Oletan, että valintaprosenttilaskelmiin sisällytetään myös vaihtomiehet, ei pelkkiä avausviisikkoon lisättyjä pelaajia?
Valintaprosentteihin vaikuttavat itseasiassa ainoastaan avauskokoonpanon pelaajat.Oletan, että valintaprosenttilaskelmiin sisällytetään myös vaihtomiehet, ei pelkkiä avausviisikkoon lisättyjä pelaajia?
Koska kokoonpanot pitää ilmoittaa? Iso osa ei ole vielä ilmoittanut.
Ensimmäinen pistepäivitys taisi onnistua yllättävänkin kivuttomasti.
Avauspäivän MVP-pysti menee Lassi Nikkarisen jollekin yli 50 pisteelle, jonka johdosta nimimerkki hamahakkimies on kotimaisella viisikolla kokonaiskilpailussa jopa kuudentena.
Itse olen avauspäivän jälkeen hyvissä tarkkailuasemista sijalla 285. Että kiitos vaan Ryan Ogdenille, ehkä seuraavassa ottelussa jo plussan puolelle.
Niin luottavaisin mielin kauteen ja sijalla 362. Ogden wtf? Voiko tästä vielä nousta?Itse olen avauspäivän jälkeen hyvissä tarkkailuasemista sijalla 285. Että kiitos vaan Ryan Ogdenille, ehkä seuraavassa ottelussa jo plussan puolelle.
Oma viiden pennin näkemys omistusprosentin näkymisestä vajaan yhden kierroksen jälkeen way too early -henkisesti: täysosuma. Fantasy Premier Leaguesta tuttu hype-juna kapsahti moneen nilkkaan kaiken maailman Ogdeneilla, Jokeloilla, Mervoloilla. Sitten taas toisaalta lähes joka kolmas pelaaja nauttii Adlerin tehoista. Hyvä juttu.
Tais toteutua.
Näitä erilaisia tehoindeksin laskukaavoja on maailmalla käytössä vaikka kuinka monta, Liigamanagerin käyttämä järjestelmä lienee ihan järkevä.Oma joukkueeni ei toisella kierroksella ollut aivan hanurista. Ensimmäisen pelaajavaihdon tein jo aamulla, kun Topias "olen tehnyt kahdessa ottelussa kaksi koria" Jokela vaihtui Samu Adleriin. Kokonaissijoitus nousi 300 tienoilta sijalle 122.
Ellen katso aivan kieroon, sekä livescoressa että "tilastosivulla" tehoindeksi lasketaan nykyään siten, että summaan lisätään kohdistuneet virheet, ja vähennetään tehdyt virheet sekä kohdistuneet torjunnat. Aiemmin edellämainitut eivät liittyneet tehoindeksiin lainkaan. Jos joku siis ihmettelee, että omat laskelmat pelaajien pisteistä eivät täsmää manageriin ilmestyneiden kanssa, syy ei välttämättä ole päässälaskutaidoissanne.
Liigamanagerin säännöissä sanotaan että tehoindeksi lasketaan kaavalla "PTS + REB + AST + BLK + STL - TOV - ohiheitot". Toisaalta säännöissä sanotaan myös että tehoindeksi lasketaan kuin korisliigan tilastoissa. Kiusallista.
Käytännön merkitystä laskentatavalla ei varmaan managerointiin ole, toki itse pidän varsinkin kohdistuneiden torjuntojen sisältämistä indeksiin aivan päättömänä. Voi olla, että vaihdetaan indeksin laskukaava myös manageriin jossain vaiheessa, kenties helpompi seurata.
Torjutusta heitosta merkitään ymmärtääkseni sekä ohiheitto että "kohdistunut torjunta", eli kokonaisvaikutus indeksiin on jopa -2.Näitä erilaisia tehoindeksin laskukaavoja on maailmalla käytössä vaikka kuinka monta, Liigamanagerin käyttämä järjestelmä lienee ihan järkevä.
Toisaalta, "kohdistuneet torjunnat" on käytännössä sama kuin ohiheitto.
Samoin aika rankkaa on se että kaksi ohiheitettyä vaparia on -2 (monessa järjestelmässä ohiheitetty vapari on -0,5).
Jäin myös miettimään, miten tilastointiohjeissa tulkitaan levypallotilanne, joka päättyy kiistapalloon? Onko kyseessä aina joukkuelevypallo, vai tuleeko levypallomerkintä sille pelaajalle, jolle nuoli on suosiollinen?
Tuo tapa, jolla tehoindeksi heikkenee henkilökohtaisesta virheestä on hieman ongelmallinen. Joskus hkvirhe on erittäin hyvä ratkaisu.