Muutama viikko vierähtänyt kun täällä viimeksi käynyt ja seuraavanlaisen havainnon tein: 22.8 jälkeen korisliigan kahdentoista seuran palstalta yhdelletoista oli laitettu viestiä/spekulaatiota (osa enemmän ja osa vähemmän asiallisia, mutta kuitenkin) tulevasta kaudesta. Se yksi ja ainoa palsta mikä on ollut 7.8 jälkeen hipihiljaa on tämän meidän rakkaan Kouvojen palsta ja itseasiassa nuo viimeisimmätkin viestit ovat jotain ihan höpöhöpö juttuja, edellinen varsinainen joukkueeseen liittyvä kirjoitus oli 27.7. Valitettavan kovasti vaikuttaa siis siltä, että tämä ensi kauden joukkue ei ainakaan tässä hetkessä tunnu kiinnostavan edes omia kannattajia. Enkä asiaa liiemmin ihmettele, seura ei nimittäin itse kovin aktiivinen tunnu tämän kiinnostuksen lisäämiseksi olevan. Muutaman fb- postauksen olen loppukesän/alkusyksyn aikana havainnut ja siinä se.
Niin pahalta kun tämä seuraava maininta tuntuukin sanoa, niin tällaisenaan Kouvot on seura, jota korisliiga ei tule jatkossa kaipaamaan, jos putoaminen sarjaporrasta alemmas keväällä sattuu tapahtumaan. Koko Kouvojen homma on jo useamman vuoden ollut sellaista sinnittelyä, että on jotenkin todella hankala saada itselleni se oikeanlainen innostuminen tulevaa kautta varten. Joukkueen rakennetta kun katsoo, niin hälyttävän paljon muistuttaa sitä surullisen kuuluisaa kauden 13-14 joukkuetta, jossa taisi ekan 10 pelin jälkeen olla 0-10 rekordi ja kausi pelastui vasta kaikki jenkit vaihtamalla + Kauniston paluulla + mittavalla kolehtikeräyksellä kun rahat loppu ihan totaalisesti.
Summasummarum, Kouvojen (edustuksen) tekeminen on mennyt vuosi toisensa jälkeen alaspäin jo monen vuoden ajan. Minun silmiin tämä näyttäytyy niin, että organisaatiossa on jotain vialla. Mitä se jotain IHAN OIKEASTI on, sitä minä en tiedä, enkä näe että se on minun asia selvittääkkään. Sen kuitenkin osaan sanoa, että jotain tälle seuralle on tehtävä. ”Lappu luukulle” on tietysti helpoin poispääsy tilanteesta, mielummin toki näkisin jonkun muun ratkaisun tähän, kuin luovuttamisen.
Näillä ajatuksilla minä lähden tulevaan kauteen (ja näistä ajatuksista huolimatta ihan jokaiseen kotipeliin saavun, mihin arki vain antaa myöten).