Koripallo.com

Loppuottelu 2024: Seagulls - BC Nokia

Korisliigan mestari on?

  • Seagulls

    Ääniä: 16 34,0%
  • BC Nokia

    Ääniä: 31 66,0%

  • Äänestäjiä
    47
  • Poll closed .
Viestejä
3 197
Täytyy heti ihmetellä miksi mikkola ei ole tässä pelissä. No tuskin tämäkään peli tuomareihin kaatuu
 
Viestejä
3 197
Vittu että mua voi risoa tämä ruudun tyyli olla näyttämättä tilanteita hidastettuna missä kotijoukkue on mahdollisesti ollut hyötyjänä jostain virhetulkinnasta. Tuosta Gullsin mahdollisesta goaltendingistä ei ainuttakaan hidastusta. Samaa paskaa on ollut koko kauden jokaisessa pelipaikassa.
 
Viestejä
172
Onkos tää nyt kääntynyt niin että Lokeilla onkin leveämpi materiaali mitä peluuttaa? Nokia juoksee itseltään jalat alta. Häh!
 
Viestejä
1 686
Pisteet nopeista hyökkäyksistä 13-3, kaaren takaa 39-21 ja penkiltä 22-7. Viimeinen jakso 31-13. Kovaa sai pelata (omaan makuun ehkä vähän liiankin). Jos joku olisi pleijareiden alussa sanonut Waxlax:n olevan merkittävässä roolissa ratkaisemassa finaaleja, olisin arvannut vaikutuksen olevan toiseen suuntaan.

Rene taas 4/16 2p heitot, mutta kaaren takaa 2/2. Lokeille "vaan" 8 hyökkäyslevyä Nokia 11 vastaan, mutta menetyksen myös Nokialle 14-7. Lassilta kovaa tekemistä , Coleman oikein hieroo omaan naamaani niitä vaihtorajan "pitäisi ehkä vaihtaa" kommentteja. Ohamsin nilkka selkeästi vielä klesa, mutta selkeästi parempi kuin odotin.

Nokialla energian kanssa ongelmaa vähän 3 finaalin tapaan. Kaikki näytti todella vaikealta, ja silti tuollakin pelillä kuitenkin Lokkien "tavallisella" 3p heittämisellä oltaisiin taas varmaan heitetty kolikkoa. Enintään 2 peliä kautta jäljellä, eiköhän Näädät saa puristettua vielä ainakin sen yhden voiton kotona keltaisen kevään voimalla ja mestaruus ratkaistaan perjantaina viikon päästä Kisiksellä
 
Viestejä
186
Vittu että mua voi risoa tämä ruudun tyyli olla näyttämättä tilanteita hidastettuna missä kotijoukkue on mahdollisesti ollut hyötyjänä jostain virhetulkinnasta. Tuosta Gullsin mahdollisesta goaltendingistä ei ainuttakaan hidastusta. Samaa paskaa on ollut koko kauden jokaisessa pelipaikassa.
Samaan olen kiinnittänyt huomion.
 
Viestejä
1
Tuomarityöskentelystä on pakko kommentoida sen verran, että aivan kuin joukkueet pelaisivat eri säännöillä. Seagulls saa pelata käsillä ja roikkua screeni- ja sisäänheittotilanteissa lähes joka kerta. Pahimpia näissä ovat Lassi Nikkarinen ja Rene Rougeau. Lisäksi eilisessä pelissä jäi heittotilannevirheitä viheltämättä. Ei ole mitään sitä vastaan, että pelataan kovaa, mutta heittotilanteissa pitäisi virheet kuitenkin nähdä. Toki tähän saattaa vaikuttaa se, että finaaleja viheltää erikoiset kolmikot. Selkeen jäävättyä itsensä pitäisi jokaisessa pelissä olla Ari Mikkola päätuomarina. Puutteistaan huolimatta hän on Selkeen jälkeen Suomen toiseksi paras tuomari tällä hetkellä. Ja ero seuraaviin on selkeä.

Lisäksi ei voi kuin ihmetellä Jaakko Kauniston nousua finaalituomariksi. Ajoittain hänen otteensa ovat sellaisia, että on pakko miettiä, kuuluuko edes korisliigatasolle tuomaroimaan. Eiliseltä kolmikolta puuttui johtaja ja silloin nähdään juuri eilisen kaltaista viheltelyä. Tällaisessa pelissä, kun ei ole suosikkijoukkuetta itsellä, on hyvää aikaa paneutua tuomareiden toimintaan. Ja varsinkin, kun omalla koneella voi pyöritellä tilanteita. Live tilanteessa tuomareilla ei tietenkään tätä mahdollisuutta ole, sen vuoksi olisi tärkeää nimetä osaavat kolmikot peleihin. Virheitä sattuu myös tuomareille, mutta nuo roikkumiset ja käsillä pelaaminen lienevät kuitenkin varsin helppoja ottaa pois, jos on halua ja näkemystä pelin tuomarointiin. Ja ne eivät kuulu kategoriaan "pelataan kovaa", vaan ne kuuluvat kategoriaan "pelataan vastoin sääntöjä".
 
Viestejä
1 686
aivan kuin joukkueet pelaisivat eri säännöillä. Seagulls saa pelata käsillä ja roikkua screeni- ja sisäänheittotilanteissa lähes joka kerta
Olisiko näistä tilanteista jotain vertailupareja, joissa Nokia saa virheen vastaavasta tilanteesta, joka jää lokkien kohdalla viheltämättä?

Vai tarkoitatko, että kumpikaan ei saa virheitä näistä, mutta lokit käyttävät käsiä enemmän?
 
Viestejä
3 197
Itse en kyllä ole huomannut mitenkään eriarvoista tuomarointia finaaleissa. Tietenkin jotain yksittäisiä tilanteita saattaa mennä katsojan näkökulmasta oudosti, mutta muuten linja on ollut melko tasapuolinen. Salliva mutta tasapuolinen.
Pelaajille kyllä pitäisi olla ihan selvää mitä saa tehdä ja mitä ei.

Mitä tohon Kauniston ränttiin tulee niin olen vähän eri linjoilla, mun mielestä selkeästi top-6-8 tuomari.
Mikkola (vuoden erotuomari) ja Selkee parhaat.
Anttonen, Kowalski ja Haaja todella hyviä haastajia.
Kaunisto, Andersson, Malkamäki ja Little myös erittäin solideja jotka pystyvät
toimimaan myös kokemattomimpien kanssa.
 
Viestejä
138
Itse en kyllä ole huomannut mitenkään eriarvoista tuomarointia finaaleissa. Tietenkin jotain yksittäisiä tilanteita saattaa mennä katsojan näkökulmasta oudosti, mutta muuten linja on ollut melko tasapuolinen. Salliva mutta tasapuolinen.
Pelaajille kyllä pitäisi olla ihan selvää mitä saa tehdä ja mitä ei.

Mitä tohon Kauniston ränttiin tulee niin olen vähän eri linjoilla, mun mielestä selkeästi top-6-8 tuomari.
Mikkola (vuoden erotuomari) ja Selkee parhaat.
Anttonen, Kowalski ja Haaja todella hyviä haastajia.
Kaunisto, Andersson, Malkamäki ja Little myös erittäin solideja jotka pystyvät
toimimaan myös kokemattomimpien kanssa.
Tuomarikolmikko jolle saa valittaa kokoajan. Jossain pitäisi se raja kulkea. Tällä hetkellä korisliigassa pula hyvistä tuomareista. Selkee ja Mikkola ovat kiistattomasti parhaat tuomarit.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös