Kyllä täällä todellakin ollaan jälleen peloissaan. Kaikki vastaantulijatkin on tänään tutisseet ja vapisseet kuin haavan lehdet. Ilmeisesti pelosta, eikä kylmästä.
Mutta oikeasti, kun pallikorva kyseli ja ihmetteli, että miksi jälleen kerran Turusen valmentamisesta syntyi kohu, niin totean, että kyllä Lappeenrantalaisille ja Turuselle nauretaan ihan koko läpi Suomen koripallopiirien, eikä vaan täällä kpcomissa.
Vai onko yleensä missään muualla tavallista toimia, kuten Mika toimii vuodesta toiseen? Ei tietääkseni. Toisaalta eihän Mikan valehteleminen ole niin suuri synti, kun hän valehtelee vain itselleen. Siis jos Mika valehtelee Namikalle, niin itselleenhän hän valehtelee, sillä Mikahan on itse Namika. Minäkin olen monesti valehdellut itselleni ja luvannut kapulassa lopettaa viinanjuonnin, vaikka tiedänkin, etten sitä kuitenkaan lopeta. Mutta en minä sitä kuitenkaan joka kerta lehtihaastattelussa lupaa kaikelle kansalle vakavalla naamalla. Tosin ei lehtimiehet ole koskaan minulta sitä kysyneetkään.
Onhan meillä muilla sentään olemassa sellainen moraalikäsite kaikessa tekemisessä, mikä Turuselta näyttää tyystin puuttuvan. Normaalisti järkevä ihminen kyllä häpeäisi tuollaisia " sanansasyömisiä ja valehtelemisia. " Turunen taas ei osoita mitään häpeämisen merkkejä, vaan alkaa jälleen touhuta kuin mitään ei koskaan olisi sanonut tai luvannut.
Paras ja naurettavin tänä vuonna tuossa valheilun viidakossa oli se, että hänellä on jo valmennussopimus ulkomailla ja sekin, että valmennus ei missään tapauksessa jatku Lappeenrannassa.
Voitte olla varmoja siellä Lappeenrannassa, että melkoinen kivikasvo pitää ihmisen olla, jota ei ihmetytä, huvita ja naurata moinen poukkoilu. Minuakin naurattaa, vaikka olen mitä vakavin ihminen luonteeltani.