On siellä ainakin enemmän sniikkerikauppoja kuin härmässä.
Luulin ensin, että tuo liittyi jotenkin huumeisiin, mutta pikaisen googletuksen jälkeen totesin, että olikin ilmeisesti kyse kengistä.
On siellä ainakin enemmän sniikkerikauppoja kuin härmässä.
Tällä kaudella korisliigassa on pelannut 7 tulokasta yli 10 peliä. Nyky sarjassa näille tulokkaille ei ole vain tilaa.Pidän NCAA-reittiä yhä hyvänä vaihtoehtona puhtaan koripalloilullisin termein niissä tapauksissa, kun suomalainen pelaaja on joukkueessaan osa joukkueen ydintä ja pääsee toteuttamaan kentällä itseään vapaahkosti. Monesti tämän roolin valtaaminen vie tietenkin ainakin kaksi vuotta eli ihan hätiköidysti en kenenkään ratkaisuja tuomitsisi. Ja siis edelleen puhun vain koripalloillullisista kriteereistä tässä päätöksenteon ja tuomitsemiseni logiikassa. Ja täten tämänkin kirjoituksen harvat lukijat voivat siunauksellani jättää jotkin päätelmistäni täysin omaan arvoonsa.
On kuitenkin päivänselvää, että aivan liian usea suomalainen pelaaja, joka on NCAA-joukkueissa pelannut isoja minuuttejakin, on miltei kuin luonnonvoiman armosta taipunut Yhdysvalloissa huvittavaan täytemiehen roolin. Tästä textbook-roolipelaajan mallista saamme sitten iloita maajoukkueessamme asti. Ja sitten ovat tietysti ne kymmenet suomalaiset pelaajat, jotka eivät ole oikein edes kentälle tuolla Yhdysvalloissa päässeet. Osittain mielipiteeseeni tässä vaikuttaa myös hiljattain kaivamani bartorvik.com -sivuston ylläpitämät pelaajatilastot suomalaisten osalta. Varsinkin suomalaisten usage-rate NCAA-maailmassa on kylmäävää luettavaa.
En kyllä ole ihan varma, että ollaanko. Jos siis Korisliigasta nakattaisiin kolme jengiä ulos ja pelattaisiin yhdeksällä seuralla, taitaisi yleisökeskiarvo meillä huomattavasti pienemmässä maassa olla n. samoissa.Ollaan me vähän tota isoveljeä jäljessä, tässäKIN ja tuntuu tässäKIN repivän eroa lisää
En ymmärrä logiikkaa. Yritätkö väittää, että Suomessa käy samat katsojat monella paikkakunnalla?En kyllä ole ihan varma, että ollaanko. Jos siis Korisliigasta nakattaisiin kolme jengiä ulos ja pelattaisiin yhdeksällä seuralla, taitaisi yleisökeskiarvo meillä huomattavasti pienemmässä maassa olla n. samoissa.
Niin. Ja kun vielä tässä aika lailla viime kausina sarjataulukon ja yleisökeskiarvojen peräpää ovat olleet 1:1.Kolme pienintä lukemaa ulos ja näyttää paremmalta, eiks niin? Mutta mistäs sen tiiät sanoo, et jospa svedulassa onkin divarissa useampi seura, joilla olisi liigatasolla nykyistä keskiarvoa kovempi lukema? Kahellatoista keskiarvo nousiski, hä?
Itseasiassa Ruotsissa näyttää olva enemmän turbulenssia joukkuemäärän suhteen kuin meillä täällä Korisliigassa. Koko 2010-luku ei montaa peräkkäistä kautta ole samalla joukkuemäärällä sen vaihdellessa 8 ja 12 välillä. Jollekin kaudelle lisätty kaksi uutta joukkuetta, kun seuaavalla yksi tiputettu pois ja sitä seuraavalla kaksi kunnes taas lisätty yhdellä jne. Syyt lienee samat kuin meillä täällä. 16 joukkueen divarista uskottavia resursseja ei tunnu löytyvän?Ja vaikka Ruotsin tilannetta en sen syvällisemmin tunne, eiköhän siihen ole syynsä, että yhdeksällä seuralla liigaa pelaavat - mikä kovin epäoptimaalinen määrä muuten on.
Seurasimme Kristian Palotien villiä vuorokautta: âJos vaimoni saisi valita ammattini, siinä ei olisi tällainen aikatauluâ
Yle Urheilu seurasi vuorokauden ajan kovista työmääristään tunnetun Kristian Palotien arkea. Päivään mahtui NBA-selostus, podcast-nauhoitus, Korisliiga-ottelu ja 1 000 ajokilometriä.yle.fi
Minä olen aina ollut Palotie-fani, mutta hieman kritisoin tämmöisiä juttuja. Purra leikkailee, Orpo hikoilee, Hitler sekoilee, aina uudestaan... (Miljoonasade: Jee) Ja mullehan on ihan sama, mitä leikkaillaan, mutta: aika moni kipuilee niiden nykyistenkin tuntiensa (ja elämänhallintansa, monin tavoin) kanssa, sitten erään suomalaisen marginaalilajin miehestä tehdään tämmöinen juttu.
Tsiikatkaa, ketkä ovat vieressänne ja arvostakaa heitä, parhaanne mukaan. Itse olen huono siinäKIN neuvomaan.
Minun mielestäni siinä ei mitenkään ihannoitu jotain itsensä piippuun ajamista tai 18h työpäiviä.
Päinvastoin, tuotiin esille mies, joka saa tehdä sitä mitä rakastaa ja intohimon kohdettaan. Varmaan jossain hihnalla samanlaisen päivän painaminen ilman motivaatiota olisi hiukkasen eri homma, mutta Huffin kanssa jutustelu on Palotielle varmasti pelkkää iloa.
Toki juttuun nyt oli poimittu poikkeuksellinen päivä. Ei Palotiellä joka päivä ole keskellä yötä selostusta ja samalle päivälle LaBan vieraspelireissua. Ja moni muu valkku olisi ihan samaan aikaan hallilla, mutta podcast-nauhoituksen sijaan jauhaisi huoltajien kanssa kahvikupin kanssa skeidaa sen ajan.
Ja eiköhän se Palotie, kuten itsekin sanoo, saa ihan riittävästi lepoa, vaikka se ei tule perinteisesti. Muutenkin hienoa, että nykyään yhteiskunnassa on tilaa ihmisille ominaisten ja omaksi kokemilleen rytmeille. Ei kaikkien tarvitse käydä työpaikalla 8-16. Itselläkin vuorokauden parhaat ja tehokkaimmat tunnit ovat aina olleet 22-01 välillä, mutta työelämä ei aina sitä ole tukenut, kun ennen koronaa oli paikallaolo-oletus ja ensimmäisen palaverin buukannut joku klo 8.30 ja viimeisen joku toinen klo 15.30.
ps. Menisi varmaan paremmin jossain muussa tai Lahden ketjussa. Tai "Kristian Palotie - mies ja univaje" ketjussa.
pps. Hitler? Hitler??!!?
Minun mielestäni siinä ei mitenkään ihannoitu jotain itsensä piippuun ajamista tai 18h työpäiviä.
Päinvastoin, tuotiin esille mies, joka saa tehdä sitä mitä rakastaa ja intohimon kohdettaan. Varmaan jossain hihnalla samanlaisen päivän painaminen ilman motivaatiota olisi hiukkasen eri homma, mutta Huffin kanssa jutustelu on Palotielle varmasti pelkkää iloa.
Toki juttuun nyt oli poimittu poikkeuksellinen päivä. Ei Palotiellä joka päivä ole keskellä yötä selostusta ja samalle päivälle LaBan vieraspelireissua. Ja moni muu valkku olisi ihan samaan aikaan hallilla, mutta podcast-nauhoituksen sijaan jauhaisi huoltajien kanssa kahvikupin kanssa skeidaa sen ajan.
Ja eiköhän se Palotie, kuten itsekin sanoo, saa ihan riittävästi lepoa, vaikka se ei tule perinteisesti. Muutenkin hienoa, että nykyään yhteiskunnassa on tilaa ihmisille ominaisten ja omaksi kokemilleen rytmeille. Ei kaikkien tarvitse käydä työpaikalla 8-16. Itselläkin vuorokauden parhaat ja tehokkaimmat tunnit ovat aina olleet 22-01 välillä, mutta työelämä ei aina sitä ole tukenut, kun ennen koronaa oli paikallaolo-oletus ja ensimmäisen palaverin buukannut joku klo 8.30 ja viimeisen joku toinen klo 15.30.
ps. Menisi varmaan paremmin jossain muussa tai Lahden ketjussa. Tai "Kristian Palotie - mies ja univaje" ketjussa.
pps. Hitler? Hitler??!
Minä olen aina ollut Palotie-fani, mutta hieman kritisoin tämmöisiä juttuja.
Kovasti kritiikiltä tuntuisi Ja eikös tässä ole juuri sitä keskustelua. Sinun mielestäsi Ylen ei olisi pitänyt Palotiestä tällaista juttua tehdä, koska moni muu kipuilee työtuntiensa ja/tai elämänhallintansa kanssa. Minun mielestäni juttu oli taas aivan loistava, ainakaan tuosta syystä sitä ei olisi pitänyt jättää tekemättä ja siinä esitettiin mies, joka on oman työelämänsä ihannetilanteessa.Hassua, että "kritiikkini" sai joillekin tämmöisiä ajatuksia, ku kyseessä ei edes ollut kritiikki.
No herätys! En minä Palotietä arvostellut! Olen aina ollut fani.
Viimeksi kun katsoin, ylhäällä luki KESKUSTELUPALSTA. Tästä innostuneena halusin hieman arvostella ajatusta siitä, mitä tuossa videossa esitettiin? Mun mielestä hieman hassua menoa.
Hassua, että "kritiikkini" sai joillekin tämmöisiä ajatuksia, ku kyseessä ei edes ollut kritiikki.
Unohdetaan vaikka kaikki mitä videossa tapahtui ja koetetaan ymmärtää ihmisiä, jotka eivät elä ehkä samalla tavoin? Kaiken maailman paksukaiset ovat olevinaan jotain tärkeitä pomoja, kuolevat 50 v sydäriin ja ne siivoojat ym. normaaliduuneissa olevat elävät kasikymppiseksi, harmillisesti.
Ja Palotie ei varmasti kuole paksukaisena, mutta:
Pekka Mattilan kuolinilmoitus julkaistiin Helsingin Sanomissa
Pekka Mattila kuoli äkilliseen sairauskohtaukseen tammikuun lopulla.www.iltalehti.fi
Tämä juuri! Satuin näkemään tuon urheiluruudun jutun silleen osittain ja kyllähän tuo Coach on pelkkää koripalloa, siis vain ja ainoastaan hyvällä tavalla. Tuntuu hänkin mielipiteitä jakavan, mutta minä en ole muuta mieltä kuin, että hyvä selostaja koripallossa.Päinvastoin, tuotiin esille mies, joka saa tehdä sitä mitä rakastaa ja intohimon kohdettaan