Koripallo.com

Kouvot 2022-23

Viestejä
827
Tarvitaan parempaa markkinointia
Juuri näin. Laiskaa touhua. Odotellaan ja toivotaan, että joku olisi nähnyt ilmoituksen paikallislehdessä. Tiedä sitten, onko kyse siitä, ettei Kouvot Basket Oy:n toiminnassa olisi riittävästi henkilöitä, jotka lähtisivät markkinoimaan joukkuetta mm. sinne missä ihmisiä liikkuu, kuten kauppakeskuksiin.
 
Viestejä
445
Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää, että käykö Kouvojen pelaajat tekemässä esimerkiksi kouluvierailuja? Ainakin 15-20v sitten oli aika kova juttu kun yksi amerikkalainen ja yksi suomalainen pelaaja tuli ala-asteelle puhumaan muutaman sanan koriksesta ja vastailemaan lasten kysymyksiin.

Lähtiessä luokan joka lapselle ilmaislippu kouraan, harvemmin jäi nämä piletit käyttämättä. Yleensä mukaan lähti aina oman lipun maksava vanhempi ja kioskiin käytetään matsissa joitain euroja.

Tässä ihan vain yksi miljoonista ideoista miten saada hyvin pienellä kynnyksellä lisää katsojia matsiin. Eikä kukaan voi väittää että tämä "lippujen jakelu" lapsille olisi tappiollista, kun halli on alle puolillaan.

On se nyt saatana ettei mitään saada aikaiseksi,vaikka täyspäiväisiä työntekijöitä toimistolla useita.
 
Viestejä
309
Muuten asiaa tuo kirjoitus, mutta sen verran täytyy heidän puolustukseksi sanoa, että ei siellä toimistolla ole kuin yksi kokopäiväinen Basketin työntekijä. Toki saattaa siltä asiaan vihkiytymättömän silmissä näyttää, samassa toimistossa kun on myös Kouvottarien ja Kouvot ry:n työntekijät.
 
Viestejä
827
Pelaajat saatava mukaan joukkueen markkinointiin.
Kouvolassakin lähes 80 000 asukkaan kaupungissa on erilaisia tapahtumia, minne voi standin pystyttää ja järjestää vaikka heittokisoja. Osallistujille vapaalippu seuraavaan kotiotteluun.
Tarjotkaa itseänne erilaisiin tapahtumiin. Markkinoikaa nyt itseänne. Nyt ei ole paras aika (katsojaluvut) sille, että teille pitää maksaa esiintymisestänne.
Osallistumisella ja näkyvyydellä herätetään positiivisuutta lajista ja seurasta. Sillä voidaan saada katsojia otteluihin ja lisää harrastajia, vapaaehtoisia mukaan toimintaan.
Ilmaisjakelulehdet julkaisevat mielellään valmiiksi tehtyjä tarinoita, kunhan joku niitä vaan tekisi.
Teidän täytyy taistella ja näkyä kaupunkikuvassa. Tiedä sitten mikä seuran markkinointisrategia on, mutta tällaisena se vaikuttaa hyvin, hyvin vaatimattomalta.
Tsemppiä kauteen, eilinen sarja-avaus oli peliliisesti positiivinen. Antoi paljon, paljon enemmän, kuin uskalsi odottaa.
Kentällä hyvää tekemistä, joka todellakin kaipaa enemmän katsojia paikan päälle.
Urheilu on aina parasta paikan päällä!
 
Viestejä
3 224
Juu, kannattas pelaajien ja joukkueen levittäytyä ympäri kaupunkia sielläkin.. Täällä esim. pelaajat jalkautuu joka kausi useasti esim. yliopistolle (myös kouluille), kauppakeskuksiin jne.. Nyt esim. ensi la. kotiavauksen yhteydessä on koko päivän jotain ohjelmaa (ok, toki uusi halli, mutta joka kausi ollut muutenkin), esim. joukkueen avoimet aamureenit, sen jälkeen meet&greet joukkueen kanssa jne.. Ottelutapahtumaa kehitetään myös koko ajan, esim. nyt tulevana la. on esiintyjää (räppärii ja muuta), sellasta oheisohjelmaa ite matsin yhteyteen.. Ok, joku voi sanoa että on uusi areena ja sitä myöten paremmat palvelut (anniskelut ja kaikenlaiset pöperöt), mutta silti.. ;)
 
Viestejä
42
Ylä ja alajuoksulla ainakin joskus aikoinaan (muistaakseni) ollut tapana että vastustajan porukka jollain pienellä alennuksella paikalle. Suomalaisella luonteella kun pienikin alennus vaikuttaa ja vaikka kyse onkin vastustajasta niin usein tällä saadaan ainakin tunnelmaa saliin
 
Viestejä
3 336
Ei lippumyynnillä ole kovinkaan suurta merkitystä, Einstein.
Tietenkin sitä sponsoritukea on helpompi saada kun niitä mainoksia on katsomassa 1000 ihmistä verrattuna 450 silmäpariin.
Ja olihan toi Kouvojen pyyhkeen kehään heittäminen korona kaudella jo marraskuussa aikamoinen pyllistys faneja kohtaan.
 
Viestejä
1 739
Tietenkin sitä sponsoritukea on helpompi saada kun niitä mainoksia on katsomassa 1000 ihmistä verrattuna 450 silmäpariin.

Tietenkin sitä sponsoritukea on helpompi saada jossain urheilukulttuurin landella jossa mitään paikallisia kilpailijoita ei ole. Paikallisten sponsoritukien markkina on nollasummapeliä, se mikä menee toisella on joltain pois. Vaikka Kouvot palaisi siihen 1k keskiarvoon niin en usko sponsoritulojen tuplaantuvan koska kaupungista löytyy jo seurat joiden keskiarvot ovat 2,5k ja 1,5k.

Toista se on jossain hevonperseessä jossa ainoa kaupungin suuruus on paikallinen koripallo ry. On todella huolestuttavaa koripallon kannalta että laji löytää taloudellista jalansijaa vain syrjäseuduilta mutta yritäppä sitä selittää hevonperseen asukkaille, ei ne ymmärrä kokonaiskuvaa, luulevat huolta kateellisuudeksi.

Ja olihan toi Kouvojen pyyhkeen kehään heittäminen korona kaudella jo marraskuussa aikamoinen pyllistys faneja kohtaan.

Heikko provo jonka olen tainnut kuulla täällä joskus aiemminkin. Toivottavasti tulet myös ensikaudella heittämään tätä pyyhettä kehään että pääsen taas kertaamaan historiaa. Mitään pyyhettä ei heitetty kehään vaikka Salossa niin toivottiin, kausi pelattiin loppuun asti, lomautuksia jouduttiin tekemään koska ilman niitä lopputulos olisi ollut konkurssi. Kouvot taisteli ja selvisi. Konkurssi jonka mukana olisi mennyt myös Kouvottaret ja junnut olisi ollut pyllistys koko lajiyhteisöä kohtaan. Riskistä opittiin ja nyt junnut, Kouvottaret ja Kouvot toimivat omien yhdistystensä tai osakeyhtiöidensä alla.

Kouvot Basket Oyn budjetti on maltillinen ja sopii nykyiseen kilpailutilanteeseen kaupungin verisillä sponsorieurojen taistelutantereilla. Jopa näillä katsojakeskiarvoilla ja tylpäksi jääneillä pudotuspeleillä Oy toki pienen voiton viime kaudella ja palkkabujettia pystyttiin nostamaan tälle kaudelle yhden saunaillan verran. :cool:
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös