Niin monta kertaa oon ollut näkemässä Karhulla tasaisen sarjan pääsystä loppuotteluihin ja karvaan tippumisen 7 pelissä ja sen jälkeen lannistuneena myös pronssimitallin häviämisen, että melkein liian helpolta ja unenomaiselta tuntuu jos saadaan tänään jo sarja poikki. Mutta siihen pitää toki tähdätä ja isoin mörkö on että lähdetään tänään puolivaloilla liikkeelle. Toivottavasti keskittyminen on samaa luokkaa kuin edellisissäkin peleissä ja otetaan tänään voitto kotiin.
Roger that.
Mä itse lähden tämän päivän peliin kahdella vaihtoehtoisella skenaariolla:
Ensimmäinen rakentuu todennäköisyyksille, ja oletukselle että nämä finalistit ovat jokseenkin tasaväkisiä. Siinä tapauksessa neljäs perättäinen voitto, ja varsinkin toinen perättäinen vierasvoitto on erittäin epätodennäköinen, ja perjantaina pelataan Kauhajoella.
Toinen skenaario on, että Karhubasket on onnistunut tuomaan esille ja iskemään Vilppaan heikkouksiin sen pelatessa ilman Rannikkoa, ja lisäksi onnistunut järkyttämään radikaalisti varsinkin nuorten jenkkipelaajien itseluottamusta. Tässä vaihtoehdossa toinen vierasvoitto putkeen on ihan mahdollinen, koska joukkueet eivät enää olekaan ihan niin tasavahvat kuin lähtöasetelmassa ajateltiin...
Veikkaus uskoo vahvasti ensimmäiseen skenaarioon, kertoimet puhuvat vahvasti kotivoiton puolesta. Ehkä siinä olisi juuri se paremmin tietämisen ja pienen riskinoton sauma...