lauantaina FoKoPo-ToPo -19
ToPolla alkaa olla viimeisiä mahdollisuuksia saada peli kulkemaan sillä tämän jälkeen vastus kovenee. En tiedä mistä se on oikeasti kiikastanut, mutta ainakin M.Eerikinharju on pelaaja, josta vielä tälläkin kaudella saadaan irti paljon enemmän. Olin jo väittämässä, että vastakkain olisi sarjan pisin ja lyhyin joukkue, mutta uudessa tilasto-ohjelmassa FoKoPon Jenny Sotkan pituudeksi on mainittu 0 cm, joten se ymmärrettävästi pikkuisen vääristää keskiarvoa. Lyhyin joukkue on todellisuudessa Vilpas 171 cm ja pisin siis ToPo 176 cm. FoKoPon tai ToPon nettisivuilla ei ollut ennakkokatsauksia, mutta ToPolla on sentään raportteja jälkeenpäin.
sunnuntai:
Puhuttaret-HoNsU +3 / -5
Kierroksen kärkikamppailu on aina vaikea veikata. Ennen kauden alkua joukkueet pelasivat tasaisen harjoitusmatsin, jonka HoNsu vei parilla pinnalla. HoNsU on ollut sarjan vakuuttavin joukkue ja pelillisesti edellä muita, mutta jossain vaiheessa heillekin se tappio tulee. Puhuttaret on puolestaan ollut vahva henkisellä puolella ja kääntänyt neljä viimeistä tiukkaa ottelua niukoiksi voitoiksi. Jos ottelu pelattaisiin Jyväskylässä veikkaisin 10 pist kotivoittoa, mutta nyt epäilen ottelun kääntyvän lopussa hukille. Mikäli Päivärinnan työmatka on jo takanapäin, niin epäilen hänen hyödyntävän joukkuetta edes 8 pisteen verran ja ottelu kääntyy HoNsUlle. Puhuttarien ennakko: http://www.pussihukat.fi/juniorit.php?action=news&nid=122&ngid=3 HoNsUlla on puolestaan aina hyvät raportit jälkeenpäin.
Vilpas - ToPo II -30
ToPo II on vahvoilla otteillaan nousemassa mun suosikkijoukkueeksi. Yksi kolmoslinko joukkueeseen, niin se taistelisi sarjan kärkipaikasta. Voimaa ja kokemusta riittää vaikka muille jakaa ja varsinkin näin kokematonta ja lyhyttä joukkuetta vastaan mitä Vilpas on, niin jälki on liiankin selvää, mutta Maikun ja Astan paluu pitää numerot kuitenkin inhimillisinä. Salolaisten nettisivut ovat ehdottomasti sarjan huonoimmat. Mulla osui silmään ainoastaan kuva viime vuoden II div. joukkueesta.
Kori-80 - Kataja -12
Kataja on sarjassa edelleen nollilla, Kasarit ovat saaneet puolestaan jo kaksi voittoa. Vaikka Killan koulu ei ole niitä helpoimpia paikkoja pelata pitkämatkalaisille, niin nyt alkaa Katajaisen kansan nousu kohti kärkeä.
Jälkeenpäin kannattaa lukea Karjalaisen suht. puolueeton juttu ottelusta ja linkki sinne löytyy ainakin Katajan sivuilta.
http://www.joensuunkataja.fi/katajabasket/
Akatemia - TuRi +25
Voi tulla jollekin yllätyksenä, että veikkaan TuRin häviävän ja puhtaasti. Akatemiaa ei haittaa vaikka Teamilla on peli samana päivänä Lappeenrannassa, sillä nuo kaksi joukkuetta näyttää toimivan yllättävänkin paljon erillään. TuRi puolestaan on ollut kaudella tähän mennessä selkeä pettymys eikä Akatemia tai seuraavana vastaan tuleva HoNsU helpota tilannetta yhtään.
SM-sarjoissa valitaan aina kuukauden pelaaja, joten miksipä sitä ei voisi tehdä naisten I divarissakin. Ja kun sitä ei viralliset tahot valitse, niin minä teen sen heidän puolesta. Kuukauden pelaajan valinta on siis "yksimielinen" ja se on Salla Viitanen / HoNsU. Onnittelut voittajalle ja tsemppiä muillekin viikonlopun koitoksiin.