Mielenkiintoinen kierros on pelattuna.
Vantaalla ToPo 2 näytti kokemuksen voiman. 36 vapaaheittoa, joista 33 sisään. Sitä voi muut yrittää harkoissakin aika monta kertaa ennen kuin onnistuu. Se ei kuitenkaan riittänyt, vaan Puhuttaret voittivat 7 pistettä, vaikka veikkasinkin 9. Aika harvoin noin lähelle pääsen, joten kiitos molemmile osapuolille.
Forssassa Akatemia on ollut "kesäterässä". Voittoa "vain" 15 pistettä, kolkin yrityksia 14, joista vain 1 onnistui ja se selittää jotain. Aika moni näyttää espoolaisista olleen poissa, mutta silti yllättävän hyvin vorssalaiset ovat pysyneet kyydissa mukana. Vallan mukava oli nähdä M. Nohynek mukana listoilla vuoden "matkailujen" jälkeen. Parikymmentä levypalloa näyttää tilastoista puuttuvan, mutta kyllä mukana olevista numeroistakin ottelusta kuvan saa.
Killan koululla kasarit ottivat voiton ToPosta. Itse asiassa niin vähän arvelinkin etukäteen, mutta jollain tavalla uskoin veikkauksissa ToPon nousevan suosta, jossa tällä hetkellä tarpovat. Se mitä olen tänä vuonna nähnyt ja kuullut, niin ryhmän peli on ollut umpisurkeaa. Salla Karinen oli jo pöytäkirjassa, mutta ei kentällä. Olisiko hänestä jatkossa joukkueen sytyttäjäksi.
Ja sitten vielä Joensuu. Katajan toiset veikkasivat jopa nousevan SM-sarjaan ensi kaudeksi, mutta nyt ei näytä siltä enkä minä ole yllättynyt. Viime vuoden mun mielestä parhaan divaripelaajan (Laku) lähtöä ei niin vaan paikata. Tänään Lindien taiston vei Kaisa ja koko ottelun Honsu selvemmin kuin arvelinkaan. Joko viikon päästä Puhuttaria vastaan Kataja onnistuu vai pitääkö Joensuun tyttöjen odotta viikko enemmän ja saalista avausvoitto Keravalla ?
Pari viikkoa sitten halusin vielä olla optimistinen ToPon suhteen ja rankkasin joukkueen TuRin edelle, mutta en enää.
Rankkaus joukkueista tällä hetkellä on (suluissa ennen kauden alkua tehty arvio):
1 (1) Akatemia
2 (2) HoNsU
3 (3) Puhuttaret
4 (7) ToPo II
5 (5) TuRi
6 (6) ToPo
7 (4) Kataja
8 (8) Kori-80
9 (9) FoKoPo
10 (10)Vilpas