Koripallo.com

Korisliigan televisiointi

Viestejä
559
Vs: Korisliigan televisiointi

Yksi parhaita asioita, mitä meidän Korisliigalle on tapahtuut on tuo tv-näkyvyyden nousu. Vaikka kyseessä on vain maksukanava, lajiniilot ovat viimeisten vuosien aikana saaneet nauttia aika paljon kotimaista korista.

Kuvan laadussa ei ole mitään valittamista ja ymmärtääkseni aika pienellä budjetilla on saatu aikaan kotuullinen lähetystaso.

Tietysti lähetystä voisi parantaa lisäkameroilla, hidastuksilla, kommentaattoreilla, taustajutuilla ja millä vain, mutta kun kyseinen kanava on jo pitemmän aikaa ollut taloudellisissa vaikeuksissa, voisimme olla oikein tyytyväisiä nykyiseen tasoon.

Täytyy vaan toivoa että Urho pysyy pystyssä ja korismatseja tulisi mahdollisimman paljon.
 
Viestejä
1 061
Vs: Korisliigan televisiointi

Siis Urhon kuvanlaatu on todellakin huonompi, täähän on jo täälläkin monesti koluttu aihe. Samoja kokemuksia monella ja, helppohan se on verrata kuvanlaatua muihin kanaviin. Joo jotkin telkkarit varmaan korjaa tota laatua hieman, mutta fakta on, ettö pikselimössöä on kuva ja kalansilmä-efekti, kun yksi keskikamera kuvaa liian kaukaa ym. Olen Urhoa katsonut useat vuodet ja eri laitteillakin, paskaa on ;) esim Ylen, Nelosen Pron ja muiden kuvalaatu ihan muuta. Ja masentavaa on, että Urhon mukaan siirtymistä HD laatuun ei tule.
 
Viestejä
598
Vs: Korisliigan televisiointi

Samaa mieltä minäkin, eli olen ollut todella tyytyväinen urhon koris näkyvyyteen. Koska koriksen ja lentiksen lisäksi kanavalta ei ole kuitenkaan tullut mitään muuta itseäni kiinnostavaa, olen lähinnä ostellut pelit katsottavaksi netistä ja olen ollut ihan tyytyväinen myös siihen kuvanlaatuun joka 2 megan linjan läpi tulee.
 
Viestejä
3 492
Vs: Korisliigan televisiointi

Ei mitään huonoa sanottavaa UrhoTV:n korislähetyksistä. Toki jos kaivamalla kaivaa, niin aina voi valittaa. Eihän se kuvanlaatu mitään parasta A-ryhmää ole, mutta jos se häiritsee, kannattaa mennä matsit katsomaan lehtereille livenä. Vahva peukku UrhoTV:n suuntaan ja toivottavasti pystyy jatkamaan toimintaansa tulevinakin vuosina...mikäli Urho koriksen näyttämisen lopettaa, ei ole mitään takeita, että mikään muukaan kanava/instanssi Korisliigaa sen jälkeen näyttää.
 
Viestejä
940
Vs: Korisliigan televisiointi

Komppaan kaikkia UrhoTV:tä kiitelleitä. Teknologiauskovaisille nuorille ei tunnu mikään riittävän. Kaikki on vaan pikselimössöä. Itse olen erottanut ihan hyvin pallon ja korin, jopa pelaajat niin, että heidät on jopa pystynyt tunnistamaan. Itse epäilen vahvasti, että kukaan näyttäisi Korisliigaa, jos Urho sen joutuu lopettamaan.
 
Viestejä
680
Vs: Korisliigan televisiointi

Urhotv toimii täällä maaseudullakin 3G:llä hyvin, tosin matalammalla kuvanlaadulla, mutta Hyvin ja se on pääasia
 
Viestejä
1 061
Vs: Korisliigan televisiointi

jänö sanoi:
Komppaan kaikkia UrhoTV:tä kiitelleitä. Teknologiauskovaisille nuorille ei tunnu mikään riittävän. Kaikki on vaan pikselimössöä. Itse olen erottanut ihan hyvin pallon ja korin, jopa pelaajat niin, että heidät on jopa pystynyt tunnistamaan. Itse epäilen vahvasti, että kukaan näyttäisi Korisliigaa, jos Urho sen joutuu lopettamaan.

Kyllä se riittää ja on riittänyt jo vuodesta keppi ja kivi. Ei siitä ole edes kysymys vaan ihan Normaalista palautteesta, maksetusta palvelusta. Suomalaisille monille muutenkin outo käsite, toi palvelun vaatiminen. Ja joku täällä heitti, että menee sitten lehtereille... joo sielläkin käyn, melkein joka Liiga-paikkakunnalla joka kausi, VR vie. Toissa kaudella jopa lensin Helsingistä Joensuuhun matsiin ;)
 
Viestejä
57
Vs: Korisliigan televisiointi

Raid sanoi:
Minusta se ainakin olisi suuri menetys, varsinkin jos korisliigapelien televisoinnille ei löydy jatkajaa. Ja UrhoTV:n kuvan ja äänen laatu on ainakin minun TV-ruudullani ollut ihan samanlainen kun muillakin kanavilla. Ettei vika olisi vaan omissa laitteissasi?
Lieneekö sulla vielä kuvaputkitöllö? Mun DNA Welho kaapelista ja uudehkosta 55" Sony taulutöllöstä Urhotv on karmeaa katsottavaa. Todennäköisesti luovun koko kanavasta ja katson minkä katson livenä ja netistä.

Vertailun vuoksi jalkapallossa esim. HJK:n oma nettistreami on selkeästi parempi kuin Urhotv:n viritelmät. Lieneekö ongelmat kanavan lähetyspuolella, kun tuntuu Kutoselta tulevat futislähetykset olevan parempilaatuisia, vaikka tuotantotiimi on sama. Toisaalta kaapelissa luulisi onnistuvan yhtä hyvä kuvanlaatu kaikilta kanavilta, mutta kun ei niin ei. Hintalaatusuhde on todella huono.

Käy todella ruottalaisia kateeksi, kun siellä näkyy kaikki futispelit HD:na ja keväällä tuli korisfinaalitkin HD-tasoisena.

Sikäli toki hienoa, että korista näkyy edes jostain, mutta toivottavasti Urhotv:n jälkeen taso nousee huomattavasti.
 
Viestejä
1 111
Vs: Korisliigan televisiointi

Ball0 sanoi:
Lieneekö sulla vielä kuvaputkitöllö? Mun DNA Welho kaapelista ja uudehkosta 55" Sony taulutöllöstä Urhotv on karmeaa katsottavaa. Todennäköisesti luovun koko kanavasta ja katson minkä katson livenä ja netistä.

Vertailun vuoksi jalkapallossa esim. HJK:n oma nettistreami on selkeästi parempi kuin Urhotv:n viritelmät. Lieneekö ongelmat kanavan lähetyspuolella, kun tuntuu Kutoselta tulevat futislähetykset olevan parempilaatuisia, vaikka tuotantotiimi on sama. Toisaalta kaapelissa luulisi onnistuvan yhtä hyvä kuvanlaatu kaikilta kanavilta, mutta kun ei niin ei. Hintalaatusuhde on todella huono.

Käy todella ruottalaisia kateeksi, kun siellä näkyy kaikki futispelit HD:na ja keväällä tuli korisfinaalitkin HD-tasoisena.

Sikäli toki hienoa, että korista näkyy edes jostain, mutta toivottavasti Urhotv:n jälkeen taso nousee huomattavasti.

Voi voi. Otan osaa.
 
Viestejä
7 477
Vs: Korisliigan televisiointi

Ball0 sanoi:
Lieneekö sulla vielä kuvaputkitöllö? Mun DNA Welho kaapelista ja uudehkosta 55" Sony taulutöllöstä Urhotv on karmeaa katsottavaa. Todennäköisesti luovun koko kanavasta ja katson minkä katson livenä ja netistä.

Vertailun vuoksi jalkapallossa esim. HJK:n oma nettistreami on selkeästi parempi kuin Urhotv:n viritelmät. Lieneekö ongelmat kanavan lähetyspuolella, kun tuntuu Kutoselta tulevat futislähetykset olevan parempilaatuisia, vaikka tuotantotiimi on sama. Toisaalta kaapelissa luulisi onnistuvan yhtä hyvä kuvanlaatu kaikilta kanavilta, mutta kun ei niin ei. Hintalaatusuhde on todella huono.

Käy todella ruottalaisia kateeksi, kun siellä näkyy kaikki futispelit HD:na ja keväällä tuli korisfinaalitkin HD-tasoisena.

Sikäli toki hienoa, että korista näkyy edes jostain, mutta toivottavasti Urhotv:n jälkeen taso nousee huomattavasti.
Voi voi lama-Suomen taakankantajia.
 
Viestejä
7 540
Vs: Korisliigan televisiointi

Mutta kuvalaadusta eteenpäin, niin kyllähän tässä suomikoriksen osalta on ihan kelpo tilanne, kun harjoitusmatsit tulee urholta, EM-kisat YLEltä ja Korisliigaa taas se pari ottelua viikossa Urholta. Sitte vielä kun joku sais järkättyä suomalaisjoukkueiden pelejä eetterin EC:ssä ja Eurocupissa, niin olis kyllä melkosesti jo suomikorista nähtävillä ihan TV:nkin välityksellä.

Kuvalaatuun ite en ole kiinnittänyt huomiota, mutta mulla onkin vain rupunen 10 vuotta vanha 27tuumanen Samsungi...
 
Viestejä
1 330
Vs: Korisliigan televisiointi

Ball0 sanoi:
Lieneekö sulla vielä kuvaputkitöllö? Mun DNA Welho kaapelista ja uudehkosta 55" Sony taulutöllöstä Urhotv on karmeaa katsottavaa. Todennäköisesti luovun koko kanavasta ja katson minkä katson livenä ja netistä.

Vertailun vuoksi jalkapallossa esim. HJK:n oma nettistreami on selkeästi parempi kuin Urhotv:n viritelmät. Lieneekö ongelmat kanavan lähetyspuolella, kun tuntuu Kutoselta tulevat futislähetykset olevan parempilaatuisia, vaikka tuotantotiimi on sama. Toisaalta kaapelissa luulisi onnistuvan yhtä hyvä kuvanlaatu kaikilta kanavilta, mutta kun ei niin ei. Hintalaatusuhde on todella huono.

Käy todella ruottalaisia kateeksi, kun siellä näkyy kaikki futispelit HD:na ja keväällä tuli korisfinaalitkin HD-tasoisena.

Sikäli toki hienoa, että korista näkyy edes jostain, mutta toivottavasti Urhotv:n jälkeen taso nousee huomattavasti.
Meitsi on katsonut koko ikänsä kotona korista kuvaputkitöllöstä. Vieläpä naurettavan pienestä, ei valittamista kunahn näkyy.

Aika vähällä pärjää teikäläinen, kun ei oo ees 3D.

Eikö muuten ole sinustakin häiritsevää, kun ne ei saa sinne livepeleihin hidastuksia ja lähikuvia? Pitää kaukaa katsomosta tihrustaa. Yhtä pikselimössöä siitepölyaikaan.
 
Viestejä
2 257
Vs: Korisliigan televisiointi

Urhotv maksaa PlusTV:llä 1.9. alkaen 6,90/kk. En menisi hinta/laatusuhdetta kovin huonoksi sanomaan. Kaksi peliä viikossa kun tulee niin pelille jää hintaa alle euro kuukaudessa.
 
Viestejä
57
Vs: Korisliigan televisiointi

etsimen_takaa sanoi:
Meitsi on katsonut koko ikänsä kotona korista kuvaputkitöllöstä. Vieläpä naurettavan pienestä, ei valittamista kunahn näkyy.

Aika vähällä pärjää teikäläinen, kun ei oo ees 3D.

Eikö muuten ole sinustakin häiritsevää, kun ne ei saa sinne livepeleihin hidastuksia ja lähikuvia? Pitää kaukaa katsomosta tihrustaa. Yhtä pikselimössöä siitepölyaikaan.
Kyllä Urhotv:n kuvanlaatu putkitelkkariin riittää. Ongelmana lieneekin tuo kuvan skaalautuminen tarkemmalle näytölle. Pikselöityminen on erittäin häiritsevää ja se vielä korostuu mitä isompi töllö on. 3D ei tähän juttuun kuulu, kun Urhotv:ltä tuskin koskaan sellaista kuvaa tulee.

Maailma muuttuu ja tekniikka siinä mukana. Kun tottuu muussa viihteessä hyvään ja tarkkaan kuvaan, niin ei 80-luvun kuvan näköistä lähetystä vain jaksa katsoa. Hyvä kun muut olette tyytyväisiä, mutta uusia katsojia tuskin tulee. Tai no, jos on oikein korisliigafani, niin pelejä nyt seuraa vaikka tekstitv:stä.

Kyllä toivoisin tulevaisuudessa niitä hidastuksia ja uusintoja livekatsojillekin. Screenit ja muu kuvaus ym. tekniikka ovat tulleet koko ajan halvemmiksi. Työvoima toki maksaa, mutta siltikin ei olisi mahdotonta tuottaa kuvamateriaalia pelin aikanakin yleisölle. Liikkuva kuva taukojen aikana toisi lisää viihtyvyyttä korissaleihinkin.

Paikan päältä seuraamisessa on kuitenkin noin yleisesti ottaen aika erilainen idea kuin tv:n välitykseltä katsottaessa. Sitä emme täällä Suomessa tai ainakaan suuremmissa kaupungeissa oikein ole tajunneet, kun niin harva haluaa urheilua livenä seurata. Ehkä joskus käydään katsomassa ja saatetaan juurikin pettyä siihen kun peliä ei näekään samalla lailla kuin NBA:ta töllössä.
 
Viestejä
57
Vs: Korisliigan televisiointi

jeesjees sanoi:
Urhotv maksaa PlusTV:llä 1.9. alkaen 6,90/kk. En menisi hinta/laatusuhdetta kovin huonoksi sanomaan. Kaksi peliä viikossa kun tulee niin pelille jää hintaa alle euro kuukaudessa.
Riippuu mihin vertaa. DNAWelhon kaapelitv:ssä täytyy maksaa 9,95€/kk jotta näkee Urhotv:n, Eurosportin ja neljä muuta kanavaa. MTV3 Total paketti maksaa 24,95€/kk ja sisältää 23 kanavaa, joista kuusi urheilukanavaa. Elisalla näyttää Urhotv maksavan 19,95€/kk. No, hinnat vaihtelee mistä hankkii, mutta noin vajaan 10€/kk olen tähän mennessä Urhotv:stä maksanut.

Tarkoitan siis sitä, että yksittäiseksi kanavaksi Urhotv on melko kallis. Mutta verrattaessa livelippuihin tai vaikkapa Urhoplay-peleihin kanava on halpa. Se onkin syy, miksi olen vielä Urhotv:tä maksanut. Urhoplay tulee kalliimmaksi ja kuulemma streami ei sielläkään kovin kehuttava ole..
 
Viestejä
1 111
Vs: Korisliigan televisiointi

Ball0 sanoi:
Riippuu mihin vertaa. DNAWelhon kaapelitv:ssä täytyy maksaa 9,95€/kk jotta näkee Urhotv:n, Eurosportin ja neljä muuta kanavaa. MTV3 Total paketti maksaa 24,95€/kk ja sisältää 23 kanavaa, joista kuusi urheilukanavaa. Elisalla näyttää Urhotv maksavan 19,95€/kk. No, hinnat vaihtelee mistä hankkii, mutta noin vajaan 10€/kk olen tähän mennessä Urhotv:stä maksanut.

Tarkoitan siis sitä, että yksittäiseksi kanavaksi Urhotv on melko kallis. Mutta verrattaessa livelippuihin tai vaikkapa Urhoplay-peleihin kanava on halpa. Se onkin syy, miksi olen vielä Urhotv:tä maksanut. Urhoplay tulee kalliimmaksi ja kuulemma streami ei sielläkään kovin kehuttava ole..

Ettei ois vaan sun rahat tiukalla sen 55" fullHD-digi-led -ihmetauluteleviisioonin hankinnan jälkeen ;)
 
Viestejä
242
Vs: Korisliigan televisiointi

Ihme vinkumista isoista töllöistä. Kaikki katselukokemusta oikeasti arvostavat ovat jo hankkineet min 46 tuumaset töllöt, halvalla niitäkin jo saa.

Nykyisellä kuvanlaadulla Urhon streamien katselu on täyttä tuskaa. En maksa niistä enää ikinä, pari kokeilua riitti sitä kuraa. Muistaakseni kaapelin kautta kuvanlaatu on hitusen parempi mutta ei todellakaan hyvä. Ennemmin sitä maksais 15-20€/kk kuin tuskailee paskan kuvan kanssa halvemmalla. 20 tuumasesta en pelejä edes jaksais kattoa.
 
Viestejä
1 111
Vs: Korisliigan televisiointi

koris1234 sanoi:
Ihme vinkumista isoista töllöistä. Kaikki katselukokemusta oikeasti arvostavat ovat jo hankkineet min 46 tuumaset töllöt, halvalla niitäkin jo saa.

Nykyisellä kuvanlaadulla Urhon streamien katselu on täyttä tuskaa. En maksa niistä enää ikinä, pari kokeilua riitti sitä kuraa. Muistaakseni kaapelin kautta kuvanlaatu on hitusen parempi mutta ei todellakaan hyvä. Ennemmin sitä maksais 15-20€/kk kuin tuskailee paskan kuvan kanssa halvemmalla. 20 tuumasesta en pelejä edes jaksais kattoa.

Siitähän meillä miehillä on aina kisa ollut, että kenellä on isoin ja huoli siitä onko itsellä riittävän iso. Kyllä tollanen 46" on minusta jo niin iso että itteä alkaa vähän nolottaa. Ei taida meikäläisen 42" riittää mihinkään eikä sillä kunnon kokemusta vissiin pysty järjestämään ittelle eikä emännälle :(
 
Viestejä
1 330
Vs: Korisliigan televisiointi

Raid sanoi:
Siitähän meillä miehillä on aina kisa ollut, että kenellä on isoin ja huoli siitä onko itsellä riittävän iso. Kyllä tollanen 46" on minusta jo niin iso että itteä alkaa vähän nolottaa. Ei taida meikäläisen 42" riittää mihinkään eikä sillä kunnon kokemusta vissiin pysty järjestämään ittelle eikä emännälle :(
:D

Mä oon kerran katsonut futiksen EM-finaalin Ilomantsin perämettässä mustavalkotöllöstä, joka oli hyllyn päällä. Hetki meni, kun sai joukkueet selville.

Toki koris näyttää isommasta ruudusta paremmalta, varmaan ihan kaikki näyttää. Pois lukien vanhat dvdt teräväpiirtona...

Mutta jos hetkeksi vakavoidutaan.

Uskoisin, että juuri tuo UrhoTV:n halpuus telkussa takaa firman menestyksen. Jos oikein muistan, yhden katselukerran hinta taisi pyöriä kevään pleijareiden aikaan jo +10e paikkeilla. Se on ihan älytöntä verrattuna tv-hinnastoon. Toinen mikä minua riepoo on se, että Urho kehtaa veloittaa uusinnasta saman hinnan. Jos niitä näkisi esim. 2-3e:lla (vaikka 2pv pelin jälkeen), moni varmasti katselisi matseja asiantuntijuutta kasvattaakseen. En silti usko, että valtaosa urheilun ystävistä viitsisi jättää livenä pelit katsomatta. Tuo streami saisi olla parempaakin. Nykynulikat (minä mukaan lukien) on tottuneet jo HD-tason Youtube-pätkiin. Urheilussa kuvanlaatu on tärkeää, etenkin jos siihen on pannut omia euroja mukaan.
 
Viestejä
1 183
Vs: Korisliigan televisiointi

Tätäkin on jauhettu täällä iät ja ajat.
Jos Urho loppuu ja sm-koriksen näkyvyys loppuu, niin menee hetki aikaa kun ihmiset rutisevat jo, että viekää vaikka yksi kamera sinne lehtereille, että näkyy edes jotain.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös