Koripallo.com

Kouvot 2009-2010

Vs: Kouvot 2009-2010

Ollaanko sitten eri tekstejä luettu, mutta ite oon ainakin saanut kyllä aika selkeää kuvaa mm. Katajan ja Nuutisen tilanteista? Siis suoraan Kouvojen sivuilta, ennakoissa ja raporteissa.

KS:lle pitkä miinus kaudesta tähän asti.

Kuudella taidetaan mennä kai huomennakin, ai että kun nyt olisi se Sten vielä...

Joopa joo sanoi:
Ollaanko sitten eri tekstejä luettu, mutta ite oon ainakin saanut kyllä aika selkeää kuvaa mm. Katajan ja Nuutisen tilanteista? Siis suoraan Kouvojen sivuilta, ennakoissa ja raporteissa.

Kyllä mä oon mielestäni kaikki nuo lukenut, mutta en silti tiedä mikä Katajalla on? Kyllä oon sen kuvan saanut, että kuudella mennään vielä ainakin huomenna, mutta ei ole oikein mitään kuvaa onko kyseessä viikko, kaksi vai kuukausi?

En kyllä itsekkään nytten kun aattelen niin oo lukenu mistään Katajan oikeita vaivoja :) Nuutisella oli vissiin jotain selkäongelmia

raappa sanoi:
Kyllä mä oon mielestäni kaikki nuo lukenut, mutta en silti tiedä mikä Katajalla on? Kyllä oon sen kuvan saanut, että kuudella mennään vielä ainakin huomenna, mutta ei ole oikein mitään kuvaa onko kyseessä viikko, kaksi vai kuukausi?

Nytpä aloin itekin epäilemään muistikuvia, mutta taisi Katajalla olla joku jalkavamma, muistelisin että varvas. Ei kuitenkaan kai murtunut tai mitään, olin jotenkin sellasen kuvan saanut että olisi ehkä jo harjoittelemassakin? Tai tällä viikolla alottanut?

Ja Nuutisella selkävaivoja, ja menisi vielä pari-kolme viikkoa?

Näinköhän Vesala oli lukenut täällä voivotukset, kun blogista löytyy seuraavaa:

"Kouvojen tilanteesta voisin raportoida sellaista, että Jukka Katajan jalkavamma alkaa olla elettyä elämää. Kataja aloittanee harjoittelun ensi viikolla.
Sen sijaan Matti Nuutinen lienee sivussa jouluun asti selän välilevynpullistuman takia. Ei leikata, lepuutellaan vaan. Harmi Masalle, toivotamme hänelle kuitenkin pikaista toipumista.
Ja siellä Joensuussa, sormi pois paniikkinappulan tienoilta. Peksi laittaa puolustuksen kuntoon ja Virtasen Petekin innostuu pelaamaan tosissaan koko ottelun ajan."

No kyllähän Vesala on todistetusti ollut pidempään comin seuraaja, ei kai tämä nyt sulle Raappa uutta tietoa ollut? Ja toisaalta jos tästä saa tuulta purjeisiin, niin kaikki voittavat.

joo kyllähän tuo tiedossa on ollut, mutta en tiennyt että niin aktiivinen (vai liekö tuuria) että ihan samana päivänä vastaa blogiin kun täällä vähän asiaa ihmeteltiin..

Toisaalta niitä dúunipäiviä ilman tähdellistä tekemistä tai vastaavaa tulee vastaan itse kullekin silloin tällöin, eli good timing voi tosiaan olla kyseessä.

Eilen tuli tappio mutta ei tästä johtuen vaan ylipäätään jatkoa ajatellen Kouvojen rosteri kaipaisi yhden pelaajan lisää. Kaikkien ollessa terveenä Kouvoilla on 8 pelaajaa, joita voi tosipeleissä peluuttaa ja niistäkin yksi (Kataja) on aivan liian loukkaantumisherkkä. Toisin sanoen pelaava rosteri voi siis keväällä hyvinkin olla nyt pelaavat kuusi miestä + Nuutinen tähän lisää eli kovin kapealta tuntuu. Varsinkin kun loukkaantumisia pitkässä sarjassa voi tulla kenelle tahansa...

Ehdotuksia; löytyisikö mitat täyttäviä vahvistuksia?

Mikään ei ole helpompaa kuin jälkiviisaus.
On kuitenkin häivähtänyt mielessä, että olisiko ollut mitenkään mahdollista - myös taloudellisesti - hankkia rosteriin vielä yksi ukko lisää. Tosi hienosti on kuudella hemmolla pärjätty ja tulosta on tullut upeasti. Mutta vaarana on käydä kuin entiselle mopon virittäjälle.
Sai hetkeksi koneen kulkemaan kuin unelma, ja sitten :mad: .
Piskuinen jengi väsyy väkisin.
Lahti- pelissä se alkoi jo näkyä. Ei todellakaan syyttäen vaan pelkästään todeten.

Mutta vaikeaa tällaista on ennakoidakaan.
Vaan onko kymenkarhun lauma liian pieni jaksaakseen ja selvitäkseen?

ps. kas niin. Kolmospyssy samoilla teeseillä.

No sitä mä meinasin tuonne lahtipelin topiciin kirjotella, että onko nää Kouki, Haaja, Kukkonen tosiaan niin raakileita, että niitä ei vois tämmösessä tilanteessa käyttää edes sitä minuuttia kentällä keskellä peliä lepuuttamassa jotakin peluria? Kyllä mä ymmärrän ja hyväksyn täysin tämän ajatuksen, että peliaika pitää tienata harjoituksissa jne, mutta nyt on sen verran erikoislaatuinen tilanne, että kenties voisi kokeilla? Tuskin peliä siihen kuitenkaan hävitään? Ties vaikka joku näistä pelureista kauden mittaan kypsyis semmoseksi 5minuutin peluriksi. No eihän tämä tietenkään mikään pelastus olis, mutta jotain kuitenkin. Jos olis tuo 8pelaajaa tai vaikkakin vaan se 7pelaajaa ja joku jolle voisi tuon viis minuuttia antaa, niin ehkä sillä pärjäis.

Kyllä. Haaja ainakin olisi aivan käyttökelpoinen kaveri välillä heittää peliin kesken kovankin koitoksen.
Kukkosesta ja Koukista ei ole ainakaan mulla oikein mitään kuvaa.

Toijala voisi kyllä herätä tässä asiassa.

Airball sanoi:
Kyllä. Haaja ainakin olisi aivan käyttökelpoinen kaveri välillä heittää peliin kesken kovankin koitoksen.
Kukkosesta ja Koukista ei ole ainakaan mulla oikein mitään kuvaa.

Toijala voisi kyllä herätä tässä asiassa.

Kyllä varmaan muutamia minuutteja voisi antaa ainakin tässä loukkaantumistilanteessa mutta en silti usko, että näistä pojista löytyy ratkaisu. Pitää kuitenkin muistaa, että nuorten maajoukkueringissä viihtyneitä kavereita pitää heitäkin ajaa järjestelmällisesti sisään aikuisten sarjoihin - Nuutinen tästä hyvänä esimerkkinä. Valitettavasti kouvojen omien kasvattien lähtökohdat ovat ihan erilaiset kuin mitä esimerkiksi Kanervolla ja Nikkarisella, jotka ovat poikkeuksellisen lahjakkaita ja lisäksi myös kypsiä pelaajia ikäisikseen.

Ennenminkin katsoisin nyt divarin suuntaan, jos halutaan taloudellisesti halpa ratkaisu. Toinen vaihtoehto olisi sitten odotella ja katsella, jos vaikka maailmalta vapautuisi pelimiehiä keväämmällä. Tällöin tietysti budjetti pitäisi olla etukäteen mietitty.

Omasta kokemuksesta tiedän, että selkävaivat voivat - ja usein myös vievät älyttömän kauan tullakseen kuntoon.(Nuutinen)
Katajan toivomme olevan ja pysyvän pian kunnossa. Tiettyjä riskejä siihenkin korttiin liittyy, valitettavasti.
Kohdistuuko tähän pariin liian paljon odotuksia turhaan? En tarkoita ko. pelaajien taitoja.

Kaverit, mm. Topo alkavat saada pian laajan setin kehiin.

Tars tehä jotain, vaiko jäädä tuleen makaamaan?

Näillä eväin kausi tulee olemaan raskas, tosi raskas, ehkä liian raskas.

No spekuloidaas sitte pikkusen, ku kerta vauhtiin päästiin. Olisiko divarissa ketään kelpoa ja jos uutta pelaajaa hankittaisiin, niin mille pelipaikalle, minkätyyppistä ja millaisille minuuteille? Entä toisiko tämä pelaaja lisäarvoa joukkueeseen myös silloin jos/kun koko tämänhetkinen kasikko on terveenä ja pelikunnossa? Siinähän on viikonlopuksi tekemistä kun rupee kaivelemaan :D

raappa sanoi:
No spekuloidaas sitte pikkusen, ku kerta vauhtiin päästiin. Olisiko divarissa ketään kelpoa ja jos uutta pelaajaa hankittaisiin, niin mille pelipaikalle, minkätyyppistä ja millaisille minuuteille? Entä toisiko tämä pelaaja lisäarvoa joukkueeseen myös silloin jos/kun koko tämänhetkinen kasikko on terveenä ja pelikunnossa? Siinähän on viikonlopuksi tekemistä kun rupee kaivelemaan :D

Niinpä. Täältä kotisohvalta kun on niin helppoa ja riskitöntä tehdä päätöksiä. Ja olla aina oikeessa.

Kolmospyssy sanoi:
Kyllä varmaan muutamia minuutteja voisi antaa ainakin tässä loukkaantumistilanteessa mutta en silti usko, että näistä pojista löytyy ratkaisu.

Kukas täällä nyt mistään ratkaisusta on puhunut noista kavereista puheen ollessa?
Kyse olikin tämän hetken roosterin laajentamisesta hieman sairasteluiden takia. Haaja on aivan käyttökelpoinen kaveri.

Hyvin Kouvot on kuudella pelaajalla vetänyt ja selvää on, että jossain vaiheessa tulee stoppi. Varmaan kannattaisi vaihtoehtoja miettiä, jos Kataja & Nuutinen ovat sivussa pitkään. Kataja tulee pikapuolin takaisin, mutta lienee taas keväällä tovin poissa odotettavissa olevan loukkaantumisen vuoksi. Nuutisella on selkävamma ja sen kuntoutuminen on aina arvoitus.

Kyllähän Kouvojen roosteri on tällä hetkellä liian kapea. Katajan ja Nuutisen loukkaantumisten takia on ainoastaan 6 liigakelpoista kaveria. Muut vaihtomiehet pelaavat pääsääntöisesti Korikouvoissa 2-divisioonassa.
Näiden sarjojen tasoero on valitettavasti liian suuri. Jos voitosta pelataan, kavereiden käyttö on vaan rehellisesti sanottuna minimaalista. Silti Kouvot ovat pelanneet tällä kaudella yli odotusteni ja luulisin, että pudotuspeleihin mennään, mutta neljän joukkoon selviytyminen olisi jo yllätys.
Itse tätä tietysti kaikki kotipelit nähneenä toivon. Kouvot tarvitsisivat nyt divarista jonkun liigatasoisen "hemmon".
Muuten 6:lla pelaaminen syö porukan loppuun. Nyt tuli turpiin Lahdelta ja myös todennäköisesti tiistaina Joensuussa. Täytyy toivoa, että Kataja ja Nuutinen palaavat pikaisesti kehiin. 6 mieheltä ei voi vaatia liikaa.
Pelin tempo on kuitenkin tänä päivänä sen verran kova ja kaksi peliä viikossa.

Näinhän se on, mutta tuo divaripelurin hankkiminenkaan ei ole ihan simppeliä ja luulen että erinäisiä vaihtoehtoja kouvoissa kyllä käydään läpi. Pelaaja tulisi aluksi siis 7. pelaajaksi ja myöhemmin 8. tai 9. pelaaja. Kun huomioidaan että divarissa käsittääkseni pelailee lähinnä puoliammattilaisia, niin on vaihtoehtoina joko pelaajan löytäminen kouvolan lähikunnista, jolloin voisi jatkaa liigassa puoliammattilaisena tai maksaa ehkä taitoihin nähden turhan kovaa palkkaa, jotta mies saadaan raahattua ehkä toiselta puolen suomea olleesta divarijoukkueesta kouvolaan. Toiveissahan olisi, että korikouvot kykenisi nousemaan 1 divariin jotta tästä saataisiin kunnollinen farmijoukkue, mutta kuten Heppu tuossa sanoi, niin tällä kertaa tasoero on liian suuri.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.