Koripallo.com

Korisliiga ja Ruutu

Vähintäänkin valtavan ihmettelyn paikka, jos ammatillisesti surkein selostelija, jolla ääni ei edes kulje, mikrofonin ääressä ja yksi parhaista samaan aikaan istuu katsomossa. Kerrassaan käsittämätöntä!

Studium immane loquendi!

Lajissa kuin lajissa homo sapiens osoittaa olevansa huippulaji! Kaikki uudet vivahteet ja ärsykkeet lienee kohtuullista toivottaa tervetulleeksi pienen korispiirin keskusteluun. Jopa muinaiset roomalaiset hoksasivat ja nykyiset raumalaiset hoksaavat monivivahteisuuden kuten persoonallisen esitystavan lisäävän jonkin asian kiinnostusta ja markkina-arvoa. Mutta kohtuus kaikessa ja ehkä pakkolatinan tyrkytys koripallossa tekee kirjoittajasta jokseenkin muita ärsyttävän naurettavan pellen. Ymmärrän hyvin latinan ärsyttävän useinpia samoin kuin rauman giäl ärsyttää porilaisia. Muistuttetakoon tosiasta: kaikista meistä jää tuleville polville muistoksi virallisten paperien latinaksi kirjoitetut viimeisetrivit. Mutta asiaan olisiko välillä hienoa kuunnella, rallienglantisitaatatein höystetytyn mutu selostuksen sijaan sijaan asiantuvaa latinan kielellä selostettua koripallo-ottelua Voisiko vieraita kieliä opettaa koripalloselostusten avulla?

Pila lusoria invictus!

Lajissa kuin lajissa homo sapiens osoittaa olevansa huippulaji! Kaikki uudet vivahteet ja ärsykkeet lienee kohtuullista toivottaa tervetulleeksi pienen korispiirin keskusteluun. Jopa muinaiset roomalaiset hoksasivat ja nykyiset raumalaiset hoksaavat monivivahteisuuden kuten persoonallisen esitystavan lisäävän jonkin asian kiinnostusta ja markkina-arvoa. Mutta kohtuus kaikessa ja ehkä pakkolatinan tyrkytys koripallossa tekee kirjoittajasta jokseenkin muita ärsyttävän naurettavan pellen. Ymmärrän hyvin latinan ärsyttävän useinpia samoin kuin rauman giäl ärsyttää porilaisia. Muistuttetakoon tosiasta: kaikista meistä jää tuleville polville muistoksi virallisten paperien latinaksi kirjoitetut viimeisetrivit. Mutta asiaan olisiko välillä hienoa kuunnella, rallienglantisitaatatein höystetytyn mutu selostuksen sijaan sijaan asiantuvaa latinan kielellä selostettua koripallo-ottelua Voisiko vieraita kieliä opettaa koripalloselostusten avulla?

Pila lusoria invictus!

Kyllähän ainakin Palotien selostuksista löytyy englanninkielisiä termejä, tämä ei siis mitenkään sarkastisesti sanottuna. :) Eri asia sitten, onko suomennos järkevää joissain termeissä vai ei. :)

Iisolan päävalmentajapesti on tuonnut kivaa lisää Ruudun NBA-lähethyksiin. Ainakin minä koen isoa jännityksen väreilyä ilmassa, kun Palotie selostaa Iisalon matseja. Sieltä ei taida tulla yhtä paljon ihmettelyä ja ehdotuksia rotaatioista ja kuvioista kun muiden valmentajien kohdalla?

Kesällä onkin kiva katsella koripalloa .
Onneksi tuo Lidlin tarjous koskee Sky Showtime palvelua...vaatii tosin Ruutu+ tilauksen rinnalleen (normaalihintaan).

Molemmat väärin. ;) 1) kesällä ei näy paljoa koripalloa (ymmärsin toki viiltävän sarkasmisi), 2) kyllä se on Ruutuplus-tarjous, jos malttaa sen kokonaan lukea. :)

Saatan toki olla näissä itse väärässä, kuten usein olen. ;)

Molemmat väärin. ;) 1) kesällä ei näy paljoa koripalloa (ymmärsin toki viiltävän sarkasmisi), 2) kyllä se on Ruutuplus-tarjous, jos malttaa sen kokonaan lukea. :)

Saatan toki olla näissä itse väärässä, kuten usein olen. ;)
‍♂️my bad. Luin väärän tarjouksen.
Toivotaan, että tuo Lidlin tarjous uusitaan syksyllä

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.