Koripallo.com

Naisten SM-sarja 2011-2012

Jep

Vs: Naisten SM-sarja 2011-2012

Haukka-45 sanoi:
No, sanopa, kuka maajoukkuetason kotimainen nainen Iiskolan tilalle olisi pitänyt ottaa!

Siis Iiskolan tilalle pointiksi vai ?

Tällä hankinnalla ei ole mitään tekemistä Iiskolan loukkaantumisen kanssa, liput tilattu jo aikoja ennen sitä.

Jep sanoi:
Siis Iiskolan tilalle pointiksi vai ?

Tällä hankinnalla ei ole mitään tekemistä Iiskolan loukkaantumisen kanssa, liput tilattu jo aikoja ennen sitä.

Ehdota silti se kotimainen tasokas nimi.

Jep

Haukka-45 sanoi:
Ehdota silti se kotimainen tasokas nimi.

Ehdota ite, mun ei tartte ! Kysymys on siitä että hehkutetaan sillä että kotimaisilla mennään ja auotaan päätä valtakunnallisessa mediassa ja viikko pari sen jälkeen palkataan jenkki. Mulle on aivan sama vaikka Larkas ottais viis jenkkiä ja kolme venakkoa, mutta kannattais miettiä ennen kuin avaa suunsa.

oi voi

Jep sanoi:
Ehdota ite, mun ei tartte ! Kysymys on siitä että hehkutetaan sillä että kotimaisilla mennään ja auotaan päätä valtakunnallisessa mediassa ja viikko pari sen jälkeen palkataan jenkki. Mulle on aivan sama vaikka Larkas ottais viis jenkkiä ja kolme venakkoa, mutta kannattais miettiä ennen kuin avaa suunsa.

Jääkiekossa Tapparan omistajalta kysyttiin urheiluruudussa tuleeko Dufva valmentajaksi ja hän kielsi sen. Ja seuraavana päivänä Dufva julkistettiin valmentajaksi. Eiköhän tällainen kuulu urheiluun lajissa kuin lajissa. Myös penkkiurheiljankin kannaattaa vaan kestää se.

Jep sanoi:

" -Neuvottelimme usean suomalaisen pelaajan kanssa, mutta näiden neuvotteluiden kariuduttua, päädyimme jenkkivaihtoehtoon, toteaa Larkas".

Kyllähän minuakin harmittaa, ettei vihdoin SM-sarjaan saatu täysin suomalaista joukkuetta. Yksi vahvistushan Espoolla on viime vuosina ollut, ainakin osan vuodesta, viime vuonna pointti Dettman koko vuoden.

Kerava

Säälittää Keravan puolesta. Jatkuvasti valtavia tappioita yhtä lukuunottamatta. Tänäänkin yli 40:n pisteen tappio huimalle ja vain 38 tehtyä pistettä.

Tuntuu että nyt ei olla ihan oikellaa sarjatasolla. Mutta kukaanhan ei putoa, eikös se ollut niin että ensi vuonna on SM-sarjassa 10 joukkuetta?

Kaikki joukkueet ovat saaneet pelattua kauden ensimmäisen kierroksen, ja taulukko näyttää tältä

Catz kärjessä puhtaalla pelillä ja 14 sarjapisteellä
FoA toisena, viidellä voitolla ja kahdella tappiolla Catzia ja Espoota vastaan, 10 sarjapistettä
Huima kolmantena, viisi voittoa ja kaksi tappiota Catzia ja FoAa vastaan, 10 sarjapistettä
PeKa neljäntenä, neljä voittoa ja kolme tappiota Catzia, FoAa ja Huimaa vastaan, 8 sarjapistettä
Espoo viidentenä, neljä voittoa ja kolme tappiota Catzia, Huimaa ja PeKaa vastaan, 8 sarjapistettä
ToPo kuudentena, kaksi voittoa (HoNsU ja KET) ja viisi tappiota, 4 sarjapistettä
HoNsU seitsemäntenä, voitto KET:istä ja kuusi tappiota, 2 sarjapistettä
KET kahdeksantena, voitotta ja pisteittä.

Yllätyksiä, vai menikö kaikki odotusten mukaan? Itse sanon PeKan yskien liikkeelle lähteneen kauden päässeen yllättämään, joukkue nousee tai kaatuu niin vahvasti ulkomaalaisten mukana, että alun hankaluudet vahvistusten hankinnassa näkyivät heti alkukauden peleissä. Hienoisesti yllätti myös FoA:n kova avaus, pakka ei vaikuttanut näin vahvalta vielä juuri ennen sarjan alkua.
Ennen kuin joku ehtii nostamaan metelin, niin "siivosin" siis vain sarjataulukosta toisen kierroksen aloituspelin Huima - HoNsU pois, jolloin FoA nousee taulukossa toiseksi voitettuaan Huiman ensimmäisessä kohtaamisessa.

Eyes Wide Shut sanoi:
ToPon valmentajatilanne...?!?
Kurki jätti KymenSanomien mukaan tehtävänsä sovussa ToPon kanssa ja auttaa etsimään uutta päävalmentajaa.

Naisten SM-sarjan keskustelut ovat heikompaa tasoa kuin koskaan aiemmin.
Catzin ja PeKan osiot ovat pelkästään tylsääkin tylsempiä nettilinkkejä, muilla ei edes niitä.
Eikö sarja kiinnosta enää ketään ?

pulina sanoi:
Naisten SM-sarjan keskustelut ovat heikompaa tasoa kuin koskaan aiemmin.
Catzin ja PeKan osiot ovat pelkästään tylsääkin tylsempiä nettilinkkejä, muilla ei edes niitä.
Eikö sarja kiinnosta enää ketään ?

Olen käynyt katsomassa tänä syksynä muutaman naisten pelin.
Mielestäni yleinen taso on laskenut, ja silti tasoerot ovat suuret.

Future

Ei taida vuoden 1987 (EM /12) jälkeen olla menty kuin alamäkeen ???
Eikä tulevaisuuskaan näytä ruusuiselta. :(
Pelaajia kyllä riittää. ;D
Epäilisin, että valmennuksessa oikaistaan liian monessa kohdassa.
Puutteita löytyy henk.kohtaisessa tekniikassa,liikkuvuudessa ja oikea oppisessa fysiikan kehittämisessä. :'(

Haukka-45 sanoi:

Future sanoi:
Ei taida vuoden 1987 (EM /12) jälkeen olla menty kuin alamäkeen ???
Eikä tulevaisuuskaan näytä ruusuiselta. :(
Pelaajia kyllä riittää. ;D
Epäilisin, että valmennuksessa oikaistaan liian monessa kohdassa.
Puutteita löytyy henk.kohtaisessa tekniikassa,liikkuvuudessa ja oikea oppisessa fysiikan kehittämisessä. :'(

Tarkoitin kuitenkin tason alenemisesta edellisestä vuodesta.

kritiikki

Haukka-45 sanoi:

Joo, hyvin pientä on kiinnostus naisten SM-korikseen. Linkkejä lehtikirjoituksiin ja joukkueiden sivuille. Kukaan ei anna minkäänlaista kritiikkiä peleistä että saisi jonkinlaista keskustelua aiheesta. Esim. Espoon sivuilla oli edellisen kerran käyty lokakuussa kirjoittamassa ja nyt linkki lehtikirjoitukseen.

Ei kai voi ketäänn syyllistää hiljaisuudesta, jos ei tunnu olevan tarvetta ilmaista mielipiteitään.

Positiivista lähestymiskulmaa naisten SM- korikseen tarvitaan. Kysyntää olisi varmaan myös lisäihmisistä ja sitoutumisesta joukkueisiin. Arvostetaan nyt kuitenkin niitä ponnistuksia mitä eri puolilla jo nyt päivittäin tehdään.

Naisten SM lentopallo Suomessa on hyvin vertailukelpoinen alue, mistä voinee ottaa paljon oppia. Paras vertaistensa joukossa siellä on Salossa maijaileva LP Viesti. Kannattaa tsekata heidän kotisivunsa.

Naisten koripallossa on kyse myös paljon suuremmasta asiasta kuin mahdollisimman monen pelin voittamisesta. Se ilmentää viimeiset 40 vuotta jatkunutta sukupuolten tasa-arvon megatrendiä. 8]

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.