa kalliita. Siihen on käsittääkseni tultu, kun yritykset ovat ostaneet niitä urakalla. Urkkatalolla paikat olivat kortilla ja se nosti hintaa. Mikä on oikea kausikortin hinta, se ei ole minun päätettävissä. Onko se sitä kysyntää ja tarjontaa. Kohtuuhintaisella irtolipulla pääsee peliin ja istumaan mahtuu. Sitäkin voi harkita.
Minusta on menty liikaa asetelmiin (esim Lpr - Jns), ettei siedetä mitään kritiikkiä toisten taholta ja omiin uskotaan aivan sokeasti.
Totuus on kai jossain siellä välissä.