könkkö
Uuh... Kovaa tekstiä, todella kovaa..KingJames sanoi:Saa olla kyllä aika vahvat taikalasit päässä, jos yrittää tehdä Lakersista huonomman joukkueen kuin Cavsista. ;D
Ja johan tämä ollaan nähty tällä kaudella, kumpi parempi näistä kahdesta on. 2 peliä, 2 voittoa Lebronille, 2 totaalista alistusta Kobe vs. James otteluparissa. Aika lopettaa venkoilu ja myöntää tosiasiat - Kuningas on ajanut ohi Mustasta Mambasta.
Ei siinä nyt hirvittävän vahvat taikalasit tarvitse päässe olla, jos väittää Lakersien olevan huonompi joukkue kuin Cavaliers. Joukkueet ovat mielestäni aika "samanlaisia"; molemmissa on liigan paras pelaaja omalle pelipaikalleen, kumpi on parempi, riippuu edelleen esim. siitä kuinka paljon on aikaa kellossa jne. Molemmissa on hyvä alottava sentteri ja SF/PF jonka otteet tuntuvat heittelevän todella paljon. Mutta väittäisin silti Lakersien olevan parempi, jo pelkästään tuon rekordin takia. Lännessä tuolla rosterilla tuo rekordi on mielestäni ihan hyvä tulos. Ja jos Cavs on kerta mielestäsi paskempi kuin LA, miksi ne olivat [lähes(?)] samalla rosterilla viime vuonna finaaleissa?! Aivan...
Ultimaattista totuutta näiden kahden välillä on vaikea määrittää. Keskustelu alkaa pikku hiljaa vaikuttaa noilta Kobe/MJ -jutusteluilta; eipäs-juupas eikä kukaan muuta kantaansa tahi kuuntele toista. Itse olen samoilla linjoilla kuin tuon viime Lakers - Cavaliers matsin yksi selostaja: "Kobe is the best player in the world, and that's that" tjms. LeBron tulee todennäköisesti joskus olemaan parempi pelaaja kuin Kobe, muttei vielä tällä hetkellä. Ehkä parin kolmen vuoden kuluttua. Kuten dynastY, ottaisin minäkin Jamesin jos pitäisi joukkuetta ruveta rakentamaan.
Oikeastaan melko turha ruveta syytämään mitään tilastoja tänne ja ilmoittamaan, että LeBron tekee noita ja noita enemmän ku Kobe ja Kobella on paremmat statsit tuossa ja tuossa sarakkeessa.. Tilastot antavat osviittaa, mutta eivät kerro läheskään kaikkea, kuten kaikki tietävät. Pelaajan todellinen arvo näkyy itse asiassa jossain ihan muualla. Tämän (ja tilastojen :) perusteella en edelleenkään voi käsittää miksei Bryantilla ole yhtään MVP-pystiä kaapissaan. Ainakin yksi siellä pitäisi olla, kyllä Kobe sen ansaitsee...!