Seurasiirtoja
Vs: Maajoukkueleiri kesä -09
Seurasiirto koko porukalle
Harjoituksissa sanoi:Ne pelaakin Wartissa ei Hongassa.
Seurasiirto koko porukalle
Harjoituksissa sanoi:Ne pelaakin Wartissa ei Hongassa.
;) sanoi:Kaikki eivät halua osallistua maajoukkuetoimintaan, sekin on yksi syy, miksei odotettuja nimiä aina ole kaikilla kutsulistoilla.
sykemittari sanoi:On se jo WU15 -leirityksessäkin menty pitkälle, kun testileirillä tytöt ovat ympärivuorokauden sykemittarit yllään! Mihinkähän sillä tähdätään? Onko touhu jo niin totista? Vai tekeekö joku omia tutkimuksiaan? Mitä aikovat saamilla tiedoillaan tehdä?
D.F. sanoi:Kauheeta kidutusta, kun täytyy koko ajan mittaria pitää. Kaipa sillä on tarkoitus seurata vaihteluja leposykkeen, "normisykkeen" ja sitten harjoittelun aikaisten sykkeiden välillä. Antaa hyvin kuvaa esim. siitä, miten nopeasti kroppa rauhoittuu rankan treenin jälkeen ja kertoo myös leirien vetäjille sen, ollaanko vedetty liian kovaa, jos kenelläkään ei meinaa kroppa rauhoittua. Kestävyydestä saa paremman kuvan sykkeiden perusteella kuin sen perusteella, että yritetään tutkailla naamaa värikartan avulla tai kuunnella puuskutuksia. Ihan hauskaa, että ovat kokeilleet tällaista. Toivottavasti näitä sykkeitä ymmärretään joskus seurata myös niissä omissa seurajoukkueissa.
Ja MJ-leirien tarkoituksenahan on kartoittaa sen ikäluokan "kermaa". Hyvissä ajoin tulee havaita ongelmat tuon kestävyyden suhteen ja antaa ohjeistus tuleville huippupelaajille siitä, miten kestävyyttä voi harjoittaa ja miten niitä harjoittelun aikaisia syketasoja saa vähitellen laskettua. Mitä alhaisemmilla sykkeillä likat pelaavat täysiä matseissa, niin sitä todennäköisemmin he myös viimeisillä minuuteilla ovat freeseinä ratkaisemaan niitä otteluita. Jos syketasot ovat kamalan korkeat jo heti pelin alussa johtuen huonosta kestävyydestä, niin sehän ei yleensä tarkoita kovin hyvää. Ei ole kropalle mitenkään ihanteellinen tila pelata koripalloa. (Ja minä en ole näiden sykkeiden asiantuntija, mutta näin nopeasti järkeilemällä päädyin tällaiseen lopputulokseen.)
Ai niin, mahdolliset sydämen toiminnan häiriötkin voidaan joidenkin tapausten kohdalla havaita ihan tuollaisen perusmittarin avulla, jonka pystyy purkamaan tietokoneelle. Siitä näkee sykevaihteluvälit jne. On kokemuksia pelaajista, joiden syketasoissa ei ollut mitään järkeä, vaan ne saattoivat nousta hetkessä aivan kattoon, vaikka pelaaja olisi vain istunut paikallaan. Nämä on hyvä havaita jo nuorella iällä, että ongelmat saadaan ajoissa lääkärin tietoon.
HALOO sanoi:Millon ilmestyy koris.nettiin ens viikonlopun maajoukkue leireille kutsutut?
tytöt ja pojat 16 ja 18
Leirikutsut ovat jo menneet kutsutuille. Liitto varmaan informoi loppuviikosta
Vieru sanoi:koris.netissä artikkeli, jossa nähtävillä 16 ja 18 vuotiaiden leireille kutsutut. 8]
häh sanoi:Mutta onko U-15 all-stars leirille jo tullut kutsut?
Pakka sanoi:Nii? 95- 96 leiritykset. Leirit kesäkuun alussa ja ne esitestitkin oli. Millonkohan se valittujen lista tulee?
Liitto sanoi aikasemmin, että kutsut tulevat toukukuun alussa, joten luulisi listan tulevan nettiin näihin aikoihin.
Leijuminen keventää oloa . Kiitos tiedosta kuitenkin.player9 sanoi:Tänään tuli eteläisen alueen leiristä mulle kutsu
player9 sanoi:Tänään tuli eteläisen alueen leiristä mulle kutsu
player9 sanoi:Tänään tuli eteläisen alueen leiristä mulle kutsu
No näytäppä sitten siellä leireillä taitosi!;DOis kyllä nyt kiva jos julkaistais ne ´kutsutut kaikki ovat vissiin kutsut´kin saaneet.Kauro sanoi:Tulipas tässä vaan mieleen,että tulee noista sarjojen häntä päästäkin pelaajia sinne leirille.Itse sain sinne kutsun ja joukkoeemme oli pohjosen alueen surkein.... Ja kaiken lisäks oon 96-, et kyll sitä taitoo täältäkin löytyy