Itse kun olen pelannut kumppakin Live 05 ja ESPN 2k5 olen huomannut seuraavia eroja (tietysti paljon enemmänkin löytyy):
1. Livessä paremmat donkit ESPN:stä ei löydy donkkeja perus donkkaajille kun ehkä 5
2. live huomattavasti nopeampi peli (alkuperäisin asetuksin)
3. ESPN:sä tulee erittäin paljon menetyksiä ja riistoja suurinpiirteen sman verran (superstar tasolla noin 6 menetystä ja 4 riistoa)
4. Livessä blokit epäaitoja, blokattava lähtee donkkaamaan ohi korin kun hänet blokataan.
5. ESPN:sä saa helposti myös allstar tasolla blokkeja pienillä jätkillä (itse olen saanut Boykinssillä 4 yhdessä pelissä ;D)
6. ESPN:sä saa itse olla mukana joukkueen jutuissa (saa valita valmentajat yms.)
7. Livessä pienillä miehilla ei saa blokattua ollenkaan, aina kun joku huonokin donkkaaja tulee 1 on 1 korin alle tulee donkki naamaan, huonoilla blokkaajilla siis mutta TÄYSIN eri juttu on sitten paremmilla blokkaajilla.
8. ESPN:sä on enemmän "televisio" tuntuvuutta, esim kun joku heittää pahan kolmosen niin heiton jälkeen kuvataan pelaajaa kun hän peuuttaa käsi ylhäällää yms.
itse tykkään enemmän ESPN:stä se on pelillisesti parempi ja siinä on parempi tekoäly.