Olikohan varausvuosikerta 24 todella tyhjä vai onko odottaako joku näistä kypsymistä tai jopa läpimurtoa vielä seuraavalla vuonna?
Harvoin on ykkösvarauksesta puhuttu yhtä vähän kuin Risacherista. Hänelle on kuitenkin tarjottu tekemisen paikkaa (aloituksessa, kunnon minuutit) mutta ainakin itselle nämä kaksi peliä mitkä olen nähnyt ei jätä oikein mitään muistijälkeä. Taisin ekapeliä kehua, mutten muista miksi. Viime yöltäkin tuskin muistan lainkaan mitä kentällä teki. No onhan mitat kohdillaan ja sen verran atleettisuutta että luulisi tuosta jonkinnäköinen pelimies syntyvän mutta mitään supertähden vihjeitä ei ole nyt näkyvissä.
Stephon Castle (4.) on lunastanut odotuksia, ja on ollut vahva noissa nähdyissä peleissä. Taitaa johtaa rookierankingia nyt. Vahva palanen Spursin tulevaisuuteen.
Sheppardia itse veikkasin itse ikäluokan kärkeen ja ehkä tuo vielä ensi vuonna on jo hyvä takuri. Otteet ovat olleet sellaisia että peliaikaakaan ei tahdo Rocketsissa juuri saada, ja välillä G-liiga-komennuksella.
Sarr pelaa kunnon minuutteja mutteivat statsit kummoiselle näytä.
Jaylen Wells on tuolta sijalta 39. kyllä jonkinlainen ryöstö, päässyt pelaamaan kunnon minuutteja ja eikä peleissä erotu ainakaan epäedukseen, ppäin vastoin järkevää tekemistä ja kasvamista joukkueeseen.
Näistä pitkistä tyypeistä on kohkattu. Edeystä en itse pidä. Raskasjainen kaveri, joka ainakin näissä OKC peleissä on jätetty täysin tapahtumien ulkopuolelle. Jotain muita pelejä mitä katsoin vaikutti ok:lle mutta tuolla liikkumisella koko on se pääassetti. Clingania LS mainosti, enkä ole juuri nähnyt, mutta statsit ei nyt niin kummoiset ole. Ware on aika kärjessä rankingissa kuten myös Missi mutta näistä ei paljon havaintoja itsellä ole.
Pelintekijöistä Jaren McCain (16.) toki on yksi joka oli ihan rankingin kärjessä ennen kuin kierukka pamahti polvesta.Jazzin Collier näkyy päässeen myös kartalle ja avaukseen, ja ilmeisestikin pelintekijänä vähintäänkin kelvollinen. Samoin oli OKCn Ajay Mitchell hyvä pallollinen takuri, joka teki järkeviä asioita oman osaamisensa puitteissa, mutta hänellä operoitiin varvas ("turf toe"). Oli myöskin suht hyvin listoilla vuorolta 38. ennen leikkaukseen menoa.
Kuten nähtyy niin tänä vuonna on moni 23 varaus jo merkittävässä roolissa, esim Thompsonin kaksoset, vaikka 1. vuosi oli hakemista. On näillä aikaa kehittyä, mutta muutamassa vuodessa ainakin lottery-varauksien odottaisi ottavan asemansa. Näkeekö joku tuossa vuosikerrassa pilkahduksia tulevaisuuden avainpelaajasta. Vai olenko vaan liian kärsimätön?