Erään ajattelutavan mukaan hyökkääjällä on saatuaan pallo alle sekunti aikaa tehdä päätös mitä tekee seuraavaksi (ennakoijat tekevät päätöksen jo etukäteen, jolloin ratkaisukin tehdään usein viiveettä ja sokkona). Tavallisesti vaihtoehdot ovat heitto, kuljetus tai syöttö.
Salmisen joukkueessa taisi kuljettaminen olla kai kielletty ja syöttämään kannustettiin ahkerasti. Vaihtoehtoja syötön antamiseen taisi olla myös rajoitettu määrä. Tämä johti pallon hautomiseen, koska syöttöpaikkaa etsittiin 4s, jonka jälkeen oli jo pakko kuljettaa.
Hyökkääminen oli todella hidasta. Joku voisi perustella, että palloa pompoteltiin liikaa vaikka olisi pitänyt syöttää, mutta minun mielestä syöttämistä painotettiin liikaa...
Minulle tuli ottelua katsoessa ajatus, että pitäisi ehkä käydä vitriinistä tarkistamassa onko Suomen pelikirja lainassa koripallomuseosta!
EDIT: Unohdin kirjoittaa jotain positiivista. Kaikki pelaajat ovat kehittyneet ainakin minun mielestä paljon. Nuoret pelaajat tarvitsivat lyhyen kalibrointiajan, jonka jälkeen hekin olivat kovissa peleissä kuin kotonaan. Puola-peleissä Augustin joutui kovalle rasitukselle, mutta hän haukkoi lisää happea ja taisteli hienosti. Hyvinkää järjestää hienoa koripallotapahtumia. Tuukkanen toi maajoukkueeseen kokoa, tehoja ja kokemusta. Kesänen oli rohkea ja otti kovia (broken play) heittoja....
Kiitos hienojen pelaajien esiintymisestä ja hienojen tapahtumien järjestämisestä. Kiitos valmentajille ja taustahenkilöille, että noita hienoja pelaajia on noin suuri määrä. Neljän kotiottelun seuraaminen oli iso asia tälle kannattajalle....