Pitää oikeasti miettiä avaako tämän palstan, varsinkin Utahin hävityn pelin jälkeen. Korisfanit osaavat suolata omiaan enemmän kuin minkään muun lajin. Kohta äänestetään myös vuoden urheilija Suomessa. Mielestäni se on ehdottomasti Lauri Markkanen, vaikka itse olen edustanut aina muita lajeja, kuin korista. All star valinnat menee käsittääkseni valmentajien arvioinnin mukaan. Koris ja NBA alkoi kiinnostamaan nimenomaan Laten vuoksi. Ymmärrän kritiikin sekä pohdinnan pelistä ja pelaajien valinnoista, mutta en ymmärrä tätä negatiivista sävyä, varsinkaan kun suomalainen on 25 sakissa pelaajista maailman kovimmassa palloilusarjassa ja yksi liigan kehittyneimmistä pelaajista!!
Hyvää Uutta Vuotta anyway.
Kiva kun käyt. Vaikka Lauri on todella hyvän kauden pelannut, niin tänä vuonna on vain liian monet suuret kilpailut käyty, jotta Lauri olisi edes top 3:ssa. Se, että saavuttaa jotain suurta suomalaisille harvinaisessa lajissa, niin on miltein taakka kuin etu. Kysy vaikka Kalle Palanderilta.
Puhun vain omalta osaltani, en muiden koripallo fanien osalta. Varsinkaan peikkojen. Itse olen ensi sijaisesti koripallo fani, se että siellä on suomalainen pyörimässä on kivaa, mutta ei itselleni paljoa merkitse. Katsoisin niitä pelejä siltikin. Tämä johtaa siihen, että en näe Lauria suomalaisena NBA pelaajana, vaan näen Laurin NBA pelaajana. Joten hän on samalla viivalla kuin muutkin NBA pelaajat, kuten Lebron, KD, Steph, MJ tai vaikka Scalabrine. Jos haukun muitakin NBA pelaajia kun he tekevät tyhmyyksiä kentällä niin silloin haukun Lauriakin. Täällähän haukutaan paljonkin Clarksonia, Sextonia ja Beasley:ta kun he eivät näe Lauria kentällä, mutta samalla ihmiset kehuu kuinka Lauri tekee ottelussa 36 pistettä antamatta ensimmäistäkään koriinjohtavaa syöttöä. Koripalloilija minä ei näe tuota mitenkään loistavana suorituksena. Toki Lauri on korintekijä, joten hänellä tuskin koskaan tulee olemaan montaa koriinjohtavaa syöttöä. Mutta Clarkson, Sexton ja Beasley ovat myös korintekijöitä, joten miksi heitä pitäisi kohdella julmemmin kuin Lauria, kun he eivät syötä palloa. Koska he ovat Lauri faneja ensimmäisenä ja sitten vasta mahdollisesti koripallo faneja, joten he eivät arvioi peliä tasapuolisesti kaikille pelaajille.
Sitten taas mitä tulee koripalloon, niin koripallo ottelussa olet joko häviäjä tai voittaja. Sillä häviätkö pelin 100 pisteellä tai yhdellä ei oikeasti ole mitään väliä. Tiedän, että nyky yhteiskunnassa pitää kehua jos henkilö vain yrittää, mutta NBA on maailman paras kilpailusarja, joten yrittämisellä ei ole väliä. Vain sillä voititko vai hävisitkö on merkitystä. Nuo yrittämis puheet voi jättää juniori sarjoihin ja Suomen olympia edustajien leikiksi. Vaikka Lauri pelasikin eilen 'loistavan' pelin niin silti he hävisivät ja kolmessa viimeisessä kosketuksessa Lauri olisi edes kerran onnistunut positiivisesti niin Utah olisi voittanut, joten vaikka sitä kuinka Lauri lasien läpi katsoo niin Laurilla oli iso rooli myös siinä, miksi joukkue hävisi eli voisi sanoa, että Lauri itse tuhosi hyvän pelinsä. Tiedän, että tämä on julmaa, mutta Lauri on iso poika (ja tuskin lukee tätä sivustoa). Mutta positiivista on se, että Utah tankkaa, joten tämä oli oikeastaan seuralle paras mahdollinen tulos ja toivottavasti ensi kerralla Lauri puristaa sitä palloa vähän kovempaa ottelun tärkeimmässä levypallo tilanteessa tai että onnistuu siinä viimeisessä heitossa. MJ:kin on uransa aikana heittänyt monta voittoheittoa ohi, joten on Laurilla vielä matkaa niihin ohi heitto lukuihin.
Myöskään negatiivisyydessä ei kaikki ole negatiivista. Joku joskus sanonut, että 'Virheistä oppii' ja jotta voit oppia jotain niin ensiksi sinun pitää olla negatiivinen ja löytää se virhe. Jos et koskaan löydä mistään mitään negatiivista niin et myöskään löydä virheitä, joten ei ole mitään opittavaa, joten kehittymistä ei voi tapahtua.