Koripallo.com

Liigamanageri 2024-2025

Pelaajien omistus-%:n julkinen näkyvyys joukkuetta valitessa?

• Jatkoon

Ääniä: 28 56,0%
  • Ei jatkoon

Ääniä: 22 44,0%

• Äänestäjiä
    50
Oletan, että valintaprosenttilaskelmiin sisällytetään myös vaihtomiehet, ei pelkkiä avausviisikkoon lisättyjä pelaajia?
Valintaprosentteihin vaikuttavat itseasiassa ainoastaan avauskokoonpanon pelaajat.

Pieni muutos vaihtojen käsittelyyn:

Vaihto astuu voimaan samana päivänä, mikäli se on tehty ennen kello 14.00. Kello 14.00 jälkeen tehdyt vaihdot astuvat voimaan seuraavana päivänä, kuten tähänkin saakka.

Tällä tavalla muutoksia joukkueeseen pystyy tekemään vielä aamun kokoonpanotietojen perusteella.

En löydä korisliigan sivuilta tämän päivän kokoonpanoja. Olenko osaamaton, vai eikö niitä oikeasti ole? Haluaisin tarkistaa, että valitsemani pelaajat ovat kokoonpanossa.

Edit: Löysin. En päässyt etusivulta ja hämmennyin.

Viimeksi muokattu:
En manageroi, mutta voin analysoida...

Korisliigamanagerin eniten valittujen pelaajien Top3 BUSTS kandidaatit:

Zaccheus Darko-Kelly 23,3%

Roolipelaaja, jolla tähtipelaajan hinta. Kolmosia voi heittää paljonkin, mutta muuten ei oikein minkään kategorian erikoismies. Ja Kataja täynnä kovia pelaajia, jotka haluavat myös syödä. Tuskin pääsee hintansa mukaiselle tasolle eli 27 fantasiapisteeseen per peli.

Topias Palmi 11,3%

Ei maksanut 13,5 hintaa viime vuonna raajarikossa Karhussa, jossa täysi vihreä valo. Nyt umpisurkean Pyrinnön spämmikuningas eli prosentit tippuu alas ja ruokintaa ei löydy.

Valtteri Mervola 20,9%

Samassa roolissa Hongassa eli liigan huonoimman joukkueen pointti. Siellä taisteli ollakseen 4 tonnin mies. Nyt pitäisi iskeä 8 tehoindeksi yhdistettynä 4 syöttöön per peli. Pyrinnössä jännitetään saadaanko 70 pistettä per peli aikaiseksi ja nyt ei enää ole vastassa Lahden kaltaisia divarinippuja, joita vastaan kaunistella tilastoja. Todella tiukkaa tekee 8 tonnin arvo lunastaa.

Ensimmäinen pistepäivitys taisi onnistua yllättävänkin kivuttomasti.

Avauspäivän MVP-pysti menee Lassi Nikkarisen jollekin yli 50 pisteelle, jonka johdosta nimimerkki hamahakkimies on kotimaisella viisikolla kokonaiskilpailussa jopa kuudentena.

Itse olen avauspäivän jälkeen hyvissä tarkkailuasemista sijalla 285. Että kiitos vaan Ryan Ogdenille, ehkä seuraavassa ottelussa jo plussan puolelle.

Ensimmäinen pistepäivitys taisi onnistua yllättävänkin kivuttomasti.

Avauspäivän MVP-pysti menee Lassi Nikkarisen jollekin yli 50 pisteelle, jonka johdosta nimimerkki hamahakkimies on kotimaisella viisikolla kokonaiskilpailussa jopa kuudentena.

Itse olen avauspäivän jälkeen hyvissä tarkkailuasemista sijalla 285. Että kiitos vaan Ryan Ogdenille, ehkä seuraavassa ottelussa jo plussan puolelle.
prevwiew-1.jpg

Niin luottavaisin mielin kauteen ja sijalla 362. Ogden wtf? Voiko tästä vielä nousta?
Crying Dog GIFs | Tenor

Oma viiden pennin näkemys omistusprosentin näkymisestä vajaan yhden kierroksen jälkeen way too early -henkisesti: täysosuma. Fantasy Premier Leaguesta tuttu hype-juna kapsahti moneen nilkkaan kaiken maailman Ogdeneilla, Jokeloilla, Mervoloilla. Sitten taas toisaalta lähes joka kolmas pelaaja nauttii Adlerin tehoista. Hyvä juttu.

Oma viiden pennin näkemys omistusprosentin näkymisestä vajaan yhden kierroksen jälkeen way too early -henkisesti: täysosuma. Fantasy Premier Leaguesta tuttu hype-juna kapsahti moneen nilkkaan kaiken maailman Ogdeneilla, Jokeloilla, Mervoloilla. Sitten taas toisaalta lähes joka kolmas pelaaja nauttii Adlerin tehoista. Hyvä juttu.

Nice. Sellasta, että mulla on vaihtomiehinä Curtis Hollis, Kaleb Warner ja Samu Adler. Tekisitkö vaihdon vai olla vielä hötkyilemättä?

Itse olen tässä pelissä todistetun huono, mutta ennen hätiköityjä johtopäätöksiä kannattaa muistaa, että kentällä on aina kaksi joukkuetta. Esim. Katajan jenkit ei saa aina pelata divari Pyrintöä vastaan ja Vilppaan jenkit ei joudu joka pelissä pelaamaan Kulleja vastaan.

Viime kaudella oma peli kusi siihen, että luotin Vilppaan jenkkeihin, no pitihän niitä avauskierrokselle ottaa pari ja helvetin hyvin alkoi...

Toisen päivän pistepäivitys on vielä kesken, koska ottelun tilastoista ei löydy Pihlajamäkeä, Eadya, Kingiä tai Emilieniä.

Ylläolevan näkymän, jota liigamanageri käyttää pistepäivityksissään, löytää menemällä basket.fi -> tulospalvelu -> korisliiga -> ottelu -> ottelun tilastot -> boxscore. Livescoressa ukkojen tilastot näkyvät, mutta en nyt ala niitä käsin myyräämään systeemeihin.

Em. pelaajat puuttuvat toistaiseksi myös korisliiga.fi:n kaikista tilastonäkymistä.

edit. Ongelma lienee yhteydessä siihen, että ylemmän linkin yhteydestä löytyvässä play-by-play kerronnassa kyseisten pelaajien suoritukset tapahtuvat putkissa aivan järjettömissä paikoissa.

Viimeksi muokattu:
Arvioni on osumassa oikein, Huntissa enemmän riskiä kuin Warnerissa. Siksi tietysti valitsin Huntin.

Oma joukkueeni ei toisella kierroksella ollut aivan hanurista. Ensimmäisen pelaajavaihdon tein jo aamulla, kun Topias "olen tehnyt kahdessa ottelussa kaksi koria" Jokela vaihtui Samu Adleriin. Kokonaissijoitus nousi 300 tienoilta sijalle 122.

Ellen katso aivan kieroon, sekä livescoressa että "tilastosivulla" tehoindeksi lasketaan nykyään siten, että summaan lisätään kohdistuneet virheet, ja vähennetään tehdyt virheet sekä kohdistuneet torjunnat. Aiemmin edellämainitut eivät liittyneet tehoindeksiin lainkaan. Jos joku siis ihmettelee, että omat laskelmat pelaajien pisteistä eivät täsmää manageriin ilmestyneiden kanssa, syy ei välttämättä ole päässälaskutaidoissanne.

Liigamanagerin säännöissä sanotaan että tehoindeksi lasketaan kaavalla "PTS + REB + AST + BLK + STL - TOV - ohiheitot". Toisaalta säännöissä sanotaan myös että tehoindeksi lasketaan kuin korisliigan tilastoissa. Kiusallista.

Käytännön merkitystä laskentatavalla ei varmaan managerointiin ole, toki itse pidän varsinkin kohdistuneiden torjuntojen sisältämistä indeksiin aivan päättömänä. Voi olla, että vaihdetaan indeksin laskukaava myös manageriin jossain vaiheessa, kenties helpompi seurata.

Oma joukkueeni ei toisella kierroksella ollut aivan hanurista. Ensimmäisen pelaajavaihdon tein jo aamulla, kun Topias "olen tehnyt kahdessa ottelussa kaksi koria" Jokela vaihtui Samu Adleriin. Kokonaissijoitus nousi 300 tienoilta sijalle 122.

Ellen katso aivan kieroon, sekä livescoressa että "tilastosivulla" tehoindeksi lasketaan nykyään siten, että summaan lisätään kohdistuneet virheet, ja vähennetään tehdyt virheet sekä kohdistuneet torjunnat. Aiemmin edellämainitut eivät liittyneet tehoindeksiin lainkaan. Jos joku siis ihmettelee, että omat laskelmat pelaajien pisteistä eivät täsmää manageriin ilmestyneiden kanssa, syy ei välttämättä ole päässälaskutaidoissanne.

Liigamanagerin säännöissä sanotaan että tehoindeksi lasketaan kaavalla "PTS + REB + AST + BLK + STL - TOV - ohiheitot". Toisaalta säännöissä sanotaan myös että tehoindeksi lasketaan kuin korisliigan tilastoissa. Kiusallista.

Käytännön merkitystä laskentatavalla ei varmaan managerointiin ole, toki itse pidän varsinkin kohdistuneiden torjuntojen sisältämistä indeksiin aivan päättömänä. Voi olla, että vaihdetaan indeksin laskukaava myös manageriin jossain vaiheessa, kenties helpompi seurata.
Näitä erilaisia tehoindeksin laskukaavoja on maailmalla käytössä vaikka kuinka monta, Liigamanagerin käyttämä järjestelmä lienee ihan järkevä.
Toisaalta, "kohdistuneet torjunnat" on käytännössä sama kuin ohiheitto.
Samoin aika rankkaa on se että kaksi ohiheitettyä vaparia on -2 (monessa järjestelmässä ohiheitetty vapari on -0,5).
Jäin myös miettimään, miten tilastointiohjeissa tulkitaan levypallotilanne, joka päättyy kiistapalloon? Onko kyseessä aina joukkuelevypallo, vai tuleeko levypallomerkintä sille pelaajalle, jolle nuoli on suosiollinen?
Tuo tapa, jolla tehoindeksi heikkenee henkilökohtaisesta virheestä on hieman ongelmallinen. Joskus hkvirhe on erittäin hyvä ratkaisu.

Näitä erilaisia tehoindeksin laskukaavoja on maailmalla käytössä vaikka kuinka monta, Liigamanagerin käyttämä järjestelmä lienee ihan järkevä.
Toisaalta, "kohdistuneet torjunnat" on käytännössä sama kuin ohiheitto.
Samoin aika rankkaa on se että kaksi ohiheitettyä vaparia on -2 (monessa järjestelmässä ohiheitetty vapari on -0,5).
Jäin myös miettimään, miten tilastointiohjeissa tulkitaan levypallotilanne, joka päättyy kiistapalloon? Onko kyseessä aina joukkuelevypallo, vai tuleeko levypallomerkintä sille pelaajalle, jolle nuoli on suosiollinen?
Tuo tapa, jolla tehoindeksi heikkenee henkilökohtaisesta virheestä on hieman ongelmallinen. Joskus hkvirhe on erittäin hyvä ratkaisu.
Torjutusta heitosta merkitään ymmärtääkseni sekä ohiheitto että "kohdistunut torjunta", eli kokonaisvaikutus indeksiin on jopa -2.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.