Koripallo.com

Kouvot 2006-2007

• Viestiketjun aloittaja Kouvolan Kouvot
  • Alkaa
Vs: Kouvot 2006-2007

JOEN SUU sanoi:
Vahvasti on huhuja kuulunut, että mahdollisesti Heiska olisi tulossa Kouvojen peräsimeen. Mikään ihme ei tietysti olisi, vaikka toisi punaposken tullessaan? Itkupillillä on sopimus Katajaan ensi vuodeksikin, joten kyyneleet eivät valu Manskarin lattialle.

Vaikka Tonnari ei Peteä huolisikaan, niin ehkäpä kuitenkin kouvolaiset asiantuntijat kelpuuttaisivat hänet. Vaikkapa vaihtomieheksi tuuraamaan parempia.

Toivotaan ettei näin ole.
Näkisin ennemmin vaikka J.Kailion pelintekijänä kuin punaposkisen räkänokan.
Jos Heinonen,tai yleensäkin joku Katajan ylijäämistä tulee Kouvoihin,niin ei hyvin mene.

Memphis sanoi:
Vois ens peliin lähteä tälläsellä avauksella:

5. Andreas
4. Sjöldebrand
3. Roberson
2. Iisalo
1. Bernard

Se laaksonen saa taas ne pojonsa kyllä ku saa pelata 35 minsaa, sen takia Toikka sitä myös peluuttaa. Viime pelit laaksoselta ollu lähes 8/3 35 minsassa. Kyllä kuka tahansa Kouvojen isoista miehistä saa tollaset samalla peliajalla. Ja Laaksosen puollustuksen eestä heitetään aina kuppi sisään, koska varoo liika virheitä ettei peliaika lyhenisi. Myös kapun levarit on olleet vain syliin tipahtaneita palloja.

Taas uusi aloitusviisikko ja peli on jälleen sekaisin. Kyllä nyt pitäisi ainakin katsojilla olla senverran pelisilmää, että huomaisivat, ettei jatkuva aloitusviisikon uusiminen tee muuta kuin sekoittaa koko pakan. Toivottavasti myös valmentaja sen huomaa, joten toisilleen tutut pelaajat vaan remmiin siis suomalaisista pohja Laaksonen, Iisalo ja Kaaresvirta he kuitekin ovat tunteneet toisensa jo vuosia, vaikka olisivatkin valillä pelanneet eri joukkueíssa. En kyllä yhtään ymmärrä Laaksosen parjaamista, joka pelistä toiseen on joukkueen voimahahmoja. Kyllä todellinen Kouvojen ja suomalaisen koripallon kannattaja etupäässä kannattaa suomalaisia pelaajia, ulkolaisia tulee ja menee kuin liukuhihnalta, mutta suomipoika se vaan on pysyy täällä ja jaksaa pelata kaikesta loanheitosta huolimatta.

olematon sanoi:
En kyllä yhtään ymmärrä Laaksosen parjaamista, joka pelistä toiseen on joukkueen voimahahmoja.

No eipä Laaksosta ole parjannut kuin yksi koriksesta tietämätön valopää.Muutama viesti ylöspäin.

Mr.Bean sanoi:
No mitä mieltä tilanteesta.... Bernardille sopparia vaan vaikka vähän pysäyttelee hyökkäystä mutta on kaveri paikallaan... Robersonista tänään ekalla puoliskolla kyllä uhkui kova peluri... mielellään näkisin kaverin ens kaudellakin :D ollaan sitten missä sarjassa tahansa... Mutta luottaako vanhoihin ja ajaa uusia sisään?

p.s. Olihan ne kouvolan pojjaat sinne päätyyn eksyneet huutamaan! :D mietinkin jo millon taas nähdään pojjaat huutamassa!
Minä en johtokunnan asemassa ainakaan yrittäis tehdä jatkosopimusta, kuin ainoastaan Bernardin kanssa... Jos nyt senkään. :-\

aknoh sanoi:
Ulkomaalaisten kohtaloa on turha vielä miettiä. Viimeisten huhujen mukaan on Kouvot ensi kaudelle hankkimassa kovia kotimaisia pelaajia 2-3 kpl, joten niiden selvittyä on vasta aika miettiä mille paikoille tarvitaan ulkomaalaisia. Myös Samin, joka toivottavasti jatkaa, kohtalo on vielä kysymysmerkki. Ei Roberson ja Bernard kuitenkaan ole vielä mitään ihmeitä esittäneet. Lisäksi ulkomaalaiskiintiön jatko ratkaisee paljon.

Hmm, minkäslaisia huhuja olet kuullut? Kerro nyt ;)

Tuskinpa se Heinonen tänne on tulossa, eipä myöskään kyllä olisi ihan suosikkejani valmentajaksi. Eiköhän Toikalla jatketa.

Minkälainen valmentaja on hyvä?
Voiko valmentajan, kuten Toijalan tai Lehtosen, taidoista vielä sanoa mitään yhden vuoden perusteella. Kyllä olisi sääli, jos esim Toijalan taidot mitattaisiin tämän perusteella, vaikka olen itsekin häntä välillä arvostellut. Mutta kyllä Kouvojen kausi on kaikkiaan ollut aika kummallinen. Yksikään pelaaja ei oikeastaan ole kyennyt omalle tasolleen. Vaikka helppo on jälkikäteen olla viisas niin suurin alamäki alkoi syksyn ikävistä tapahtumista ja niiden jälkeen tehdyistä ratkaisuista. Kyllä minä ainakin antaisin Toijalalle vielä toisen kauden, koska jos seuraa muidenkin joukkueiden pelejä niin ainoastaan mielestäni Kataja ja Honka ovat onnistuneet valmentajiensa suhteen sekä myös panostaneet kotimaisiin pelajiin ja antaneet heille myös peliaikaa. Muut ovat sählineet ulkolaistensa kanssa ja yleensä epäonnistumisesta syytetään valmentajia ja kotimaisia pelaajia (joiden peliaika on lähinnä kulunut penkillä). Onko se valmentajien ja joukkueiden kokooajien kunnianhimoa vai tyhmyyttä, kun uskotaan että ainoastaan jenkit osaavat pelata koripalloa sen perusteella tänne tuotetaan kakkosluokan pelureita rapakon takaa, koska se mukamas tuo katsojia, kyllä yhdessä joukkueessa riittäisi kaksi - kolme kovanluokan jenkkiä ja se toisi saman määrän katsojia kuin nykyiselläänkin. En kyllä mitenkään voi kutsua ulkolaisista pelajista koottua joukkuetta oman kylän joukkueeksi, joten kyllä jokaisessa kirjoituksessani haluan tuoda esille, että kannatan vaan kotimaista!!!

aknoh sanoi:
Ulkomaalaisten kohtaloa on turha vielä miettiä. Viimeisten huhujen mukaan on Kouvot ensi kaudelle hankkimassa kovia kotimaisia pelaajia 2-3 kpl, joten niiden selvittyä on vasta aika miettiä mille paikoille tarvitaan ulkomaalaisia. Myös Samin, joka toivottavasti jatkaa, kohtalo on vielä kysymysmerkki. Ei Roberson ja Bernard kuitenkaan ole vielä mitään ihmeitä esittäneet. Lisäksi ulkomaalaiskiintiön jatko ratkaisee paljon.
Sami on jo ilmoittanut, että ura loppuu tähän kauteen. Ketköhän ne kovat kotimaiset on? ???

Kyllä mielestäni avainsana on jatkuvuus jos puhutaan vahvistuksista. Kouvojen tulisi heti ensikaudella pyrkiä ottamaan jo tuttuja hyväksi havaittuja vahvistuksia, verraten Cummings,Williams,Foreman ja Lloyd jne. Nämä pelurit ovat samalla tunnettuja Korisliigassa joka luo siten eräänlaista pysyvyyttä. Itse näkisin, että laadukkaat ameriikanavut jotka viihtyvät useamman kauden Suomessa, tekevät sarjasta mielenkiintoisemman. Jatkuva pelaajien vaihtelu syö ainakin itseltäni mielenkiintoa korisliigaa kohtaan. Toisaalta Kouvoilla on ollut tähän pakon sanelema tarve vahvistusten ja "vahvistusten" vaihteluun. Jälkiviisaushan on aina parasta viisautta.

oneshot sanoi:
Kun sinä olet niin innokkaasti vaihtamassa valmentajaa niin pitää ihan kysyä että kenet meinasit ottaa Toikan tilalle? Pitää kuitenkin muistaa, että jos ollaan vaihtamassa valmentajaa niin pitäisi olla joku keneen vaihdetaan. Mielellään vieläpä parempi sellainen. Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että hyviä valmentajia ei ole pilvin pimein. Mutta sullahan varmaan on sellainen tiedossa jonka varmaan kerrot meille...?
Ei oo tiedossa eikä oikeastaan mitään väliä kunhan on joku muu kun nykyinen. Ray Ailus olisi suosikki mutta taitaa 1+1+1 soppari pitää miehen Kotkassa.

Mulle riittäisi yksikin kova kotimainen (Ilmonen, Virtanen, Riihelä jne.). :) Ulkomaalaisrulettia ei toivottavasti nähdä ensi kaudella samanlaista (oliko niitä tällä kaudella 15?). Williams, Foreman tai Cummings kuulostaisi hyvältä. Cummings on sanonut pelaavansa Suomessa niin kaun ennenkuin se MESTARUUS tulee. Saa nähdä voittaako Honka ja siten myös Monte tänä vuonna mestaruuden... ;D

-Mc Koris- sanoi:
Mulle riittäisi yksikin kova kotimainen (Ilmonen, Virtanen, Riihelä jne.). :) Ulkomaalaisrulettia ei toivottavasti nähdä ensi kaudella samanlaista (oliko niitä tällä kaudella 15?). Williams, Foreman tai Cummings kuulostaisi hyvältä. Cummings on sanonut pelaavansa Suomessa niin kaun ennenkuin se MESTARUUS tulee. Saa nähdä voittaako Honka ja siten myös Monte tänä vuonna mestaruuden... ;D

Cummingsilla on kahden vuoden jatkosoppari Hongan kanssa. Myös Riihelä ymmärtääkseni jatkaa vielä ensi kauden Lappeenrannassa ja siirtyy sitten muihin tehtäviin organisaatiossa.

Ohisektori sanoi:
Cummingsilla on kahden vuoden jatkosoppari Hongan kanssa. Myös Riihelä ymmärtääkseni jatkaa vielä ensi kauden Lappeenrannassa ja siirtyy sitten muihin tehtäviin organisaatiossa.
Mitähän toimintoja Riihelän jälkeen siellä organisaatiossa mahtaa olla. Luulen, ettei yhtään mitään.

Sitä minä olen ihmetellyt, kun Kouvoilla on sellainen kotimainen kaarti, että moni seura olisi innoissaan saadessaan itselleen moisen. Kouvolassa jenkkisekoilu on tainnut sotkea koko homman ja vienyt huomion, kun kovalle kotimaiselle rungolle voisi pelin perustaa

jokelos sanoi:
Mitähän toimintoja Riihelän jälkeen siellä organisaatiossa mahtaa olla. Luulen, ettei yhtään mitään.

Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin miehestä on kai tulossa Turusen seuraaja.

Riihelä teki kesällä 2+1 sopimuksen. Veikkaan että pelailee 2 kautta vielä ja tosiaan jatkaa Turusen hommia.

DripL sanoi:
Riihelä teki kesällä 2+1 sopimuksen. Veikkaan että pelailee 2 kautta vielä ja tosiaan jatkaa Turusen hommia.
Se olikin vain esimerkki. Toi on varmaan ihan totta. Pasi pelaa minkä pelaa ja siirtyy sitte jonkun sorttiseksi valmentajaksi. ;D

jokelos sanoi:

Sitä minä olen ihmetellyt, kun Kouvoilla on sellainen kotimainen kaarti, että moni seura olisi innoissaan saadessaan itselleen moisen. Kouvolassa jenkkisekoilu on tainnut sotkea koko homman ja vienyt huomion, kun kovalle kotimaiselle rungolle voisi pelin perustaa

Kyllä Kouvojen kovat kotimaiset peliaikaa hyvin ovat saneet. Näytöt ovat vaan jääneet valitettavan vähäisiksi. Iisalo ja Kaaresvirta puhtaina kolmostykkeinä ovat kärsineet kun pelistä ei ole tullut valmista ja heittopaikkoja ei tahdo siunaantua. Laaksonen taas ei ole enää ihan kovimmillaan kun taas korisliiga on. Vaikea nähdä että näiden kolmen varaan kärkipään aloitusviisikkoa saataisiin kasattua nykyisenlaisessa liigassa.

Timber sanoi:
Kyllä Kouvojen kovat kotimaiset peliaikaa hyvin ovat saneet. Näytöt ovat vaan jääneet valitettavan vähäisiksi. Iisalo ja Kaaresvirta puhtaina kolmostykkeinä ovat kärsineet kun pelistä ei ole tullut valmista ja heittopaikkoja ei tahdo siunaantua. Laaksonen taas ei ole enää ihan kovimmillaan kun taas korisliiga on. Vaikea nähdä että näiden kolmen varaan kärkipään aloitusviisikkoa saataisiin kasattua nykyisenlaisessa liigassa.
Kaaresvirta ei saanu Tarmoa vastaa kolmosen kolmosta sisään. Tuomaksella (Iisalo) sen sijaan kolmoset on uponnut sillä 50 % tarkkudella.

Kyllähän kotimaiset peliaikaa Kouvoissa saa ja reippaasti :D Kattoo jotain Korihaita missä ei paljo kotimaiset juokse... Mut pelin erilaisuus nyt kun on ulkomaisia paljon ja sitte tietyt ongelmat pelaamisessa tosissaan ei luo paikkoja esim Kaaresvirralle ja Iisalolle...

Mr.Bean sanoi:
Kyllähän kotimaiset peliaikaa Kouvoissa saa ja reippaasti :D Kattoo jotain Korihaita missä ei paljo kotimaiset juokse... Mut pelin erilaisuus nyt kun on ulkomaisia paljon ja sitte tietyt ongelmat pelaamisessa tosissaan ei luo paikkoja esim Kaaresvirralle ja Iisalolle...
Niin Korihailla oli yhdessä niiten kotipelissä Kouvoja vastaa tehnyt suomalaiset K-A-K-S-I pistettä. Ne merkittiin Antero Lehdolle, kun Andreas löi putoavaa palloa. :-\ Heittopaikkoja pelasi Billups paljon enemmän, kuin nykyinen Bernard. :-[

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.