Koripallo.com

Namika Lahti 2013-2014

Vs: Namika Lahti 2013-2014

Namikan face lupaa jenkkiuutisen ihan tuota pikaa! :p

Warren on selkeä downgreidaus Whitesta. Pelaajatyyppeinä Warren ja White ovat melko samankaltaisia, mutta Warrenin skill set on todella haasteellinen koutsille. Warren ei varsinaisesti ole mikään selkeä sisäpelaaja, mutta hänen heittotaidollaan ei voi kovin kaukana koristakaan pelata. Tuli jonnin verran katseltua LSU:n pelejä vuosien varrella enkä ole täysin vakuuttunut Warrenin viimeistelytaidoista (kädet) enkä myöskään pelikäsityksestä. Potentiaalia Warrenissa on ikävä kyllä huomattavan paljon vähemmän kuin Whitessa.

Olen valitellut Namikan kohdalla tästä edellisinäkin vuosina, mutta minkälaista palloa joukkue aikoo ensi kaudella pelata? Tässä on viime vuosina rakennettu joukkueita, joissa ei oo ollut yhtään pointtia ja joukkueita, joissa ei oo ollut yhtään korinaluspelaajaa. Nyt pitkään näytti siltä, että joukkueesta kasataan todella nopea, urheilullinen ja aggressiivista korista pelaava porukka. Siihen muottiin Oppland ei istu yhtään.

Miten Namika aikoo tällä rosterilla skorata? Vuori ja Arnold ovat 1-1 -tilanteissa erinomaisia, mutta kumpikaan ei ole varsinainen heittäjä. Isommista pelaajista Opplandin range riittää varmaan kaaren taakse, mutta hän taas ei ole kovin vahva 1-1 -hyökkääjä. Warren ei todellakaan ole mikään skoraajatyyppi. Kenttää hän juoksee pirun hyvin, mutta 5-5 -hyökkäyksissä avut eivät meinaa riittää. Näkisin, että paikkaa vastaa hyökätessä Namikalla saattaa olla suuria vaikeuksia, jos Arnoldin ja Vuoren ajot saadaan otettua pois.

Toivottavasti Palviainen on suunnittelut Skamosta kuudetta pelaajaa, koska silloin Namika saisi paljon paremman pelaajarotaation kuin aikaisempina vuosina.

Tosiaan aika samantyyppinen kuin White. Kenties parempi levypallopelaaja, mutta hyökkäyspään taidoiltaan varmaankin vaatimattomampi. Puolustuspäästä vaikea sanoo mitään. Vahva härkä, joka toivottavasti atleettisuudellaan aiheuttaa harmaita hiuksia vastustajille. Positiivistä Whiteen verrattuna on se, että tällä miehellä on jo vuosi kokemusta eurokoriksesta. Toivotaan, että on kunnossa, koska jos yksi parhaista aseistasi on atleettisuus ja olet huonossa kunnossa niin...

Vähän samoja ajatuksia kuin jaakolla - kaukoheittopeli ja Opplandin istuminen joukkueeseen mietityttää. Mut ei tää muuten huonolta vaikuta ollenkaan.

L.S

Itte oon ainaki suhteellisen innoissani tulevan kauden joukkueesta kokonaisuudessaan. Uskoisin, että luvassa on viihdyttävää ja vauhdikasta korista, toki osaks just sen takia, että niihin 5vs5 hyökkäyksiin ei löydy välttämättä samanlailla ratkasijoita kun tohon nopeeseen peliin. Mitä tulee vertailuun Warren vs White, ite otan ainaki huomattavasti mielummin joukkueeseen pelaajan, joka on taidoiltaan hieman huonompi, mutta vastaavasti motivaatioltaan parempi. Tottakai vasta aika näyttää, millanen se motivaatio on, mutta vaikuttaa siltä osalta kuitenkin kaikinpuolin Whiteä paremmalta tapaukselta.

Houkuttelis lähteä perjantaina kattomaan harkkamatsia Lappeenrantaan, mutta aika ei taida valitettavasti riittää.

L.S

Ja mitä kaukoheittouhkaan tulee, kyllähän Warrenilla on aiemmilta kausilta ihan ookoo statsit kaaren takaa ja Alanen oikeen roolitettuna on varmasti sellanen perusvarma uhka catch and shoot heittäjänä.

L.S sanoi:
Ja mitä kaukoheittouhkaan tulee, kyllähän Warrenilla on aiemmilta kausilta ihan ookoo statsit kaaren takaa ja Alanen oikeen roolitettuna on varmasti sellanen perusvarma uhka catch and shoot heittäjänä.
Häh? Neljän kouluvuoden aikana heitti kaaren takaa 3 kertaa ja samanverran niistä ohi ::)

MOBvilko sanoi:
Häh? Neljän kouluvuoden aikana heitti kaaren takaa 3 kertaa ja samanverran niistä ohi ::)

Oiskohan L.S tarkoittanu kuitenkin Robert "Meijän Arska" Arnoldia?

Samat ajatukset kuin muillakin kaukoheittopelistä. Kahdessa harkkamatsissa prosentit kaaren takaa olivat 26% ja 35%. Lapuaa vastaan onnistujina Jimi Koskinen, Ile ja Oppland, toisin kuin Alanen ja heinonen jotka roiskivat yhteensä 0/10 ???

Gulsseja vastaan Heinonen 1/3, Alanen tasollaan 3/5, Ile 1/2 ja Arska 1/2. Lauantaina siis prosentit ja heittäjät jotakuinkin semmoisia kuin voi olettaakin, paitsi Skamo (0/4).
Toivotaan Alaselle hyvin roolitettua kolkkikautta ja muille normaalia onnistumista viivan takaa niin se riittää... Kai.

L.S

Mitäköhän hittoa mä oon päivällä lukenu, ku olin lukevinani uutisen mahdollisesti suomikoris-sivuilta, jonka mukaan kolmosprosentti oli lähes 40. nyt en tunnu millään löytävän tätä, tai edes mitään vastaavaa uutista (paitsi täysin erilaisen uutisen Warrenista). Olenko keksiny koko jutun, vai onko jutussa ollu aiemmin virhe ja sitä korjattu jälkikäteen, kuka tietää.

L.S sanoi:
Mitäköhän hittoa mä oon päivällä lukenu, ku olin lukevinani uutisen mahdollisesti suomikoris-sivuilta, jonka mukaan kolmosprosentti oli lähes 40. nyt en tunnu millään löytävän tätä, tai edes mitään vastaavaa uutista (paitsi täysin erilaisen uutisen Warrenista). Olenko keksiny koko jutun, vai onko jutussa ollu aiemmin virhe ja sitä korjattu jälkikäteen, kuka tietää.
No toisaalta suomikoris sivustolla oli eilen meidän päävalmentajan Mikko Takamäen haastattelukin.....

L.S sanoi:

L.S

No juuri toi uutinenhan se oli, josta kyseisen tiedon poimin. Harmittavaa sinänsä, että vaikuttaa hiukka paremmalta jenkiltä.

L.S sanoi:
No juuri toi uutinenhan se oli, josta kyseisen tiedon poimin. Harmittavaa sinänsä, että vaikuttaa hiukka paremmalta jenkiltä.
Ööö..millähän perusteella? Silläkö, että heittää kolmosia? :)

Täysin erityyppisiä eri pelipaikan miehiä, aika hankala verrata.

L.S

Useempi kausi takana ja samantasoset pistekeskiarvot Conleyn kanssa (sen kolmosprosentin lisäks) oli ne jutut, jotka itellä pisti silmään. Toki levyissä on pieni ero Warrenin hyväks,muttei kuitenkaan mitenkään dramaattinen.
Toisaalta on myönnettävä, että voi jossain määrin olla jopa parempi, ettei se kaksmetrinen jenkki seiso sielä kolmosviivan takana, mutta oishan se heittouhka ollu kuitenki kiva plussa.

Sonnin Kyynel sanoi:
Ihan jees tapahtuma oli. Arnoldille donkkikuninkuus ja Koskiselle kolmoskisan voitto. Koskinen taitaa olla ens kauden salainen ase kaaren takaa.

Namikalle julkaistiin uusi logo, joko löytyy digitaalisessa muodossa? Aika pelkistetty logo, mutta yksinkertainen on kaunista. Eteenpäinmenoa vanhasta sekavasta logosta, vaikka siihenkin ehti jo tykästyä omalla tavallaan. Nyt vielä pelipaitaa vähän uusiksi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.