Koripallo.com

Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Mikä joukkue voittaa miesten divarin 2014-15?

  • BC Jyväskylä

    Ääniä: 2 2,8%
  • BC Nokia

    Ääniä: 28 39,4%
  • FoKoPo

    Ääniä: 0 0,0%
  • Oulun NMKY

    Ääniä: 10 14,1%
  • JKS

    Ääniä: 1 1,4%
  • Pyrintö II

    Ääniä: 1 1,4%
  • Porvoon Tarmo

    Ääniä: 2 2,8%
  • Uudenkaupungin Korihait

    Ääniä: 24 33,8%
  • Lappeenrannan NMKY

    Ääniä: 3 4,2%

  • Äänestäjiä
    71
  • Poll closed .
Viestejä
5 781
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Aika nihkeää tuo korinteko kummallakin Järvenpäässä, onko syy kovassa puolustuksessa vai muuten vaan hutiloidaan? JKS:llä taisi olla yksi fanikin, jolta saadaan jotain tietoa tästä, vai muistanko mä väärin?
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
No voihan prkl, takkiin tuli :( Toivotaan että keväällä kääntyy ja Honsu kirii Matin ennustamasti mukaan pleijareihin. Nyt runkosarjan neljännellä sijalla näyttää kököttävän Forssa ja senhän ei pitänyt olla 2-divaritasoisilla kotimaisilla ja luokattamilla jenkeillä olla mahdollista, eikö niin Matti ;)

"Luokattomilla jenkeillä"? :)

Never feed the troll, mutta koska kommenttien vääristely on mielestäni aina hieman akkamaista touhua, lainaan itseäni elokuulta:

"Komppaan muuten, mutta elleivät Forssan jenkit osoittaudu aivan ylivertaisiksi, Forssa tulee olemaan sijoilla 7.-8. Viime kaudesta on pois Booker, Koskinen ja Kuukkanen eli ainoat divari A -tasoiset suomalaiset. Jäljelle jää todella vaisu porukka, anteeksi nyt vaan."

Mitä tämän hetken divarin tilanteeseen tulee, niin JKS:llä on neljä matsia vähemmän pelattuna kuin Forssalla, HoNsulla kolme. Tilanteet muuttuu, ihan niinkuin Nokian vahvistukset..


Siitä tulikin mieleeni, että eikös syksyllä joku osannut kertoa de la Puentenkin palaavan Jyväskylään? Tietääköhän kukaan tilannetta.
 
Viestejä
1 111
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

MattHeldman sanoi:
JKS:llä on neljä matsia vähemmän pelattuna kuin Forssalla. Tilanteet muuttuu, ihan niinkuin Nokian vahvistukset..

Tilanteet muuttuu, näin se menee Matti. Siksi itse olenkin vähän varovainen vetämään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kauden ensimmäisen matsin jälkeen.
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
Tilanteet muuttuu, näin se menee Matti. Siksi itse olenkin vähän varovainen vetämään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kauden ensimmäisen matsin jälkeen.

Paitsi että kauden ensimmäisen matsin jälkeen tein johtopäätökset Nokian kolmesta vahvistuksesta, joista kaksi on nyt vaihdettu. Forssasta annoin kommenttini elokuun lopussa, yli kuukauden ennen sarjan alkua. Ei viitsitä sekoittaa asioita, vaikka toki tiedän, että sillä tavoin tekemällä saattaa saada omalta kannalta paremmalta näyttävän tilanteen ;)
 
Viestejä
5 781
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Matt, muistaakseni De La Puentesta uutisoitiin jonkun loukkaantumisen olevan päällä ja palaisi kehiin loppuvuodesta. Tarkoittaako tuo sitten treenien vai pelien aloittamista, jää nähtäväksi. Ja tietysti sekin, onko tieto enää kuinka ajankohtainen. Mutta noin taisi siis lukea jossakin paikallisessa aviisissa tai joukkueen sivuilla syyskuussa, tjsp. En nyt viitsi tarkistaa, Raid varmaan muistaa paremmin.
 
Viestejä
1 111
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

MattHeldman sanoi:
Paitsi että kauden ensimmäisen matsin jälkeen tein johtopäätökset Nokian kolmesta vahvistuksesta, joista kaksi on nyt vaihdettu. Forssasta annoin kommenttini elokuun lopussa, yli kuukauden ennen sarjan alkua. Ei viitsitä sekoittaa asioita, vaikka toki tiedän, että sillä tavoin tekemällä saattaa saada omalta kannalta paremmalta näyttävän tilanteen ;)

En nyt viitsi alkaa postauksiasi tähän kaivelemaan mutta voit Matti halutessasi käydä itse muistisi virkistykseksi tästä topikista vahoja postauksiasi tutkimassa. Mutta antaa muuten olla tämän aiheen tällä erää, en viitsi sinua enempää nyt kiusata ;)
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
En nyt viitsi alkaa postauksiasi tähän kaivelemaan mutta voit Matti halutessasi käydä itse muistisi virkistykseksi tästä topikista vahoja postauksiasi tutkimassa.

Tää oli hyvä ;D
 
Viestejä
1 111
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

MattHeldman sanoi:
Forssalla on kakkosdivaritasoinen joukkue suomalaisten osalta. Ei se tule sijoittumaan neljänneksi tässä sarjassa. Jos sulla kestää sen ymmärtäminen huhtikuulle, niin take your time vaan.

No kaivoin kumminkin ;D. Eikös kauden eka matsi pelattu 5.10.?

En minäkään tosin usko, että Forssa neljänneksi sijoittuu mutta en ei se nyt maailman ihme olisi vaikka niin tapahtuisi.
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
No kaivoin kumminkin ;D. Eikös kauden eka matsi pelattu 5.10.?

En minäkään tosin usko, että Forssa neljänneksi sijoittuu mutta en ei se nyt maailman ihme olisi vaikka niin tapahtuisi.

Got it! Nokia pelasi kauden avauksen Ukia vastaan tosin 3.10, mutta kuten sanoin, esitin kommenttini Forssasta jo elokuun lopussa yli kuukauden ennen sarjan alkua, toistin sen sarjan alussa (= yllä oleva lainauksesi) ja olen edelleen samaa mieltä.

Sen sijaan missään vaiheessa en ole puhunut "luokattomista" jenkeistä ja kyllä, olen edelleen samaa mieltä, että Forssalla on kakkosdivaritasoiset (1B) suomalaiset ja kyllä, olen edelleen varma, että Forssa ei tule sijoittumaan neljänneksi, kun runkosarja on pelattu. Se, jos sinä perustelet omaa näkökulmaasi vetoamalla sarjatilanteeseen, jossa Forssa on pelannut neljä matsia enemmän kuin sarjavitonen ja kolme enemmän kuin sarjakutonen, kertoo nyt ehkä enemmän ymmärryksestäsi tilastotieteestä kuin divarin voimasuhteista tällä kyseisellä hetkellä.

Mutta näillä eteenpäin. Ehkäpä Forssa yllättää.
 
Viestejä
1 111
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

MattHeldman sanoi:
Se, jos sinä perustelet omaa näkökulmaasi vetoamalla sarjatilanteeseen, jossa Forssa on pelannut neljä matsia enemmän kuin sarjavitonen ja kolme enemmän kuin sarjakutonen, kertoo nyt ehkä enemmän ymmärryksestäsi tilastotieteestä kuin divarin voimasuhteista tällä kyseisellä hetkellä.

Tuskin sinun Matti kannattaa tämän perusteella vetää yhtään sen enempää johtopäätöksiä minun tilastotieteen ymmärtämisestäni kuin joukkueiden menestymismahdollisuuksista kauden ensimmäisen pelin jälkeen. En minä tässä perustele mitään muuta kuin sen, että huolimatta siitä kuinka monta matsia kukin on pelannut niin Forssa on nyt sarjataulukossa neljäntenä ja että kun kaudesta on rohkea neljännes pelattu, ei se missään nimessä osoita oikeutetuksi ensimmäisen pelin jälkeen esittämääsi johtopäätöstä, ettei Forssa missään nimessä voisi sijoittua neljänneksi.

Mutta tämä tästä.
 
Viestejä
5 781
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

3.12. verokarhu palauttelee lainojaan kilteille lapsille. Liikenisikö sitä Tarmollekin uuden vahvistuksen saamisen muodossa? Palautuspäivän ehtoona Lappeenranta tulee kuitenkin ryöstöretkelle Porvooseen ja vienee pisteet mennessään.

Tarmon paletti taitaa olla hieman sekaisin ja rivien välistä luettaessa (annetaan lisää peliaikaa kotimaisille) massit on vähissä. Toisaalta täällä ei ole kukaan pelaajista avautunut vähään aikaan, joten mene ja tiedä.

Nokialla Rintalalta vahva peli, joten voihan siitä vastuun lisäämisestä (vihdoinkin) Suomi-pojille hyötyä ollakin.
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
Tuskinn sinun Matti kannattaa tämän perusteella vetää yhtään sen enempää johtopäätöksiä minun tilastotieteen ymmärtämisestäni...Forssa on nyt nejäntenä

Ei jumalauta :D

Asiasta kuudenteen. Tämä menee jo niin hauskaksi, että on pakko kysyä, että mikä sun suurin ongelmasi nyt tässä asiassa on eli ts. mikä kiukuttaa?

Olet 27.8. kirjoittanut tähän ketjuun divarirankingin, "Pientä ennakkoarvailua ja rankingia tulevasta kaudesta." Olen vastannut kyseiseen viestiisi samana päivänä kolmisen tuntia myöhemmin:

"elleivät Forssan jenkit osoittaudu aivan ylivertaisiksi, Forssa tulee olemaan sijoilla 7.-8. Viime kaudesta on pois Booker, Koskinen ja Kuukkanen eli ainoat divari A -tasoiset suomalaiset. Jäljelle jää todella vaisu porukka, anteeksi nyt vaan."

Olen koko tähänastisen elämäni luullut, että veikkaukset tehdään mieluummin ennen sarjan alkua tai sen alussa kuin se loputtua, joten nyt haluaisin lähinnä tietää, että miksi sinulla on oikeus tehdä olettamuksia ennen kauden alkua, mutta minulla ei? Harmittiko se, että olin eri mieltä Forssan mahdollisesta sarjasijoituksesta ja oliko harmitus jopa niin suuri, että jankutat nyt sitä kevääseen asti vai mennäänkö jopa ensi kauteen asti? Päästäänkö tästä yli ikinä?

Eli siis mikä tässä on ongelma? Se, että sinä veikkasit sarjasijoituksia ja kun minä kolme tuntia myöhemmin olin hieman eri mieltä ja vielä toistin asian kauden alussa?

Yst. terv.
MattHeldman
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Haades sanoi:
Nokialla Rintalalta vahva peli, joten voihan siitä vastuun lisäämisestä (vihdoinkin) Suomi-pojille hyötyä ollakin.

Rintalan heitto upposi kyllä tänään siihen malliin, että miestä taisi itseäänkin välillä hymyilyttää.
 
Viestejä
1 111
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Hyvää yötä Matti! Eiköhän se ole meille molemmille jo aika mennä nukkumaan. Huomenna on varmaan parempi päivä :D
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
Hyvää yötä Matti! Eiköhän se ole meille molemmille jo aika mennä nukkumaan. Huomenna on varmaan parempi päivä :D

Päivä on ollut ihan helkutin hyvä, enkä ajatellut ihan vielä nukkumaankaan mennä, mutta olisin mielelläni kuullut, että kauanko tämä Forssa-jankkaus jatkuu? :) Ja vaihdetaanko aihetta välillä myös Nokian vahvistuksiin, kun se Jeftickin on kuitenkin vielä Nokialla ja kuitenkin sanoin silloin elokuussa, että potku persuksiin vaan.

Se vastaus olisi sikälikin kauhean kiva kuulla, koska en jaksa uskoa, että joku tällä forumilla kirjoitteleva voi oikeasti loukkaantua eri mieltä Suomen koripallon ykkösdivarin sarjasijoituksesta olevalle niin paljon, että ei pääse siitä kolmessa kuukaudessa yli.
 
Viestejä
1 111
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

MattHeldman sanoi:
Päivä on ollut ihan helkutin hyvä, enkä ajatellut ihan vielä nukkumaankaan mennä, mutta olisin mielelläni kuullut, että kauanko tämä Forssa-jankkaus jatkuu? :) Ja vaihdetaanko aihetta välillä myös Nokian vahvistuksiin, kun se Jeftickin on kuitenkin vielä Nokialla ja kuitenkin sanoin silloin elokuussa, että potku persuksiin vaan.

Se vastaus olisi sikälikin kauhean kiva kuulla, koska en jaksa uskoa, että joku tällä forumilla kirjoitteleva voi oikeasti loukkaantua eri mieltä Suomen koripallon ykkösdivarin sarjasijoituksesta olevalle niin paljon, että ei pääse siitä kolmessa kuukaudessa yli.

Sä oot Matti ihanan tosikko :) Hyvää yötä ja pusuja ;D
 
Viestejä
5 781
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

4.12. on ristiriitaisia tunteita herättävä peli. Otteluohjelmassa kyllä lukee HoNsU Basket - BC Nokia, mutta mä en tiedä miten sitä ennakoisi? Otteluohjelman mukaan , vai kuitenkin Raid vs. MattHeldman?

Toisaalta mä en vielä tiedä, miten oikein linkitän FoKoPon tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja sitä kautta varsinaiseen tapahtumaan / oheistapahtumaan?

Onneksi tässä on aikaa pohtia asiaa 8].
 
Viestejä
6 539
Vs: Miesten divarin voittaja 2014-15 - Äänestys ja keskustelu

Raid sanoi:
Sä oot Matti ihanan tosikko :)

"en jaksa uskoa, että joku tällä forumilla kirjoitteleva voi oikeasti loukkaantua eri mieltä Suomen koripallon ykkösdivarin sarjasijoituksesta olevalle niin paljon, että ei pääse siitä kolmessa kuukaudessa yli. "
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös