Vs: Maajoukkue matkalla kohti Sloveniaa - Road to Eurobasket 2013
Vaikka Suomi onkin viime aikoina osoittanut pystyvänsä taiteilemaan ihaltavasti löysässä hirressä JA vaikka olen ikuinen optimisti, niin nyt täytyy sanoa, että pahalta näyttää.
BC Eurobank ei tätä voitokseen käännä, ellei kentällä tapahdu jotain todella outoa. 16p puoliaikajohto sinäänsäkin on eurokoriksessa iso johto, mutta vielä pahemmalta näyttää tuo Slovenian ylivoima. Mikään, ei mikään, viittaa tällä hetkellä siihen, että Kreikka pystysi tuon kääntämään.
Sen sanottuani, täytyy sanoa, että olen Suomen pelaajista perkuleen ylpeä. Miten tultiin Espanja peliin kamalan Kroatia-pelin jälkeen ja vaikka tappiolukemat olivatkin nyt about samaa tasoa, oli peli kokonaisuudessaan ryhdikästä ja siitä nyt on vaan pakko antaa tunnustusta.
Onneksi olkoon Achilles ja Rööriroope. Tämä top12 paikka ei muuta koripallon asemaa tässä valtakunnassa mihinkään suuntaan, joten voitte edelleen besserwisseröidä kaikessa rauhassanne koripallon underground-maestroina. Tässä maassa valitettavasti Suomelta tarvittaisiin arvokisamitali, että koripallo saisi vahvan jalansijan urheiluskenessä ja sitä päivää ei näytä näistä kisoista tulevan. Mutta, se päivä tulee vielä! Ei ehkä seuraavissa kisoissa, mutta se tulee! Olen ollut tämän lajin parissa 20 vuotta ja kun aloitin koriksen pelaamisen, Euroopassa oli kourallinen maita, joita Suomi pystyi silloin voittamaan. Nyt, 20 vuotta myöhemmin, maailmassa on ehkä pari maata, joita me emme pysty vielä voittamaan. Mika Saukkosta lainatakseni: "Miettikääpä sitä"