Näin kauden kynnyksellä voisi KTP:nkin topiccia herätellä henkiin, ja keskustella KTP:n joukkueesta.
Neljään jenkkiinhän Kotkassakin päädyttiin. Itse vastustan edelleenkin kiintiöiden poistumista, mutta eipä sille enää minkään voi. Nyt kun rajoituksia ei ole, on pakko satsata jenkkeihin. En vaan pysty käsittää mitä vikaa kahden jenkin säännössä oli ja kuka tästä nykyisestä meiningistä hyötyy??
Joka tapauksessa, KTP haali joukkueeseen Andre Foremanin, Jan-Michael Thomasin, Jerald Fieldsin ja Maurice Ingramin. Yhden CUP-pelin ja kahden nähdyn harjoituspelin perusteella on kaikista muodostunut jonkinlainen kuva.
Andre Foreman
Foreman on kaikille ennestään tuttu, ja on varmasti ollut KTP:lle kallis hankinta. Mielestäni on kuitenkin hyvä, ettei tässä kohtaa säästetty vaan otettiin kova jenkki, jonka taidot tiedetään. Mielummin maksaa tässä vaiheessa enemmän kuin tuhlaa rahansa jenkkien edestakaisin lennättämiseen ja kotiutettujen palkkojen maksamiseen.
Foreman on ollut yllättävän vaisu ensimmäisissä peleissä. Ensimmäisessä Tarto-pelissä Andrella oli yksi hyvä putki, jolloin totuttua jälkeä syntyi, mutta muuten Tarto-pelit olivat häneltä yllättävän heikkoja. Toisessa pelissä tosin Foreman joutui nopeasti virhevaikeuksiin eikä pelannut paljon. Mutta ihmetyttää ettei Uudessakaupungissaan syntynyt kummoisia tilastoja. Tiedä häntä, mutta itse ainakin luotan Foremanin kykyihin täysin. Olen varma että hän tulee olemaan alkavalla kaudella KTP:n tärkein yksittäinen pelaaja.
Jan-Michael Thomas
Onneksi KTP on tajunnut että me tarvitaan pelintekijää. Viime vuosina (myös tänä vuonna) on kakkospaikalle ollut tunkua, mutta pelintekijää ei ole ollut. Thomas on ensi kokemusten perusteella ehdottomasti PG, vaikka onkin myös erinomainen heittäjä. Harjoituspeleissä Thomas oli vakuuttava. Taitava, nopea ja pallovarma takamies, joka osaa myös heittää. Harjoituspelien perusteella en vielä viitsi enempää hehkuttaa, mutta mielestäni tässä hankinnassa on onnistuttu.
Jerald Fields
Pelasi hyvät harjoituspelit, varsinkin jälkimmäisessä erittäin tehokas. Vaikea sanoa vielä mitään. Levypalloissa mielestäni hieman pettymys.
Maurice Ingram
Ingram vaikuttaa keskenkuntoiselta. Askel painaa, eikä ulkoinen olemus ole kovinkaan urheilullinen. Onneksi koripallossa massasta on myös hyötyä. Ajoittain vahvaa korinaluspainia ja ihan mukavasti on levyjäkin tarttunut. Jenkkinelikosta kuitenkin toistaiseksi arveluttavin.
Tämän nelikon lisäksi itse nostaisin aloitukseen Toni Ilmosen. Toni oli harjoituspeleissä erittäin hyvä, ja pallo löysi hyvin Karhulan Liikuntahallin koreihin.
Eli avaus:
Ingram
Fields
Foreman
Ilmonen
Thomas
Penkiltä löytyy pari kovaa takamiestä, eli tällä hetkellä vielä loukkaantuneena oleva Pasi Heinonen ja hyvän kauden viime kaudella pelannut Jari Vekkilä. Jouni Eho on hyvä jokerikortti, ja löytyyhän penkiltä vielä junnut Juho Lehtoranta, Michael Pounds, Mikko-Petteri Järvinen, Milos Dobras ja Rasmus Roslund.
Silti penkki on mielestäni aika kapea, eikä todellakaan kestä loukkaantumisia, varsinkaan pitkään päähän! Joukkueessa on kyllä Markus Myllylän kokoinen aukko. Itse ainakin kaipaisin Upia tuuraamaan jenkkikaksikkoa korin alle. Mutta näillä mennään mitä on ja toivottavasti vihdoin tulee taas menestystä.
Korihait selvitettiin CUPissa hikisesti, ja tulevana keskiviikkona on edessä todellinen tasonmittaus kun Karhulaan saapuu Joensuun Kataja. Siitä voitto, niin alan tosissani uskomaan tähän joukkueeseen