Koripallo.com

Koripallo.com NBA Fantasy Manager 2011-2012

Kuinka paljon rillataan?

• LeBron James on MVP

Ääniä: 1 4,5%
  • Kesällä...laitetaan Tapolaa menemään

Ääniä: 7 31,8%
  • Miami Heat voittaa mestaruuden

Ääniä: 5 22,7%
  • Kobe is done

Ääniä: 9 40,9%

• Äänestäjiä
    22
Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy Manager 2011-2012

Rasheed Wallace - Both Teams Played Hard

Huikealla pistemäärällä 991,5p ei tällä viikolla päässyt kuin kakkoseksi, koska vastassa oli hillittömään vireeseen äitynyt keisarivetoinen La Bambas. Näillä pisteillä olisi tullut 150p voitto kaikista muista joukkueista, siitäkin huolimatta, että Paul George alisuoritti kaksi peliä ja Ilyasova oli yhden pois sekä pisti 2.3pinnan haisupommin toiseen. Tämä kertonee siitä, että kukaan ei halua matsata ADONAL FOYLEn nimeä kantavaa jengiä vastaan pimeällä kujalla.

Huonommalle en hävinnyt, vaan hyvin mielin käyn kotiuduttuani lähi-Alkossa poistamassa Keyser Sözelle yhden kappaleen Yhden Tähden Klassikkoa. Pientä katsausta Adonalin tulevaisuuteen:

NBA:n historian kovinta valkonaamaa Mokeskia vastaan olisi vääntö tiedossa. Pientä breakdownia tehdessäni totesin seuraavaa (pelit nimen jälkeen):

PG: Chris Paul 4 vs. Jeff Teague 5 => ADONAL +15
SG: Jordan Crawford 4 vs. Rodney Stuckey 3 => TASAN
SF: Dorell Wright 5 vs. Nicolas Batum 4 => ADONAL +10
PF: Ersan Ilyasova 4 vs. Al Jefferson 4 => MOKESKI +10
C: Andrew Bynum 4 vs. Marcin Gortat 4 => ADONAL +10
G: Jeremy Lin 4 vs. Goran Dragic 3 => ADONAL +15
FC: Channing Frye 3 vs. Brandon Bass 4 => MOKESKI +10
UT: Isaiah Thomas 4 vs. Joakim Noah 3 => TASAN

Tämän konservatiivisen ennusteen mukaan on odotettavissa 30-40 pinnan voittoa Colgaten ylpeydelle. Viimeisellä viikolla vastassa on ylpeytensä rippeitä keräilevä Veli Taatila, joka harjasi kuin harjasikin kovassa nosteessa olevan uuden fantasyliigan managerin Achilleksen poppoon. Ei liene kovin kaukaahaettua ennustaa tästä viimeisen viikon matchupista voittoa, joten näiden merkkien mukaan kauden lopuksi Adonalin recordi on 8-5, joka oikeuttanee 5-6. seediin. Tällöin playoffien ensimmäisellä kierroksella vastaan asettunee La Bambas tai Alabama.

Grillit tulille, Adonal Foyle on jo matkalla.

En tiedä kumpi hyväksyi kenenkin tarjouksen Mokeskin ja La Bambasin välillä, mutta yöllä tapahtuneen Gallinarin loukkaantumisen myötä treidi on selkeästi vetokamaa muuttuneiden asianhaarojen johdosta, jos La Bambas oli accept-nappia hätäisesti aamulla painanut osapuoli. Jos taas Mokeski hyväksyi treidin, niin ihmettelen kummasti miten hän haluaa joukkueeseensa vähintään 4 viikkoa sivussa olevan Gallon, joka mitä todennäköisimmin ei enää tällä kaudella pelaa.

Eli selvitykset kehiin siitä, kuka hyväksyi ja millä perusteilla, niin teen päätöksen treidin hyväksymisestä.

BREAKING NEWS! Koripallo.comin NBA Fantasyssa tapahtuu suhmurointia treideissä, jotka King James lopulta ratkaisee omasta, itselleen hyödyllisestä näkökulmasta. :(

Täysin selvää on se, että jos treidin lähettämisen ja hyväksymisen aikana on tapahtunut merkittävä loukkaantuminen, niin se vaikuttaa treidiin. Tämä toki vaatii kaksi seikkaa:

1) Mokeski ei ole se joka on painanut accept-nappia aamulla loukkaantumistiedon jälkeen
2) Mokeski esittää epätyytyväisyytensä treidin osalta

Mokeskihan taistelee pudotuspelipaikasta, ja on hankala uskoa hänen haluavan tässä vaiheessa joukkueeseen seuraavat viikot pois olevaa pelaajaa. Jos näin on, niin haluan Mokeskilta perusteet miksi tekee itselleen epäsuotuisan treidin tässä vaiheessa kautta.

Muutenhan voisin nostaa Bogutin ja Horfordin jengiin ja treidata hänet vaihdossa vaikkapa DeMarcus Cousinsiin Iskenderin kanssa yhteisymmärryksessä, jos loukkaantumisilla ei mitään merkitystä näissä olisi.

Katsotaan minkälaiset selvitykset sieltä tulee molemmilta osapuolilta.

Asiahan ei minulle varsinaisesti enää kuulu, mutta omasta mielestäni treidaaja sitoutuu treidin laitettuaan tekemään treidin sellaisenaan kun se silloin on. Se kumpi loppujen lopuksi painoi accept-nappia ei ole relevantti kysymys. On täysin omaa hölmöyttä jättää treidi yöksi eetteriin ja tästä Mokeski maksaa nyt kovaa hintaa.

Samalla tavallahan La Bambas olisi voinut treidin hyväksyä jo illalla. Yön aikana olosuhteet ovat muuttuneet poikkeuksellisesti, jonka johdosta voidaan kysyä tekisivätkö molemmat osapuolet treidin vielä muuttuneissakin olosuhteissa. Jos vastaus on "kyllä" ja perustelut tälle ovat hyvät, niin treidi voi mennä läpi. Jos vastaus on ei ja/tai perustelut eivät ole riittävät, niin treidi vetotaan.

Mitään aukotonta säännöstä tällaisia tapauksia varten ei voida luoda, esim. alkukaudesta Gallinarin loukkaantuminen ei olisi merkittävä asia treidin kannalta, mutta nyt pelin vaihe on erilainen, jolloin vaikutus on selvä. Lopputuloksena on tarkoitus tehdä oikeudenmukaisin ratkaisu. Se, että Bambas olisi aamulla ehtinyt paikalle ennen Mokeskia painamaan acceptia ennen Mokeskin peruutusta ei mielestäni ole peruste treidin hyväksymiselle. Tilannesidonnaiset seikat on aina otettava huomioon päätöstä tehdessä.

Sinun motivaatiosi taas hämmentää tätäkin soppaa on tietenkin aivan selvä. Yrität kaivaa asemia itsellesi ensi kauden liigan vetämistä varten. Todella hävettävää ja opportunistista toimintaa.

Bamba hyväksyi minun lähettämän tarjouksen tänään aamulla. Aamulla herättyäni näin Gallon loukkaantuneen, ja päätin heti vetää tarjoukseni pois. Mielestäni treidin peruutus onnistui, mutta näemmä jossain on tapahtunut joku virhe. Mailman selvitti myös äsken chatissa, että treidien peruutus ei aina onnistu ja uskon että tässä on käynyt näin.

En siis tahdo tämän menevän läpi.

Olen huomannut samaa asiaa, kyseessä lienee joku flashpohjainen ongelma.

Näillä perusteilla voinen siis kyseisen treidin vetota. Odotetaan nyt kuitenkin vielä Bambasin näkemystä asiaan päivän ajan ennen lopullista ratkaisua.

Achilles sen sijaan voi mennä itseensä.

Herrasmiesmäisyydestään kuulusaksi tulleen liigan jouhevuuden takaamiseksi on mielestäni selvää, että pelaajien tulee pystyä nukkua yönsä hyvillä mielin ilman huolia mahdollisissa kauppaehdotuksissa olevien pelaajien terveydestä.

Täten olen itse vedon kannalla, koska selvää on, että treidin sisältö on muuttunut täysin Gallon loukkaantumisen myötä. Uskon myös Mokeiskin yrittäneen peruttaa trade-ehdotuksen, sillä sama bugi on tullut eteeni useamman kerran.

Miksi minun pitäisi mennä itseeni? Olen 100% varma, että League Managerin positiossa tekisit täysin samalla lailla, kun Keyser Söze ja tämän jälkeen runttaisit treidin läpi muilta kysymättä. Tämänkin päätöksen taustalla on se, että King James halusi estää Keyser Sözeetä vahvistumasta omalla matkallaan kohti mestaruutta. Jälleen lisää kyseenalaisia päätöksiä jo ennestään pitkään listaan.

En minä mitään provoile, vaan kerron faktoja. Ei ole mikään salaisuus, että King James on jatkuvasti hyödyntänyt puolueettomaksi tarkoitettua League Managerin positiotaan omiin tarkoitusperiinsä.

PoorMansMailman sanoi:
Herrasmiesmäisyydestään kuulusaksi tulleen liigan jouhevuuden takaamiseksi on mielestäni selvää, että pelaajien tulee pystyä nukkua yönsä hyvillä mielin ilman huolia mahdollisissa kauppaehdotuksissa olevien pelaajien terveydestä.

Täten olen itse vedon kannalla, koska selvää on, että treidin sisältö on muuttunut täysin Gallon loukkaantumisen myötä. Uskon myös Mokeiskin yrittäneen peruttaa trade-ehdotuksen, sillä sama bugi on tullut eteeni useamman kerran.

Pakko todeta tähän, että monesti itsekin koittanut peruuttaa treidejä ja näkyykin että ne lähtisivät pois mutta eivät lähde. Kyseessä varmaankin tapaus jossa ei ole kirjauduttu sisään (on automaattisesti kirjautuneena) ja tällöin se peruuttaa sen näennäisesti mutta todellisuudessa ei peruuta koska ei ole kirjauduttu. Olipas se vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärsi :)

Achilles sanoi:
En minä mitään provoile, vaan kerron faktoja. Ei ole mikään salaisuus, että King James on jatkuvasti hyödyntänyt puolueettomaksi tarkoitettua League Managerin positiotaan omiin tarkoitusperiinsä.

Jatka vielä provosointiasi. Kaikesta tästä on varmasti todella paljon hyötyä, kun kampanjoit oman fantasyliigasi puolesta ensi kautta ajatellen.

Täällä on taas vittu melkoset juonet meikäläisen päänmenoks! Tässä tulee nopeesti kirjotettu vastine tälle kaikelle. Oon graduseminaarissa/junassa koko päivän, joten en ehdi nyt puimaan tätä kauheesti. Illalla kympin jälkeen toivottavasti pääsen koneelle. Asiaan...

Mokeskin kanssa ollaan pari päivää hierottu kauppaa Dengin ja Gortatin ympärille. Itse olen tyrkyttänyt kylkeen jatkuvasti Wilson Chandleriä, mutta Mokeskin vihasuhde kyseiseen herraan on käynyt harvinaisen selväksi. Sen jälkeen kauppaan lisättiin Gallinari, jota vastaan minä sain valita jotain semikuraa muutamista eri vaihtoehdoista, joista Bass siis yksi. Ja tämän MOKESKI laittoi eetteriin. Bass oli tarkoitus pudottaa waiverille ja nostaa Hickson tilalle. Tätä en toki ehtinyt tehdä, koska treidi ei ole mennyt läpi vieläkään ja joku muukin oli hereillä Hicksonin suhteen.

Eilen illalla mietin pitkään (niin surullista kuin se onkin, että tämä peli vie liikaa aikaa aikuisen miehen elämästä), olisinko valmis luopumaan sekä Dengistä (josta olin yrittänyt päästä eroon jatkuvasti) että Gallosta. Tulin siihen johtopäätökseen, että joukkueeni syvyydestä johtuen olin pakotettu liikuttamaan Dengin lisäksi joko Gallon tai Chandlerin. Muuten herrat olisivat homehtuneet penkilläni pudotuspelien ajan heikon otteluohjelman takia. Päätin antaa sekä Gallolle että Chandlerille viime yön aikaa todistaa tasonsa. En halunnut tehdä vastaavaa virhearviointia kuten McGee/Thornton/Bayless - Deng, Varejao kaupassa, jolloin Bayless ja Thornton pelasivat +40 pelit. Halusin siis nähdä Gallolta ja Chandleriltä yhden pelin yhdessä. Aamun pikaisen box score analyysin perusteella tein johtopäätöksen, että Chandler on loppukauden Galloa parempi, ja Gallo suurin Chandlerin tulosta kärsijä. Minkä jälkeen painoin liipasinta. Gallon loukkaantumisesta luin hetki sitten, joten se ei ole päätökseeni vaikuttanut. Loukkaantuminen on toki erittäin harmillista Mokeskin pudotuspelikamppailua ajatellen.

Nämä "mielestäni peruutin treidin" kommentit ovat jokseenkin huvittavia. Ihan varmasti jälkeenpäin ajateltuna mielestäsi peruutit treidin. Jos sen tosissasi olisit halunnut tehdä, olisist sen myös tehnyt. Tästä on ihan turha syyttää softaa. Kyseessä on myös sama kaveri joka "olisi ottanut" Dragicin ilman Kingin Stern toilailuja sen jälkeen kun olin julistanut hänet ainakin neljän viikon "must own" pelaajaksi. Tällöinkin homma ratkaistiin Mokeskin eduksi . Nyt en ole toiminut kuitenkaan millään lailla väärin ja minulta ollaan viemässä treidi, koska Mokeskilla kävi huono tuuri. En näe järkeä, enkä todellakaan suostu tähän.

En muista kenen kanssa, mutta jossain kohtaa kautta olin käymässä kauppaa joko Smithistä tai Big Alista. Treidi laitettiin eetteriin, mutta vedin sen yön ajaksi pois. Seuraavana päivänä haluamani pelaaja oli jo kaupattu eteenpäin ja kyseltiin, miksi olin vetänyt tredin pois eetteristä. Perustelin silloinkin asiaa yönaikaisella loukkaantumisriskillä. Ja olenkin vältellyt niitä jytkyjen/jäätymisten/loukkaantumisten takia koko kauden. Noh, sillä kertaa kävi huono tuuri, tällä kertaa parempi. Gallon loukkaantumisen perusteella en kuitenkaan treidiä tehnyt, enhän siitä edes tekohetkellä tiennyt.

Ainoana kollektiivisena ratkaisuna voisin antaa Mokeskille Chandlerin lainaksi regular seasonin ajaksi, jos nyt olen pudotuspelipaikkani varmistanut. Mutta tähänkään en ole millään lailla velvoitettu. Ja tämäkin olisi epäreilua muita pudotuspelipaikasta taistelevia managereita kohtaan, joten enpä tiedä...

Hieno kirjoitus Keyser Sözelta ja kuvastaa se aika hyvin tätä nykyistä King Jamesin liigaa. Kuten jo sanoin, ainoa syy tämän treidin kumoamiselle on se, että se uhkaisi League Managerin positiolla mellestävää King Jamesia.

EDIT: Olen toki pahoillani Mokeskin puolesta, sillä kyseessä on hieno mies ja rehti treidikumppani. Treidien jättäminen yöksi eetteriin vain vaatii eräänlaista "rohkeutta" ja nyt Mokeski on kärsimässä sen johdosta.

Sen jälkeen kauppaan lisättiin Gallinari, jota vastaan minä sain valita jotain semikuraa muutamista eri vaihtoehdoista, joista Bass siis yksi. Ja tämän MOKESKI laittoi eetteriin. Bass oli tarkoitus pudottaa waiverille ja nostaa Hickson tilalle. Tätä en toki ehtinyt tehdä, koska treidi ei ole mennyt läpi vieläkään ja joku muukin oli hereillä Hicksonin suhteen.
Aivan, laitoin treidin ilmaan eilen muistaakseni siinä kello 20 aikoihin. Ajattelin, että hylkäät sen ja laitat vastaehdotusta, kun kuulemma aiemminkaan ei oltu lähelläkään. Ja aiemminhan ei ollut mitään tietoa Gallon loukkaantumisesta.

Gallon loukkaantumisesta luin hetki sitten, joten se ei ole päätökseeni vaikuttanut. Loukkaantuminen on toki erittäin harmillista Mokeskin pudotuspelikamppailua ajatellen.
Nämä "mielestäni peruutin treidin" kommentit ovat jokseenkin huvittavia. Ihan varmasti jälkeenpäin ajateltuna mielestäsi peruutit treidin.
Väität siis, että sinua pitäisi uskoa, mutta minua ei? Katsoit box scoren, mutta et pannut merkille Gallon 23 peliminuuttia?

Lähinnä minua tässä kummastuttaa se, että eilen ei kuulemma oltu lähelläkään tätä, mutta aamulla Gallinarin loukkaantumisen jälkeen menee tarjous heti kuin kuumille kiville. Hyvin mielenkiintoista.

Tässä tilanteessa olisi ehkä parempi olla hiljaa, mutta kaivan silti vanhan haavani auki ja lainaan itse Keyser Sözeä.

Keyser Söze sanoi:
Oon kyllä Jamesin kanssa täysin samaa mieltä, tää on todella brutaali ryöstö. Tästä ei saa tasaväkistä millään. Tylyä tulla pilaamaan jonkun unelmatreidi, mut tää on jo vähän turhan suurta unelmaa.

En näe tätä siis itsekään mitenkään tasapuolisena treidinä ja käyttäisin veto-oikeutta.

En näe miten tämä eroaa taannoisesta kaupastani Adonalin(?) kanssa, joka kuitenkin tuomittiin täytenä paskana, vaikka sekä Batum että Stuckey ovatkin osoittautuneet kelpo pelimiehiksi. Toki tarjoushetkellä kauppa oli tasainen, mutta hyväksymishetkellä luokiteltavissa brutaaliksi ryöstöksi.

Mokeski ilmoitti kuitenkin yrittäneensä treidiä peruuttaa ennen kuin La Bambas treidin hyväksyi, ja koska samaan softapohjaiseen ongelmaan on törmännyt Mokeskin lisäksi myös ainakin PoormansMailman sekä minä itse, näen Mokeskin tehneen tarpeeksi jo pelkästään tältä pohjalta treidin vetoamiseksi.

Ihan erikseen ovat sitten nämä muut Bambasin selitykset, jotka eivät vaikuta täysin uskottavilta. Yön yli jätettyjen treidien osalta riskiä ei ole, jos kysymyksessä on tähän tilanteeseen verrattava treidi. Jos ajatellaan vaikkapa Achilleksella ja Mokeskilla olleen Horford-Gortat tulilla Horfordin loukkaantumisyön yli, ja Mokeskin aamulla tarjouksen loukkaantumisuutisen selvittyä hyväksyneen, vetoaisin omasta puolestani treidin erityisistä olosuhteista johtuen.

Gallon loukkaantuminen oli joka tapauksessa treidin lähtökohtia niin selkeästi muuttava tapahtuma tässä kyseisessä tapauksessa, että veto on perusteltu jo siltä osin.

Hicksonin tilanne on valitettava, mutta koska asia oli käsittelyssä ja odotti pelaajien vastinetta, en pystynyt treidiä suorilta aamulla vetoamaan.

Ensi kaudella meillä toki on 3 Liigamanageria pohtimassa näitä kysymyksiä, jolloin vastuu ei jää liian pitkälti minun varaani.

Trade vetoed. Keyser Söze liittynee Achilleksen fantasyliigaan ensi kaudeksi?

Achilles sanoi:
EDIT: Olen toki pahoillani Mokeskin puolesta, sillä kyseessä on hieno mies ja rehti treidikumppani.

Yritä nyt jo päättää kenen persettä nuolet ja kenen et. Aika paljon perseitä nuoltavana ensi kautta varten.

Liigamanagerin tehtävä on siitä kova, että siinä ei voi kavereita suosia, vaan jokainen päätös on tehtävä käytettävissä olevien tietojen pohjalta. Perseen nuolemisella homma ei toimi.

Status
Viestiketju on suljettu.