Vs: Kataja VS Karhu Ti 07.02 klo 18:30 Joensuu Areena
Näin minä olen tuon sääntökohdan hengen ymmärtänyt. Tällä on käsittääkseni haettu tilannetta, jossa pallo pyörii renkaan päällä.
No jos on tulkittu, että tuossa tilanteessa pallo ei ole ollut kosketuksessa renkaaseen kun puolustaja koskee levyyn tai koriin, niin silloin on tuomarin tulkinnan varassa vaikuttiko puolustajan kosketus korin syntymättömyyteen. Jos pallo lentoradallaan pomppaa renkaasta, ei siis jää sille pyörimään, tulkitsisin tilanteen olevan 31.2.4 viides ranskalainen pallo.
raappa sanoi:Tulkitaanko siis aina, jos pallo on kontaktissa korirenkaaseen, niin että sillä on mahdollisuus mennä koriin oli kontakti kuinka heiveröinen ja kummalla puolella rangasta tahansa?
Näin minä olen tuon sääntökohdan hengen ymmärtänyt. Tällä on käsittääkseni haettu tilannetta, jossa pallo pyörii renkaan päällä.
Tuossa kyseisessä tilanteessahan Hirvikoski ajoi ja heitti levyn kautta. Heitto meni kuitenkin karkeasti pitkäksi ja levyn kautta osui kyllä renkaaseen, mutta meni selvästi pitkäksi, eli omasta mielestä sillä ei ollut kontaktihetkellä minkäänasteisia mahdollisuuksia mennä koriin.
No jos on tulkittu, että tuossa tilanteessa pallo ei ole ollut kosketuksessa renkaaseen kun puolustaja koskee levyyn tai koriin, niin silloin on tuomarin tulkinnan varassa vaikuttiko puolustajan kosketus korin syntymättömyyteen. Jos pallo lentoradallaan pomppaa renkaasta, ei siis jää sille pyörimään, tulkitsisin tilanteen olevan 31.2.4 viides ranskalainen pallo.