NYT JUMALISTE SE POINTTI TÄHÄN JOUKKUEESEEN! Jos tulee taas skoraava kakkospaikan mies tai kombo-takamies, niin joku voisi viedä Poikolalta oikeuden tehdä näitä pelaajahankintoja.
Ihan näin mielenkiinnosta, mistä tämä pointin kaipuu oikein kumpuaa? Meinaan siis sitä, että jos peli konsepti on sama, niin mitä erikoishyötyä uskot pointin pystyvän tuomaan siihen.
Jos konsepti sisältää:
- Kuka tahansa pallon saa voi tuoda sen ylös
- Puolen kentän settien pelaus high postin kautta, jossa high post pelaaja on pääasiallisen syöttäjän ja päätöksentekijän roolissa
- Pystyä switchaamaan puolustuspäässä helposti
Mikäli konseptissa pysytään, niin varmaan tärkeitä ominaisuuksia mitä takakentän pelaajalta pitäisi löytyä olisivat heittotaito, vaarallinen leikkauksissa ja mielellään kyky puolustaa kakkosia. Eli kyllä tuo ainakin omaan korvaan aika combo guardmaiselta ratkaisulta kuulostaa. Tämä nyt ei auta siihen pulaan, että LaBan puolenkentän konsepti tällä hetkellä nojaa tosi vahvasti heidän post pelaajiensa syöttötaitoon ja ei siellä taida vielä yhtään semmoista kaveria olla, joka sillä osa-alueella olisi vahvimmillaan.
Itse en kyllä ihan miellä sitäkään miten Bryant ei olisi pointti ollut, tai sitten meillä on aivan eri käsitys pointista. Toki scoraava pointti, mutta ainakaan itse en nää pointti sanan sisältävän mitään tietoa siitä kuinka syöttävä vs scoraava pelaaja sattuu olemaan. Aika antelias saisi olla, jos Bryantille haluaa solidin kakkosen tittelin antaa. Mielestäni alle 190cm bryant juurikin loisti pallon ollessa omissa käsissään, eikä niinkään off the ball pelaamisellaan.
Toivotaan että sieltä joku sopiva vahvistus löytyy. Kaikkeahan voi aina toivoa, mutta itse veikkaisin, että enempi siellä otetaan se paras pelaaja available tässä kohtaa kautta, kuin että valikoitaisiin tuhansista hyvätasoisista ja halvoista halukkaista. Eli varmasti aika paljon myös tulee merkkaamaan se, että minkälaisia ja tasoisia pelaajia sattuu nyt olemaan vapaana halutulla budjetilla. Ei muuta kun sormet ristiin.
Pienenä sidenotena tulee kyllä mielenkiintoista nähdä ketkä saavat lisävastuuta ja miten siihen vastaavat nyt tässä uutta vahvistusta odotellessa. Aholalta jo ainakin yksi aika jättimäinen peli tullut, niin ties vaikka kävisi vähän semmoinen Severi Kaukiaisen tyyppinen boomi näiden seuraavien pelien aikana tai jos Karvonen/Byman nostaisi tasoa.