Koripallo.com

Korisliigan televisiointi

Viestejä
19 565
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Saa niitä halvemmallakin. Ainakin minun grillimökin tiskiltä. Tosin itse pitää sekoittaa.

Muuten ihmetyttää, että aina vedotaan johonkin nautintoaineisiin Eli pitäisi jättää jokin väliin janiinedespäin.

Eiköhän kuitenkin nautita ihan täysin siemauksin kaikki ainekset ja jos sitten jää jotakin varoja yli, niin sijoitetaan vaikka korikseen.
 
Viestejä
608
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

koris1234 sanoi:
Mulle soitettiin Viasatilta tällä viikolla. En tiiä et kuin kujalla se äijä oli ku kehtas kehua heidän urheilukanaviaan laajimmiksi ja parhaimmiksi. Haistakoon pitkä pee, eihän niillä oo mitään Canaliin verrattuna ja nyt Urho tulee ja vie loputki mielekkäät. Sanoinki sille jäbälle et tilaan teidän surkukanavapaketin heti jos saatte Korisliigaa töllöön. Jätkä meni vähän hiljaseks ja sano et sulle ei vissiin tartte soittaa enää. Kiitos Urho, Canal+ + Urho on kova yhdistelmä, 40€/kk maksaa mielellään siitä tarjonnasta. Näkee kaikki parhaat futissarjat ja lisäks korisliigaa. Jääkendonki loppupelejä voi ehkä joskus kattoa jos ei oo muuta tekemistä.

Sen verran korjausta että ainakin viime kaudella Viasat lähetti erittäin hyviä euroliiga -pelejä ja ainakin minä olen korisfanina korvaamassa canalin Viasatilla. Urho hankitaan heti kun tämä Korisliiga paketti konkretisoituu.

Jos suomalainen tavallinen korisfani saa esimerkiksi kaksi Euroliigan peliä, kaksi korisliigan peliä ja mahdollisesti vielä yhden Ruotsin liigan pelin (Viasat) viikottain livenä ruutuun, alkaa tilanne olla jo sellainen mistä ei tarvitse valittaa. Sunnilleen 35 €, tietyusti jo melko arvokas paketti, mutta reilut 20 peliä viikossa - pitäisi riittää jo hardcore faneillekin. Tietysti esim Euroliigan saa nettipakettina 80 eurolla kaikki pelit, mutta jotenkin tuo livekoris on 40 tuuman ruudulla elävää hupia.

Hyvä Urho. Hyvä Koripalloliitto ja Kenneth Lindholm tai kuka tahansa tuon takana onkaan.
 
Viestejä
327
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Sydäntälämmittävää nähdä koripallo jääkiekon ja jalkapallon rinnalla tällasessa "joka juntin maksu-TV":ssä :)


Koskakohan vastaavanlainen sopimus julkistetaan reikäpallosta... on muuten ihme jos ei Urho sitäkin nappaa.
 
Viestejä
173
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

gladiator sanoi:
Sen verran korjausta että ainakin viime kaudella Viasat lähetti erittäin hyviä euroliiga -pelejä ja ainakin minä olen korisfanina korvaamassa canalin Viasatilla.
Viasat oli pettymys: SubTV-leffa näkyi vain kello 20:00 - 04:00 Urheilukanava+:aa ei näkynyt ollenkaan. Talvella kaksi urheilukanavaa hävisi kokonaan. Elokuussa hävisi sitten Maxia lukuunottamatta kaikki maikkarin lisäkanavat - paitsi Maxikin hävisi Belgian GP:n viikonlopuksi, vaikka olin rekisteröitynyt viasatin nettisaitille ohjeen mukaan. Lauantain aika-ajojen aikaan koitin hoitaa asian kuntoon puhelimitse: tunnin jonotuksen jälkeen sain luuria korvaani. Puhelinkulut jäi minun maksettavakseni. Mitään kompensaatiota asiasta en vaatimuksistani huolimatta saanut.

Jotenkin olin kuvitellut, että kun sitoudun vuoden kanavapakettiin, niin sitoumus koskee myös palveluntarjoajaa: ne kanavat näytetään mitä sopimusta tehdessä on luvattu.
 
Viestejä
6 539
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Oho. Urho meni tilaukseen ja samalla Plus-TV:kin. Ehkä Urheilu+ näyttää NBA:ta, toivossa on hyvä elää.

Toivottavasti lähetyssignaali on Urholla parempaa kuin Urheilukanavan korismatseissa. Viime vuonna 70" tykkikuvani oli suhtkoht pikselimössöä korisliigaa katsellessa.
 
Viestejä
2 366
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Eniten käy sääliksi korisjunnuja. Monelta jää nyt näkemättä maajoukkuepelit ja korisliigan pelit joissa luontaiset esikuvat olisi. Paitsi jos asuu perheessä jonka pää on intohimoinen lätkä-jätkä, mutta niistä perheistä nyt ei koriksen pelaajia tulisikaan vaikka kaikki korissarjat näkyisi olohuoneen töllössä.
 
Viestejä
327
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

gallup1 sanoi:
Eniten käy sääliksi korisjunnuja. Monelta jää nyt näkemättä maajoukkuepelit ja korisliigan pelit joissa luontaiset esikuvat olisi. Paitsi jos asuu perheessä jonka pää on intohimoinen lätkä-jätkä, mutta niistä perheistä nyt ei koriksen pelaajia tulisikaan vaikka kaikki korissarjat näkyisi olohuoneen töllössä.

Ootko tosissas? Eiköhän ne korisjunnut joita oikeasti laji kiinnostaa jotenkin ton UrhoTV:n kotiinsa hanki. Ei kukaan vanhempi varmaan niin julma olisi ettei tollasta rahaa vois kuukaudessa maksaa jos lapsi sitä tosissaan haluaa.

(taisin muuten langeta äsken räikeään provoon?)
 
Viestejä
1 434
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Viiden vuoden sopimus kanavalle, joka tuskin on enää edes pystyssä parin kolmen vuoden kuluttua. ::)
 
Viestejä
479
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Pyynikin Toivoton sanoi:
Viiden vuoden sopimus kanavalle, joka tuskin on enää edes pystyssä parin kolmen vuoden kuluttua. ::)

Hyvä pointti. Ja muutenkin jäitä hattuun nyt.
Urho-TV:llä on tällä hetkellä voimassa määräaikainen toimilupa ensi vuoden heinäkuun loppuun. Tämä toimilupa mahdollistaa kahdeksan(8) tunnin viikottaisen lähetysajan.
Minä en ainakaan saa mihinkään yhtälöön sijoitettua nimeksikään koripalloa. Urho lähettää tällä hetkellä kolme(3) täysmittaista jääkiekon SM-liigan ottelua viikossa. Ei paljon jää kahdeksasta tunnista jäljelle lähettää koripalloa.
Muutama kuukausi sitten Urhon toimitusjohtaja kertoi, että tarkoitus on hakea pysyvä toimilupa jatkeeksi nyt tähän määräaikaiseen. Jos tämä pysyvä lupa saadaan(siis heinäkuusta 2010 alkaen on tarkoituksena ottaa ohjelmaan jääkiekon lisäksi kori- ja lentopallo sekä salibandy. Näin siis jos toimiupa myönnetään.
Itse en ainakaan vielä kovin paljon hehkuttaisi koripallon runsaasta näkyvyydestä kyseisellä kanavalla... ainakaan vielä tänä vuona tai tällä kaudella.
 
Viestejä
1 330
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Yksi täsmentävä kysymys, kun en jaksa lukea tuota ketjua kiireisen lauantai-aamuni keskellä.

Näkyykö koripalloa enää Urheilukanavalla vai siirtyykö koris kokonaan maksulliselle Urholle?
 

M3

Viestejä
660
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

http://www.aamulehti.fi/uutiset/urheilu/152766.shtml

Tuossa juttua asiasta, josta keskiympyrä jo mainitsi. Ei taida ohjelma-aika riittää nykyisellä toimiluvalla kuin korkeintaan yhteen peliin viikossa ja sekin ehkä vain koostettuna jälkilähetyksenä, josta kaikki tauot on leikattu pois.
 

Koripalloanalyytikko #1

Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Urho TV suomalaisten palloilulajien suurin syöpä.
 

42

Viestejä
3 376
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

MC sanoi:
Toivottavasti ihmiset nyt ostaisivat tuon kanavan ihan vaikka kannatuksen vuoksi, jotta TV-yhtiö näkisi heti alussa panostuksen mielekkääksi (esim. 1000 tilausta olisi varmaan poikaa).

Jos tämä(kin) TV-sopimus kaatuu lajin alhaiseen suosioon, niin korisväki saa syyttää vain itseään menetetystä mahdollisuudesta.

Höpöhöpö. Siis pitäisi ensin maksaa, että kanavalla on mahdollisuus panostaa siihen mistä maksaa? En ymmärrä alkuunkaan tällaista ajatuksenjouksua. Jo mainittu 8 tunnin viikottainen lähetysaika huomioiden lätkän kuulostaa mahdottomalta yhtälöltä. Ei senttiäkään Urholle ennen kuin on jotain konkreettista käsissä. Edes se yksi matsi suorana. Ja siitäkin pitää selvitä huomattavasti nykyista maksu halvemmalla.

Toistaiseksi minun suosikkini on Viasat. Euroliiga plus EM-kisat oli ihan hyvä paketti. Lisänä NFL ja Viasat Hockey ja Golf sekä MTV3 Max.
 
Viestejä
3 280
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

42 sanoi:
Höpöhöpö. Siis pitäisi ensin maksaa, että kanavalla on mahdollisuus panostaa siihen mistä maksaa? En ymmärrä alkuunkaan tällaista ajatuksenjouksua. Jo mainittu 8 tunnin viikottainen lähetysaika huomioiden lätkän kuulostaa mahdottomalta yhtälöltä. Ei senttiäkään Urholle ennen kuin on jotain konkreettista käsissä. Edes se yksi matsi suorana. Ja siitäkin pitää selvitä huomattavasti nykyista maksu halvemmalla.

Toistaiseksi minun suosikkini on Viasat. Euroliiga plus EM-kisat oli ihan hyvä paketti. Lisänä NFL ja Viasat Hockey ja Golf sekä MTV3 Max.
Eiköhän se Spice ja Playboy TV:kin ole ihan hyvä lisä siihen...
 
Viestejä
1 330
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Itse en kyllä ala maksamaan siitä, että ehkä näen yhden korismatsin viikossa mikäli jää siltä lätkän lätkimiseltä aikaa. Enkä aio alkaa maksamaan lätkän näyttämisestä, koska en lätkää seuraa. Enkä aio maksaa Urhotv:lle, jotta voisivat näyttää enemmän lätkää - koska siihenhän se raha kuitenkin menee. Käykääpä Urhotv:n kotisivuilla katsomassa miten paljon siellä huomioidaan koripalloa. Ja se livematsikin maksaa vain 5e (en sitten tiedä onko koriksessa halvempi). Samalla hinnallahan pääsisi jo paikanpäällekin ja katselisi ottelun ihan mieleisestään kuvakulmasta - tai vaikka kameran kanssa kentän laidalla.
 
Viestejä
4 452
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Onkos kellää mitään sen tarkempaa tietoa Urhon toimiluvasta? Ovatko saaneet täyden toimiluvan vai mennäänkö tuon 8 tunnin puitteissa, johon siis saa mahtumaan ne kolme lätkäpeliä, ilman jatkoaikoja.

Tuossa vähän googlettelin ja löytyi tämmöisiä,

http://www.digilelut.fi/2009/10/urhotvlle-lisaa-naytettavaa/

Eli siis Korisliigaa kehitetään tuotteena? Ja lähetystä viedään eteenpäin. Ennakkostudiot tv-viiden tapaan Linnanahde juontajana?

__________________________________________________________________________________________________________________

Tämä vasta mielenkiinoinen juttu onkin, eli tuli vastaan ilmeisesti Ilveksen keskustelupalsta ja sieltä hyppi silmille tälläinen:

Tämän päivän Aamulehti kertoo, muunmuassa seuraavia asioita Urho-TV:n SM-Liigalähetyksistä:

1) Elisa aikoo myydä Urhoa sekä kanavapakettiin liitettynä että yksittäisenä kanavana hintaan 5e (DNA:lta sanotaan että oikeaksi hinnaksi tulee muodostumaan 15e)

2) Vaikka tämä 8 tunnin lähetysrajoitus viikkoa kohti koskee vain antenniverkkoa, niin Urho on päättänyt näyttää 3 ottelua viikossa tällä rajoituksella myös kaapeli- ja sateelliittiverkoissa

3) Pysyvää toimilupaa Urho-TV voi hakea jo syksyllä

http://www.ilves.com/keskustelu/index.php?topic=2352.0

Pitääkö tuo paikkaansa? Saako Urho siis lähettää ohjelmaa kaapeliverkossa mielinmäärin? Antenniverkkolaiset eivät tuon mukaan saa Urholta kuin kendoa. Onneksi olen kaapelissa.
 
Viestejä
4 452
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Löytyihän se vastaus kun vähän lisäsi googlausta,

http://www.talouselama.fi/uutiset/article329414.ece?s=r&wtm=talouselama/-21092009

Ekelundin mukaan Urho-tv:n on tarkoitus muutamassa kuukaudessa tarjota ohjelmaa ympäri vuorokauden.

Antenniverkossa tämä ei onnistu, sillä yhtiön nykyinen toimilupaa rajaa lähetysajan kahdeksaan tuntiin viikossa eikä uusia täyden tv-toiminnan lupia ole tulossa hakuun ainakaan tänä vuonna. Kaapeli- ja satelliittijakelijoille yhtiö voi tarjota ohjelmaa niin paljon kuin haluaa.

Kaapeliverkkolaisille hyvä uutinen. Enää tarvitsee odottaa lopullista formia lähetysmäärissä. Ensi vuonna vasta on uusi kierros noiden toimilupien kanssa, että tämä kausi jää kyllä antenniverkkolaisilta väliin tv:n osalta.
 
Viestejä
1 837
Vs: Korisliigan televisiointi 2009-2010 -kaudella?

Timi sanoi:
Löytyihän se vastaus kun vähän lisäsi googlausta,

http://www.talouselama.fi/uutiset/article329414.ece?s=r&wtm=talouselama/-21092009

Kaapeliverkkolaisille hyvä uutinen. Enää tarvitsee odottaa lopullista formia lähetysmäärissä. Ensi vuonna vasta on uusi kierros noiden toimilupien kanssa, että tämä kausi jää kyllä antenniverkkolaisilta väliin tv:n osalta.

Kiitos Timi. Hyvä uutinen tosiaan korikselle, nyt niitä pelejä näkyy varmasti. Ja kuinka paljon noita antennitalouksia mahtaa olla? Ehkä jossain syrjäseuduilla mutta kaupungit varmasti 95%:sti kaapelissa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös