Täytyy vain luottaa valmentajien rajattomaan viisauteen.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että (melkein) jokaisen pitäisi saada näyttää päivän kuntonsa aika alkuvaiheessa peliä. Sitä vartenhan tietyt pelaajat valitaan kokoonpanoon, että heillä on mahdollisuus vaikuttaa pelin lopputulokseen, eikö? Karsintaa pitää suorittaa mielestäni treenien perusteella, kahtatoista pelaajaa ei välttämättä tarvitse ottaa penkille istumaan, jos vain kuudella tai kahdeksalla on mahdollisuus näyttää kyntensä. Tai no, tietty on mahdollisuus, että joku loukkaantuu jne. Mutta kuitenkin kai kokoonpanoon on tarkoitus ottaa sellaisia ihmisiä, joiden kykyihin luottaa. Turhaa valmentajien on raahata mukanaan kourallista pelaajia, joiden pelitaitoihin ei usko. Vai?
Ilmeisesti valmentajilla on usein joukkueesta riippumatta käytäntönä, että tietyt pelaajat saavat luottamusta jokaisessa pelissä tuloksesta riippumatta ja tietyt pelaajat istuvat kuluttamassa penkkiä. Uusia ratkaisijoita ei nouse, koska heille ei anneta mahdollisuutta. Mutta... Eipä sitä voi tietää, minkä takia jotkut pelaajat istuvat penkillä. Pitäisi päästä valmentajien päiden sisään, että saisi vastauksia.
Tilastot kertovat tosiaan usein vain puolet totuudesta, mitä pelaajien taitoihin tulee. Paikan päällä olen usein todistanut, miten jonkun pelaajan hyvä teholukema on tullut yksin pelaamisella ja jonkun toisen huonot tehot käytännössä jonkun toisen "mokista". Mutta onhan ne tietty kivoja numeroita tutkailla, ihan jo heittoprosentit sun muut.