Vs: Keski-Suomen Koripalloliiga 2008-2009
Di Vari sanoi:
Olen sattunut huomaamaan, mutta oletko itse sattunut huomaamaan, että K-S Korisliiga ei ole minkään tason divarisarja. Se on harrastesarja, josta ei voi nuosta mihinkään muuhun divariin.
Pari vuotta sitten, kun maailma oli muuten ruusuisempi paikka, niin Jyväskylän alueellakin pelattiin miesten 3-divaria. Aikaisemmin oli kuulemma pelailtu 4-divaria, joskus peräti 5-divaria. Elämä oli helppoa, kaikki pelaajat tiesivät, että nyt pelataan kolmosta, kakkonen on ylempi taso ja alempi on... Tuloksetkin näkyivät eripituisilla viiveillä liiton sivuilla, sillä oltiinhan sitä nyt liiton sarjoissa.
Sitten jotkut saamarin valopäät tulivat ja sotkivat koko jutun. Nyt pelataan Keski-Suomen Koripalloliigaa. Onneksi se sentään tällä kaudella palasi liiton sarjaksi, sillä mitä siitä nyt tulisi, että itse järjesteltäisiin asioita. Eihän virallinen, liiton sarjan koripallo ole palloa nähnytkään! Nykyään silti suuri hämmennys vallitsee ihmisten keskuudessa, sillä kyllähän sarjat on tarkoitus numeroida, jotta tiedetään, että kyseessä ei ole mikään harrastesarja. Vielä kun urveloiden piti äpäröidä omat nettisivut, joilla tulokset ja pisteentekijät näkyvät, ihan jopa nimien kera! On tarkoitus ilmoittaa vain pelin lopputulos, ja enintään kertoa, että "numero 10 teki seitsemän pistettä".
Sarjan takana olevien katalien anarkistien tulee nyt pikaisesti ymmärtää, että sarjan nimi on aivan hel**tin tärkeä asia. Karsintoja ei esimerkiksi tarvitse järjestää eri tasojen välillä, sillä eihän kolmosdivarin ja kakkosdivarinkaan välillä (viimeisenä hyvänä keväänä ainakaan) järjestetty nousemis/tippumiskarkeloita. Kakkoseen pääsi, ja luultavasti pääsee edelleen, ilmoittamalla asiasta asianmukaisille asiamiehille. Mutta nimi, se aivan saat**an vakava asia. On korisliiga, ja sitten on divarisarjoja, jotka, jumalauta, numeroidaan yhdestä vaikka seitsemään. Muuten ne vielä sekoittuvat harrastesarjoihin, ja sitten on tälle palstalle turha kirjoitella. Lukevat vielä divarikoripalloilun ystävät vahingossa vääristä sarjoista.
Ehdotankin, että ensi vuonna pelataan taas kolmosdivaria. Nämä kaksi vuotta ovat olleet minulle, kuten varmasti kovin monelle muullekin, äärimmäisen kuluttavia.