– Vanhat työkaverini ja esimieheni ovat tulleet tuekseni ja kertoneet, mitä minä oikeasti olen tehnyt. Esimerkiksi pitkäaikainen esimieheni Phil Jacksonkommentoi tekemisiäni, ja ihmetteli, miten joku voi toisen ammattitaitoa tällä tavoin lähteä arvostelemaan.
Mitä kautta Jackson otti yhteyttä?
– Tekstiviesteistä lähti. Ja sitten kirjoitti sähköpostia.
Yle Urheilu on nähnyt Phil Jacksonin Yrjövuorelle lähettämän sähköpostiviestin, jossa Jackson puolustaa Yrjövuoren osaamista.
Jackson on yksi kaikkien aikojen koripallovalmentajista. Hän oli Yrjövuoren esimies seitsemän vuoden ajan.
- Pitkäaikaisin esimieheni, legenda. Olemme keskustelleet tästä aiheesta (kohusta). Hän on sitä kovasti ihmetellyt ja kommentoinut. Voin ylpeydellä sanoa, että hän on yksi niistä ihmisistä, keneltä minä olen oppinut valmennustaitoa. Enkä puhu nyt koripallovalmennuksen taidosta, vaan siitä, miten huippu-urheilijoita käsitellään.
Marko Yrjövuori puhuu avoimesti tekemistään virheistä ja haluaa myös pyytää anteeksi. Hän kertoo saaneensa tukea kohun aikana entisiltä työkavereiltaan ja pitkäaikaiselta esimieheltään.
yle.fi