Tällä kaudella on tiedossa mielenkiintoiset finaalit ihan jo pelkästään kipinän ja lahden erilaisten pelityylien vuoksi. Kipinässä ehkä jopa kaksi sarjan parasta pelaajaa ja peli nojaa vahvasti yksilötaitoon. Lahden jenkit eivät ole samalla tavalla vakuuttaneet, mutta toisaalta samanlaista venymistä ei ole niin ehkä tarvittukaan, paitsi todennäköisesti viikonloppuna.
Toposta täytyy todeta usemman pelin nähneenä, että tuntuvat tällä kaudella olevan sijoitustaan heikompia ja Skamossa ehkä nähtävissä ikääntymisen merkkejä, mikä on harmi sillä herran suuri fani olen
Pitipä oikein ruveta kattelemaan noitten kahden joukkueen tilastoja ku niitä ollaan kovasti jo viemässä finaaleihin. Lahtea pidetään täysin ylivertaisena joukkueena materiaalinkin puolesta mutta eipä se aina niin yks selitteistä ole. Korintekopelistä kun on kysymys niin pistetilastoja ja pisteentekijöitä helppo tsekata. Tietenkään se ei ole ainoa kriteeri mutta kertoo jonkinlaisesta pelaajan kyvykkyydestä. Jokainen voi itse mitata ihan millä kriteerillä haluaa joukkueita vertailla. Usein se kumminkin pärjää kummalla enemmän kovia pisteentekijöitä. Alla olevassa listassa molempien joukkueiden pisteentekijät ka:n mukaisesti. Vastakkain olevia pelaajia ei siis milään tavalla vertailla keskenään.
Kipinä Lahti
Brever 31.2 Williams 24.9
Hart 25.0 Sullivan 21.2
O'neal 23.7 Kuukkanen 16.2
Virtaharju 15.3 Saarijärvi 9.6
Mykrä 12.0 Lehtoranta 8.5
Mäntymaa 10.2 Kilpinen 8.0
Jäntti 8.0 Karvonen 6.8
Varis 5.4 Valkama 6.3
Uecker 5.4 Kaunola 6.1
Savolainen 2.8 Salonen 4.2
Salmenkivi 1.6 Lähdeniemi 3
Romppainen 0.7 Puurtinen 3.2
Frilander 2.8
Mussalo 1.0
Vesanen 0.8
Itse en todellakaan pidä tota Lahden materiaalia ylivertaisena ja voittamattomana. Jokainen tekee itse omat arviot ja miten haluaa joukkueita vertailla. Eikä nää pisteet tietenkään todellakaan kaikkea ratkaise. Tämä lista nyt kumminkin kääntyy tonne Äänekoskelaisten suuntaan.