Vs: NBA 2012-2013 pudotuspeliveikkaus
Tämän minäkin ymmärsin.
Sori unohdin, että keskustelen matemaatikon kanssa, olisi pitänyt kai sanoa virheiden itseisarvon, eli minusta noista toisessa kummankin joukkueen virhe on 1 ja yhteensä 2. En ihan kyllä ymmärrä ajatusmaailmaasi, koska tuolla samalla logiikalla, jos olisi arvannut 4-0 ja todellinen tulos olisikin 0-4, mikä minun maalaisjärjellä olisi pahin mahdollinen väärinarvaus, niin sinun logiikalla sen virhe olisi 0.hamahakkimies sanoi:Tuo olisi jokseenkin hankala veikkauksen tarkkuuden mittari, sillä veikkaukset 4-3 ja 3-4 tuottaisivat saman virheen riippumatta siitä, kumpi joukkue todellisuudessa voittaisi sarjan seitsemässä ottelussa!
Tässä minusta kiteytyykin tämän kisan laskentatavan ongelma, eli se, että arvioi todennäköisyyden oikein ei minusta tule tässä palkituksi, vaan se että arvaa sarjan voittajan oikein. Vähän kuin lantinheitossa pitäisi voittaa sillä, että sanoo että se fifty fifty tuleeko kruuna vai klaava. Jos todennäköisyyden voisi jotenkin todeta myös sarjan ratkettua niin tämä minusta toimisi. Tuo otteluvoittojen määrä oli yritelmäni asian hoitamiseen.hamahakkimies sanoi:Pudotuspeliveikkauksessa ei ole kyse aivan samanlaisesta "joukkueiden paremmuuden arvaamisesta" (vrt. "kuinka monta ottelua enemmän MIA voittaa kuin SAS?"), vaan pikemminkin erilaisten tapahtumien todennäköisyyksien arvoimisesta (vrt. "millä todennäköisyydellä MIA voittaa SAS:n finaaleissa?"). Näin ollen ainakin omasta mielestäni on luonnollisempaa arvata noiden tapahtumien todennäköisyyksiä.
hamahakkimies sanoi:Tähän kohtaan kirjoitan ihan mitä sattuu, koska ei tätä kohtaa kukaan enää kuitenkaan lue. Oikea teksti jatkuu seuraavassa kappaleessa.
Tämän minäkin ymmärsin.
Mulle on ihan sama, takanaolijat ei mene ohihamahakkimies sanoi:Mitä mieltä muuten olette? Pitäisikö finaaliveikkaukset suorittaa "suljettuna veikkauksena" esimerkiksi privaattiviesteillä? (Itse voisin laitaa oman veikkaukseni, vaikka jotain muuta kautta "Kojo-ProPalotielle", joka on kilpailussa mukana ja kilpailusta ulkona.)