Koripallo.com

NBA 2024-2025

Lännessä on kyllä mielenkiintoinen tilanne, Dallasin ja Houstonin käyrät osoittaa alaspäin ja Phoenixillakin varmaan haluja ainakin sääleihin.

481132729_545876285176810_4011874612046559976_n.jpg

NBA:sta tekee yleensä hyvät rahat, kun pelaa isoja kertoimia singleinä, mutta käy se näinkin.

Liitteet

• nba.png
    nba.png
    57,3 KB · kertaa luettu: 1 052
Nyt voi varmaan jälkiviisastella, että Embiidin MVP-kausi oli kupla, ja Philadelphian olisi pitänyt myydä ennen romahdusta.

Siinä voi 76ersin toimisto täristä, kun sopparia on jäljellä 4 vuotta. Ens vuonna liksa 55m$ ja siitä nousee aina 69m$. Toi on myrkkypillerien myrkkypilleri. :eek:

Olihan huima matsi Celtics-Cavs. Tätä olisi kiva kyllä katsoa Idän finaalissa seitsemän matsin verran.

Celtics kotikentällä ja yleisön hurmoksessa nykäisi heti kärkeen 22 pinnan johdon ja dominoi täysin. Tosin perustui vahvasti siihen, että pistivät joka kolkin sisään. Tatum pelasi koko ekan erän ja taisi nykäistä 18/7/3 tilastorivin siihen. Sekä puolustuksessa pelasi vitospaikkaa, mikä oli melkoinen veto Mazzullalta.

Sitten Cavs kiri Tatumin penkillä istuessa pinnan-kahden päähän. Ja puoliajan jälkeen Celtics jälleen kasvatti johdon johonkin 17p paikkeille. Sitten päätöserä menikin Cavsille, kun Mitchell johti, puolustus nosti päätään ja Celticsin hyökkäys jumiutui.

Tatum 46 ja Brown 37 - muilta ei sitten hirveästi apuja tullutkaan. Kun peli kulkee ja kolkki uppoaa, sieltä hauserit ja pritchardit pinnoja tekevät, mutta kun pitäisi jotain muuta keksiä, tuli ikävä Porzingista. Ja yhtä lailla pakissa Holiday olisi voinut ainakin välillä Mitchellin elämästä vähän vaikeampaa tehdä.

Celtics veti käytännössä koko pelin seitsemällä jätkällä, Cavs kymmenellä. Vaikka Porzingis/Holiday tuohon olisi lisätty, olisi tuo Celtics silti selvästi kapeampi rotaatio kuin Cavs - ja se tietysti pitkässä pleijarisarjassa merkkaa.

Olikohan varausvuosikerta 24 todella tyhjä vai onko odottaako joku näistä kypsymistä tai jopa läpimurtoa vielä seuraavalla vuonna?

Harvoin on ykkösvarauksesta puhuttu yhtä vähän kuin Risacherista. Hänelle on kuitenkin tarjottu tekemisen paikkaa (aloituksessa, kunnon minuutit) mutta ainakin itselle nämä kaksi peliä mitkä olen nähnyt ei jätä oikein mitään muistijälkeä. Taisin ekapeliä kehua, mutten muista miksi. Viime yöltäkin tuskin muistan lainkaan mitä kentällä teki. No onhan mitat kohdillaan ja sen verran atleettisuutta että luulisi tuosta jonkinnäköinen pelimies syntyvän mutta mitään supertähden vihjeitä ei ole nyt näkyvissä.

Stephon Castle (4.) on lunastanut odotuksia, ja on ollut vahva noissa nähdyissä peleissä. Taitaa johtaa rookierankingia nyt. Vahva palanen Spursin tulevaisuuteen.

Sheppardia itse veikkasin itse ikäluokan kärkeen ja ehkä tuo vielä ensi vuonna on jo hyvä takuri. Otteet ovat olleet sellaisia että peliaikaakaan ei tahdo Rocketsissa juuri saada, ja välillä G-liiga-komennuksella.

Sarr pelaa kunnon minuutteja mutteivat statsit kummoiselle näytä.

Jaylen Wells on tuolta sijalta 39. kyllä jonkinlainen ryöstö, päässyt pelaamaan kunnon minuutteja ja eikä peleissä erotu ainakaan epäedukseen, ppäin vastoin järkevää tekemistä ja kasvamista joukkueeseen.

Näistä pitkistä tyypeistä on kohkattu. Edeystä en itse pidä. Raskasjainen kaveri, joka ainakin näissä OKC peleissä on jätetty täysin tapahtumien ulkopuolelle. Jotain muita pelejä mitä katsoin vaikutti ok:lle mutta tuolla liikkumisella koko on se pääassetti. Clingania LS mainosti, enkä ole juuri nähnyt, mutta statsit ei nyt niin kummoiset ole. Ware on aika kärjessä rankingissa kuten myös Missi mutta näistä ei paljon havaintoja itsellä ole.

Pelintekijöistä Jaren McCain (16.) toki on yksi joka oli ihan rankingin kärjessä ennen kuin kierukka pamahti polvesta.Jazzin Collier näkyy päässeen myös kartalle ja avaukseen, ja ilmeisestikin pelintekijänä vähintäänkin kelvollinen. Samoin oli OKCn Ajay Mitchell hyvä pallollinen takuri, joka teki järkeviä asioita oman osaamisensa puitteissa, mutta hänellä operoitiin varvas ("turf toe"). Oli myöskin suht hyvin listoilla vuorolta 38. ennen leikkaukseen menoa.

Kuten nähtyy niin tänä vuonna on moni 23 varaus jo merkittävässä roolissa, esim Thompsonin kaksoset, vaikka 1. vuosi oli hakemista. On näillä aikaa kehittyä, mutta muutamassa vuodessa ainakin lottery-varauksien odottaisi ottavan asemansa. Näkeekö joku tuossa vuosikerrassa pilkahduksia tulevaisuuden avainpelaajasta. Vai olenko vaan liian kärsimätön?

Näistä pitkistä tyypeistä on kohkattu. Edeystä en itse pidä. Raskasjainen kaveri, joka ainakin näissä OKC peleissä on jätetty täysin tapahtumien ulkopuolelle. Jotain muita pelejä mitä katsoin vaikutti ok:lle mutta tuolla liikkumisella koko on se pääassetti.
En minä kyllä näe, että Edeystä varsinaisesti kohkattu olisi koskaan.

Mutta heikkolaatuisen varausvuoden #9 pick, niin ei sieltä mitään franchise-pelaajaa ole tulossa. Kun katsoo Edeyn jälkeen varattujen nimien listaa, niin Buzelis voi joskus olla jotain enemmän kuin on näyttänyt ja Topic täysi kysymysmerkki.

Grizzlies taas joukkue, joka haluaa voittaa juuri nyt. Joten valitsivat 22-vuotiaan 224-senttisen sentteri, joka pystyy nyt ja heti sekä seuraavan 3-4 vuoden ajan tuomaan joukkueelle jotain, mitä se tarvitsi. Suoraan hyllyltä selvään tarpeeseen; ei mikään viiden vuoden kehitysprojekti "kunhan ensin opetamme Keyonte Georgen syöttämään, puolustamaan ja yrittämään, siitä voi tulla 2027 hyvä".

L.S

Olikohan varausvuosikerta 24 todella tyhjä vai onko odottaako joku näistä kypsymistä tai jopa läpimurtoa vielä seuraavalla vuonna?

Harvoin on ykkösvarauksesta puhuttu yhtä vähän kuin Risacherista. Hänelle on kuitenkin tarjottu tekemisen paikkaa (aloituksessa, kunnon minuutit) mutta ainakin itselle nämä kaksi peliä mitkä olen nähnyt ei jätä oikein mitään muistijälkeä. Taisin ekapeliä kehua, mutten muista miksi. Viime yöltäkin tuskin muistan lainkaan mitä kentällä teki. No onhan mitat kohdillaan ja sen verran atleettisuutta että luulisi tuosta jonkinnäköinen pelimies syntyvän mutta mitään supertähden vihjeitä ei ole nyt näkyvissä.

Stephon Castle (4.) on lunastanut odotuksia, ja on ollut vahva noissa nähdyissä peleissä. Taitaa johtaa rookierankingia nyt. Vahva palanen Spursin tulevaisuuteen.

Sheppardia itse veikkasin itse ikäluokan kärkeen ja ehkä tuo vielä ensi vuonna on jo hyvä takuri. Otteet ovat olleet sellaisia että peliaikaakaan ei tahdo Rocketsissa juuri saada, ja välillä G-liiga-komennuksella.

Sarr pelaa kunnon minuutteja mutteivat statsit kummoiselle näytä.

Jaylen Wells on tuolta sijalta 39. kyllä jonkinlainen ryöstö, päässyt pelaamaan kunnon minuutteja ja eikä peleissä erotu ainakaan epäedukseen, ppäin vastoin järkevää tekemistä ja kasvamista joukkueeseen.

Näistä pitkistä tyypeistä on kohkattu. Edeystä en itse pidä. Raskasjainen kaveri, joka ainakin näissä OKC peleissä on jätetty täysin tapahtumien ulkopuolelle. Jotain muita pelejä mitä katsoin vaikutti ok:lle mutta tuolla liikkumisella koko on se pääassetti. Clingania LS mainosti, enkä ole juuri nähnyt, mutta statsit ei nyt niin kummoiset ole. Ware on aika kärjessä rankingissa kuten myös Missi mutta näistä ei paljon havaintoja itsellä ole.

Pelintekijöistä Jaren McCain (16.) toki on yksi joka oli ihan rankingin kärjessä ennen kuin kierukka pamahti polvesta.Jazzin Collier näkyy päässeen myös kartalle ja avaukseen, ja ilmeisestikin pelintekijänä vähintäänkin kelvollinen. Samoin oli OKCn Ajay Mitchell hyvä pallollinen takuri, joka teki järkeviä asioita oman osaamisensa puitteissa, mutta hänellä operoitiin varvas ("turf toe"). Oli myöskin suht hyvin listoilla vuorolta 38. ennen leikkaukseen menoa.

Kuten nähtyy niin tänä vuonna on moni 23 varaus jo merkittävässä roolissa, esim Thompsonin kaksoset, vaikka 1. vuosi oli hakemista. On näillä aikaa kehittyä, mutta muutamassa vuodessa ainakin lottery-varauksien odottaisi ottavan asemansa. Näkeekö joku tuossa vuosikerrassa pilkahduksia tulevaisuuden avainpelaajasta. Vai olenko vaan liian kärsimätön?

Sen mitä analyytikkoja oon kuunnellu, niin Warea ja Missiä kehutaan. Pari kertaa nähny kentällä ja ei mitään ikimuistosta vaikutusta ole itselle jääny.

Clingan sai yhessä vaiheessa käsittämättömän vähän peliaikaa. Nyt kun Ayton on sivussa, on alottanu pelit ja pelanu hyvin. Paljon on vielä kehityskohteita, eikä ehkä ikinä tule olemaan tarpeeks ketterä pörrätäkseen eestaas kaaren ja korin välillä. Silti on sellasena korivahtina jo nyt erinomanen. Sen lisäks, että blokkeja kertyy paljon, ihan vaa se läsnäolo siellä korin alla tekee viimeistelyn merkittäväst vaikeemmaks. Hyökkäyspäässä on suhteellisen ykspuolinen, mutta esim. viime pelissä teki just sitä mitä pitääkin. Viimeisteli varmasti läheltä koria ja teki hyviä skriinejä. Ei kaverista mitään all-staria tule, mutta veikkaan kelpo uraa liigassa. Ehottomasti otan mielummin, kun Edeyn, joka vaikuttaa olevan suhteellisen helppo pelata pois kentältä.

En minä kyllä näe, että Edeystä varsinaisesti kohkattu olisi koskaan.
En puhu tästä foorumista mutta kyllä jossain vaiheessa mediassa ja muilla alustoilla hehkutusta oli aika lailla ja veikkauksia roty:ksi jne. Mutta aika helppo on tämä kaveri eliminoida.

L.S

En puhu tästä foorumista mutta kyllä jossain vaiheessa mediassa ja muilla alustoilla hehkutusta oli aika lailla ja veikkauksia roty:ksi jne. Mutta aika helppo on tämä kaveri eliminoida.

Jep, kyllähän Edeyllä oli pienimmät kertoimet vedonlyönnissäki rotyks jossain vaiheessa ja jenkkimediassa hirvee haippi päällä muutaman hyvän pelin jälkeen.

Waren suhteen olin ite skeptikko, koska arvio oli, että ei oikeen kiinnosta panostaa tosissaan. Ja jos jotain inhoon kannattamassani joukkueessa kattella, on pelaajat, joita ei vaan näytä kiinnostavan pelata joka ilta tosissaan. Mutta muutenhan kaveri on aika sellanen nyky-ison prototyyppi. Kyllä mä noilla viimeaikasilla otteilla ottasin ihan mielelläni Blazersiin, vaikkaki Billups olis todennäkösesti antanu peliaikaa jonku 7 minuuttia per peli ja kaverin motivaatio vois näyttää ihan eriltä.

Eli millaisia? Änärin puolella seura maksaa jokaisen taalan sopparin loppuun asti.
The NBA Amnesty Clause provided franchises a means of escaping a contractual obligation to a player whose performance falls far short of the extremely large salary they initially agreed to pay him.

Seura maksaa totta kai pelaajalle jokaisen dollarin. Amnesty Clause on historiaa, eikä sitä enää ole olemassa. Tuolla loukkaantumisesta johtuvalla eläköitymisellä nyt 76ers (tai kuka tahansa) voisi saada palkkakattotilanteeseen helpotusta.

Mutta Embiid nyt pelasi vielä viikko sitten, joten nämä eläköitymishommat ovat täysin tuulesta temmattuja.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.