Koripallo.com

Kouvot 2025-2026

Kouvojen joukkue on nyt kasassa. Suomalaispelaajat koko liigan heikoimmat ja amerikkalaiset lähinnä rookieita joten pudotuspelipaikasta en lähtisi puhumaan. Mun mielestä tällä kaudella taistellaan siis sarjapaikasta valitettavasti.

Kouvojen joukkue on nyt kasassa. Suomalaispelaajat koko liigan heikoimmat ja amerikkalaiset lähinnä rookieita joten pudotuspelipaikasta en lähtisi puhumaan. Mun mielestä tällä kaudella taistellaan siis sarjapaikasta valitettavasti.
Valitettavasti Suomalaispelaajat ovat liigan heikompia, mutta Jenkulat voivat pelastaa pahimmalta

Valitettavasti Suomalaispelaajat ovat liigan heikompia, mutta Jenkulat voivat pelastaa pahimmalta
Nimenomaan pahimmalta eli putoamiselta. Pelkillä jenkeillä ei kyllä pudotuspeleihin päästä mikä on joka kausi Kouvojen tavoite.

Aika kokematon nippu on Korisliigaan Kouvoilla tosiaan kasassa, voi olla on heikoimmat suomipojat sarjassa, mutta antaa poikien näyttää mitä osaavat, jos vaikka Kristeri ja Korkiatupa yllättäisi taidoillaan, Heinonen on kuitenkin hyvä poika.. Toivotaan, että koko nelikko jenkkejä on hyviä ja tarvi lähteä vaihtamaan

Vaikka edellinen viestini leimattiinkin provoiluksi, niin kyllä edelleen uskallan väittää, että Kouvojen suomalaiset pelaajat ovat poikkeuksellisen halpoja kaikki. Jenkkien hinnoista en osaa sanoa, mutta suomalaisten osalta ei ole edes sitä tyypillistä yhtä kokenutta liideriä kokoonpanossa. Ja se, että kaikilla suomalaisilla on yhteensä yksi blokki edellisellä kaudella Korisliigassa oli vaan detalji, joka kertoo pelaajien kokemattomuudesta. Tilastoista löytyisi monta muutakin numeroa kertomaan joukkueen kokemattomuudesta (esim. pelattujen Korisliiga-pelien määrä tai pelatut kaudet).

Vahva epäilys on, että kun alkavan kauden Korisliiga-budjetit julkaistaan, niin Kouvot on liikkeellä kenties jopa sarjan pienimmällä pelaajabudjetilla. Kun jenkkien sopimuksista ei ole käsitystä, niin veikkaan että joka tapauksessa top-3:ssa pienimmästä päästä.

On tuo Kouvojen rosteri kieltämättä aika heikko mitä mennään kotimaisten osalta.

Kokemattomuus voi alkaa näkymään jos Kouvot saavat poikkeuksellisen huonon alun kauteen.

Hieman näyttää siltä, että Kouvot, Honka, Kobrat ja Lahti taistelevat kaikki sijoista 7-12.

Muutamalla jengillä on taas kauteen lähtiessä isoja vahvoja senttereitä: Bisons, Vilpas, KTP ja Kataja. Saa nähdä miten tämä Kouvojen tapa toimii näitä joukkueita vastaan.

On tuo Kouvojen rosteri kieltämättä aika heikko mitä mennään kotimaisten osalta.

Kokemattomuus voi alkaa näkymään jos Kouvot saavat poikkeuksellisen huonon alun kauteen.

Hieman näyttää siltä, että Kouvot, Honka, Kobrat ja Lahti taistelevat kaikki sijoista 7-12.

Muutamalla jengillä on taas kauteen lähtiessä isoja vahvoja senttereitä: Bisons, Vilpas, KTP ja Kataja. Saa nähdä miten tämä Kouvojen tapa toimii näitä joukkueita vastaan.
Kröhöm Korihait (Aalto&Laihonen) ;)

Ollaanpas Kouvolassa negatiivisia kauden alla. Kotimaiset antaa moniin joukkueisiin verrattuna tasotusta, mutta jenkit vaikutti ainakin uutisten perusteella hyviltä ja harkituilta hankinnoilta. Joukkuepelaajia, jotka osaa pelata kahteen suuntaan ja kaikki osaa tehdä pisteitäkin. Myös kokoa löytyy nelikolta Korisliigaan ihan riittävästi, vaikka eivät mitään kaikkein isoimpia olekaan.

Ollaanpas Kouvolassa negatiivisia kauden alla. Kotimaiset antaa moniin joukkueisiin verrattuna tasotusta, mutta jenkit vaikutti ainakin uutisten perusteella hyviltä ja harkituilta hankinnoilta. Joukkuepelaajia, jotka osaa pelata kahteen suuntaan ja kaikki osaa tehdä pisteitäkin. Myös kokoa löytyy nelikolta Korisliigaan ihan riittävästi, vaikka eivät mitään kaikkein isoimpia olekaan.

Siis täysin realistisia, kun joukkue kamppailee todennäköisesti putoamista vastaan.

Aikanaan huippuvalmentaja ja -pelaaja Jyri Lehtonen sanoi, että katsoo kaikki tulokset tekstitöllöstä. Sen kunniaksi laitetaan tämä biisi. <3

Muutama viikko vierähtänyt kun täällä viimeksi käynyt ja seuraavanlaisen havainnon tein: 22.8 jälkeen korisliigan kahdentoista seuran palstalta yhdelletoista oli laitettu viestiä/spekulaatiota (osa enemmän ja osa vähemmän asiallisia, mutta kuitenkin) tulevasta kaudesta. Se yksi ja ainoa palsta mikä on ollut 7.8 jälkeen hipihiljaa on tämän meidän rakkaan Kouvojen palsta ja itseasiassa nuo viimeisimmätkin viestit ovat jotain ihan höpöhöpö juttuja, edellinen varsinainen joukkueeseen liittyvä kirjoitus oli 27.7. Valitettavan kovasti vaikuttaa siis siltä, että tämä ensi kauden joukkue ei ainakaan tässä hetkessä tunnu kiinnostavan edes omia kannattajia. Enkä asiaa liiemmin ihmettele, seura ei nimittäin itse kovin aktiivinen tunnu tämän kiinnostuksen lisäämiseksi olevan. Muutaman fb- postauksen olen loppukesän/alkusyksyn aikana havainnut ja siinä se.
Niin pahalta kun tämä seuraava maininta tuntuukin sanoa, niin tällaisenaan Kouvot on seura, jota korisliiga ei tule jatkossa kaipaamaan, jos putoaminen sarjaporrasta alemmas keväällä sattuu tapahtumaan. Koko Kouvojen homma on jo useamman vuoden ollut sellaista sinnittelyä, että on jotenkin todella hankala saada itselleni se oikeanlainen innostuminen tulevaa kautta varten. Joukkueen rakennetta kun katsoo, niin hälyttävän paljon muistuttaa sitä surullisen kuuluisaa kauden 13-14 joukkuetta, jossa taisi ekan 10 pelin jälkeen olla 0-10 rekordi ja kausi pelastui vasta kaikki jenkit vaihtamalla + Kauniston paluulla + mittavalla kolehtikeräyksellä kun rahat loppu ihan totaalisesti.
Summasummarum, Kouvojen (edustuksen) tekeminen on mennyt vuosi toisensa jälkeen alaspäin jo monen vuoden ajan. Minun silmiin tämä näyttäytyy niin, että organisaatiossa on jotain vialla. Mitä se jotain IHAN OIKEASTI on, sitä minä en tiedä, enkä näe että se on minun asia selvittääkkään. Sen kuitenkin osaan sanoa, että jotain tälle seuralle on tehtävä. ”Lappu luukulle” on tietysti helpoin poispääsy tilanteesta, mielummin toki näkisin jonkun muun ratkaisun tähän, kuin luovuttamisen.
Näillä ajatuksilla minä lähden tulevaan kauteen (ja näistä ajatuksista huolimatta ihan jokaiseen kotipeliin saavun, mihin arki vain antaa myöten).

Muutama viikko vierähtänyt kun täällä viimeksi käynyt ja seuraavanlaisen havainnon tein: 22.8 jälkeen korisliigan kahdentoista seuran palstalta yhdelletoista oli laitettu viestiä/spekulaatiota (osa enemmän ja osa vähemmän asiallisia, mutta kuitenkin) tulevasta kaudesta. Se yksi ja ainoa palsta mikä on ollut 7.8 jälkeen hipihiljaa on tämän meidän rakkaan Kouvojen palsta ja itseasiassa nuo viimeisimmätkin viestit ovat jotain ihan höpöhöpö juttuja, edellinen varsinainen joukkueeseen liittyvä kirjoitus oli 27.7. Valitettavan kovasti vaikuttaa siis siltä, että tämä ensi kauden joukkue ei ainakaan tässä hetkessä tunnu kiinnostavan edes omia kannattajia. Enkä asiaa liiemmin ihmettele, seura ei nimittäin itse kovin aktiivinen tunnu tämän kiinnostuksen lisäämiseksi olevan. Muutaman fb- postauksen olen loppukesän/alkusyksyn aikana havainnut ja siinä se.
Niin pahalta kun tämä seuraava maininta tuntuukin sanoa, niin tällaisenaan Kouvot on seura, jota korisliiga ei tule jatkossa kaipaamaan, jos putoaminen sarjaporrasta alemmas keväällä sattuu tapahtumaan. Koko Kouvojen homma on jo useamman vuoden ollut sellaista sinnittelyä, että on jotenkin todella hankala saada itselleni se oikeanlainen innostuminen tulevaa kautta varten. Joukkueen rakennetta kun katsoo, niin hälyttävän paljon muistuttaa sitä surullisen kuuluisaa kauden 13-14 joukkuetta, jossa taisi ekan 10 pelin jälkeen olla 0-10 rekordi ja kausi pelastui vasta kaikki jenkit vaihtamalla + Kauniston paluulla + mittavalla kolehtikeräyksellä kun rahat loppu ihan totaalisesti.
Summasummarum, Kouvojen (edustuksen) tekeminen on mennyt vuosi toisensa jälkeen alaspäin jo monen vuoden ajan. Minun silmiin tämä näyttäytyy niin, että organisaatiossa on jotain vialla. Mitä se jotain IHAN OIKEASTI on, sitä minä en tiedä, enkä näe että se on minun asia selvittääkkään. Sen kuitenkin osaan sanoa, että jotain tälle seuralle on tehtävä. ”Lappu luukulle” on tietysti helpoin poispääsy tilanteesta, mielummin toki näkisin jonkun muun ratkaisun tähän, kuin luovuttamisen.
Näillä ajatuksilla minä lähden tulevaan kauteen (ja näistä ajatuksista huolimatta ihan jokaiseen kotipeliin saavun, mihin arki vain antaa myöten).
Olen kanssasi samaa mieltä. Tätä ihmettelen, että kun Kouvot Basket Oy:n hallituksessa istuu henkilö, jolla on erityisosaaminen juuri tuotteen brändäyksien parissa, niin kuinka hän hyväksyy tällaista toimintaa. Markkinointiosaamisesta ja tiedottamisesta on kyse.
Juttua voi tehdä aiheesta kuin aiheesta sosiaaliseen mediaan. Vaihtoehtoja on. (Luulisi, että tähänkin saataisiin apua opiskelijapiireistä, niitähän Kouvolassa myös on).

Kouvolassahan kaupunki on tarjonnut mahdollisuuden mm. pääsarjaseuroille (Kouvot, KooKoo, KPL) liputtaa ottelupäivinä. Mielenkiinnolla kuulen, että käyttääkö myös Kouvot kaupungintalon lipputankoja ottelupäivinä liputukseen? Vai onko liian suuri urakka toteutettavaksi? Toki, lippu pitää hankkia ensin, jos sellaista ei vielä ole.

Luulen, että joukkueessa tehdään varmasti kaikki mitä on tehtävissä eli harjoitellaan hyvin jne. Sen sijaan joukkueen taustavoimista en tiedä. Se mikä näkyy ulospäin mm. kaupunkikuvassa on koripallosta kiinnostuneille tai mahdollisesti tuleville katsojille/yhteistyökumppaneille on olennaista. Ikävä kyllä tämä "vaatimaton" ponnistelu markkinoinnin eteen heijastuu varmasti myös junioripuolella, kun uusia innokkaita harrastajia pitäisi saada mukaan seuran toimintaan.
Olen jo aiemmin kirjoittanut, että Kouvojen pitäisi näkyä ja kuulua myös kaupunkikuvassa ja kaikissa paikallisissa medioissa. Salon Sanomat/urheilu tekee tässä suhteessa ihan loistavaa duunia koripallon eteen Suomessa.

ps. Kouvot Basketin facebook sivuja päivitetty 2.9.2025
Toki, kansikuvassa on vielä viimekauden pelaajat.

Sorry, mutta olen parin edellisen kommentoijan kanssa täysin eri mieltä joistakin asioista. Kouvot on mielestäni toiminut aktiivisesti näkyvyyden ja joukkueen tapaamisten suhteen. Esimerkiksi viimeisen kolmen päivän aikana Kouvot Basketin kotisivulle Facessa on tullut kolme juttua valokuvien kera, nämä löytyvät käsittääkseni myös mm. Instasta. Tämän lisäksi viime keskiviiikkona seura järjesti yhdessä Kouvot Juniorit ry:n ja Kouvottaret ry:n kanssa MLL Areenassa Sudenpesän, missä oli mahdollisuus päästä seuraamaan molempien edareiden harjoituksia valmentajien haastatteluineen ja kommentaattorin (Oona Panula, Kouvot juniorit). Hallilla oli ilmainen pullakahvitarjoilu, myynnissä oli mm. pizzaa ja pop cornia, mahdollisuus tavata pelaajia treenien jälkeen sekä heidän haastatteluja, ottaa heittokisoja ja pikku pelailuja heidän kanssaan etc... ja ilta huipentui Susijengin avauspelin liveseurantaan videotykiltä. Paikalla kävi yhteensä jokunen sata kannattajaa, myöhäispeliäkin jäi seuraamaan toista sataa kannattajaa.
Eilen joukkue tarjosi yritysverkostonsa jäsenille mahdollisuuden tulla mukaan seuraamaan Kino 123:ssa Susijengin matsia Liettuaa vastaan. Tilaisuudessa haastateltiin pelaajia sekä päävalmentajaa, Kari Kurrosta. Paikalla oli useita kymmeniä ihmisiä.

Seura on palkannut uuden kaverin, Some Danin, hoitamaan jatkossa sosiaalista mediaa ja tuottamaan sinne materiaalia entisten toimijoiden lisäksi. Uskon, että jatkossa saamme eri kanavista edelleen mielenkiintoista seurattavaa ja tietoa.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että Salon Sanomat/Juha Tuuna tekee loistavaa duunia koripallosta kirjoittamisen suhteen. Toivottavasti saamme Suomeen runsaasti vastaavia.

Hyvää alkanutta kautta kaikille, toivottavasti tavataan katsomoissa!

Olen kanssasi samaa mieltä. Tätä ihmettelen, että kun Kouvot Basket Oy:n hallituksessa istuu henkilö, jolla on erityisosaaminen juuri tuotteen brändäyksien parissa, niin kuinka hän hyväksyy tällaista toimintaa. Markkinointiosaamisesta ja tiedottamisesta on kyse.
Juttua voi tehdä aiheesta kuin aiheesta sosiaaliseen mediaan. Vaihtoehtoja on. (Luulisi, että tähänkin saataisiin apua opiskelijapiireistä, niitähän Kouvolassa myös on).

Kouvolassahan kaupunki on tarjonnut mahdollisuuden mm. pääsarjaseuroille (Kouvot, KooKoo, KPL) liputtaa ottelupäivinä. Mielenkiinnolla kuulen, että käyttääkö myös Kouvot kaupungintalon lipputankoja ottelupäivinä liputukseen? Vai onko liian suuri urakka toteutettavaksi? Toki, lippu pitää hankkia ensin, jos sellaista ei vielä ole.

Luulen, että joukkueessa tehdään varmasti kaikki mitä on tehtävissä eli harjoitellaan hyvin jne. Sen sijaan joukkueen taustavoimista en tiedä. Se mikä näkyy ulospäin mm. kaupunkikuvassa on koripallosta kiinnostuneille tai mahdollisesti tuleville katsojille/yhteistyökumppaneille on olennaista. Ikävä kyllä tämä "vaatimaton" ponnistelu markkinoinnin eteen heijastuu varmasti myös junioripuolella, kun uusia innokkaita harrastajia pitäisi saada mukaan seuran toimintaan.
Olen jo aiemmin kirjoittanut, että Kouvojen pitäisi näkyä ja kuulua myös kaupunkikuvassa ja kaikissa paikallisissa medioissa. Salon Sanomat/urheilu tekee tässä suhteessa ihan loistavaa duunia koripallon eteen Suomessa.

ps. Kouvot Basketin facebook sivuja päivitetty 2.9.2025
Toki, kansikuvassa on vielä viimekauden pelaajat.
Kyllä Kouvot on liputtanut pelipäivinä jo vaikka kuinka monta jo kaupungintalon lipputangoissa kolmen lipun voimin.

No minun huoleni seuran tilanteesta on sitten selvästikkin täysin aiheeton. Kouvot on ilmeisesti kaupungissa kaikkien huulilla ja kaikki mahdollinen promoamisen puolesta on tehty, mitään korjattavaa ei ole.
Toki tähän nimimerkki ”jukkyos” viestiin jos sen verran saan ottaa kantaa, että kaikki tuo mainitsemasi somessa tiedottaminen + fani/yritystapahtumat ovat asioita, jotka kantautuvat lähinnä semmoisten ihmisten korviin ketkä ovat jo ”kouvojen koukussa” ja tämä porukka on kooltaan aivan liian pieni. Minun mainintani esillä olo ja mainostamisongelmaan liittyi nimenomaan siihen, että Kouvot ei vaikuta olevan millään laille sellaisten huulilla, ketkä eivät olisi peleissä jo viimeistä 15:ta vuotta käyneet. Manskarilla katsomossa istuu ihan samat naamat, kuin aina ennenkin + joitain junnuja (niitäkin vain murto-osa siitä mitä Kouvoilla on kirjoilla), mutta esim nuorten aikuisten joukko (+- parikymppiset) loistaa poissaolollaa aivan totaalisesti. Tämänhän huomaa erittäin hyvin verrattaessa Kouvojen katsojarakennetta Koplan ja kookoon vastaavaan, joissa molemmissa tämä nuorten aikuisten osuus katsojamassasta on merkittävä.
Nämä on sellaisia asioita jotka itseäni ainakin huolettaa, mutta minähän nyt olenkin vaan tämmönen tavan tallaja joka ei näistä asioista selvästikkään tarpeeksi tiedä. Oikein hyvä juttu että huoleni ovat ilmeisen turhia, koska homma on seuralla täysin hanskassa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin