Toisaalta itse olen kyllä sitä mieltä, kun ihan omalla silmällä katsoo, että verrattaessa ekaan kauteen, niin Lauri on mennyt käytännössä kaikilla osa-alueilla eteenpäin. Kimmoisuudesta voidaan ehkä pohtia, mutta tilalle on tullut jalkojen ja keskivartalon vahvuutta, mikä auttaa kontaktissa pelaamiseen aika merkittävästi.
Mutta kyllä, siellä on joku kesä, mikä osaltaan on mennyt mönkään. Esim alkuvaiheessa huudeltiin, että voimaa pitäisi saada lisää, no oliko toisen kauden jälkeen vai koska, kun Lauri tuli könttinä kentille Boylenin oppien mukaan ja loukkaantui välittömästi preseasonilla. Voiko joku oikeasti väittää, että tuo harjoittelutapa oli muka Dettmanin/Möttölän ajatuksia? Kannattaa ymmärtää myös realiteetti, että esim kesätreeni valuu käytännössä hukkaan, jos loukkaannut vielä heti kauden alkuun. Et pääse soveltamaan oppimaasi pelitilanteeseen ja se ei ikinä rakennu selkärankaan. Loukkaantuminen hajottaa käytännössä opitut liikemallit ja olet ainakin lähellä lähtötilannetta..
Toinen mitä mä ihmettelen näissä keskusteluissa on aina tuo go-to liikkeen kehittely? Ihan kuin tämä kehitettäisiin kesässä ja ikäänkuin kaikilla pelaajilla ikinä sellanen olisi. Joo täällä voidaan heitellä Dirkin fade away juttuja tai skyhookeja tai Hardenin eurostep-virhekalasteluja, step back heittoihin. Mutta ei niitä nyt pelaajilla ihan lukemattomia kuitenkaan ole. Go-to liikkeen ongelma on se, että se on usein ennakoitavissa ja siitä syystä sen pitää olla ihan pirun hyvä ja kyseisen pelaajan ominaisuuksille sopiva, että sitä voi säännöllisesti NBA:ssa pelata. Mikä esim Laurille voisi olla hyvä go-to liike? Hänen ominaisuuksilleen sopiva ja mikä on suoritusprosentti mikä sillä pitäisi saavuttaa, jotta sitä voisi menestyksekkäästi käyttää ja todeta että nyt tämä on hyvä ja toimiva go-to?