Vs: Koripallo.com NBA Fantasy Manager 2011-2012
Oma drafti lähti käyntiin suotuisissa merkeissä Blake Griffinin pudotessa syliini 10. pickillä. Olin majoittanut miehen sijalle 4. tai 5., joten otin tämän uutisen vastaan iloisena. Toinen kierros ei myöskään olisi voinut mennä paremmin, kun sain 19. pickillä napattua Josh Smithin, samalla ratkaisten ongelmallisen SF-paikan miehittämisen. Tästä oli hyvä lähteä loppudraftiin.
Kolmannella kierroksella ei myöskään tarvinnut pahemmin arpoa valintaansa, kun 27. rankkaamani (2 kierroksen loppu) PG/SG Tyreke Evans antoi minulle samalla aloituksen SG:n ja syvyyttä PG:n paikalle. Brilliant! Nelosella otin täysin hypen ja asiantuntijoiden ennakkoarvioinnin mukaisesti lisää upsidea Greg Monroen muodossa, jonka olin sijoittanut kolmoskierroksen alkupäähän. Riski, mutta takamatkalta draftatessa niitä on pakko ottaa. Samalla tuli insurancea PF-positiolle ja aloittava C.
Viidennellä kierroksella tarkoitus oli napata joko hyvä guardi tai paras pelaaja. Kun Brandon Jennings napattiin nenäni edestä, en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin katsoa listani ylimpänä olevan yliviivaamattoman pelaajan. Andray Blatche. Okei, otetaan sittenkin toiseksi ylimpänä oleva eli JaVala McGee. Toivotaan jatkoa viime kauden lopun murskatahdille. Oli rankattuna minulla kolmoskierroksen lopulle. Kutosella ja seiskalla napsin mukaan Gallinarin ja Collisonin. Gallinarin, koska paremmista pelaajista kaikki olivat etukentälle ja toinen SF-pelaaja Beasley ei kuulu suosikkeihini... Collison oli pakkorako, koska guardeja ei ollut vielä kuin Evans.
Tämän jälkeen jatkettiin takamieslinjalla ja napsin kutoskierroksen arvolle arvioimiani pelaajia: Teague, Ariza, Afflalo... Teague aloittaa Atlantassa, Ariza tämmöinen "varma valinta" eli kusee tod.näk. ja Afflalolla kaikki saumat tehdä uraa Denverissä ilman Chandleria ja JR Smithiä. Loppuun vielä kolmossentteri Haywoodista.
PG: Evans/Collison/Teague
- Nuoria, nousevia kykyjä. Evansilla ja Collisonilla alla hieman alakanttiin menneet edelliset kaudet ja Teaguella eka todellinen näyttöpaikka liigassa.
SG: Evans, Ariza, Afflalo
- Evansiin samat kuin äsken, Arizalta ei mitään läpimurtoja odoteta ja Afflalo value pick draftin lopussa. Kieltämättä hieman kapeaa, jos Evans loukkaantuu.
SF: J.Smith, Gallinari, Ariza
- Ei valittamista, tämän osaston pitäisi olla kunnossa.
PF: Griffin, J.Smith, Monroe, Gallinari
- Toimii!
C: Monroe, McGee, Haywood
- Jos Monroe pelaa kuten pitäisi, niin sentteriosasto on kunnossa. Monroe ja McGee voivat parantaa vaikka kuinka ja paljon aikaisempiin numeroihinsa nähtynä.
Olen tyytyväinen miehistööni ja pidän tätä sellaisena porukkana, jolla voidaan neljän kärkeen kiilata tänäkin vuonna. Katsotaan miten äijän käy.