Vs: NBA Playoffs 2012 - Miami Heat Against The Field
Playoff-keskusteluun palatakseni: perhana kun harmittaa, että menin juhlimaan Miamin poismenoa game 5:n jälkeen. Todella kovat matsit Jamesilta, eihän siitä pääse mihinkään. Täytyy antaa myös tunnustusta kj:lle hyvästä ja miehelle poikkeuksellisen epämessiaanisesta ja objektiivisuuteen pyrkivästä analyysistä. Kehitystä on tapahtunut.
Olen pyrkinyt lohduttautumaan ECF:n ikävästä tuloksesta huolimatta sillä, että nyt edessä lienee astetta kiinnostavampi finaalisarja kuin OKC-BOS olisi ollut. Miamin ja etenkin Lebronin viimeiset otteet ovat olleet sitä luokkaa, etten uskallakaan enää odottaa tästä mitään puhdasta walkoveria. Minulla ei ole kj:n analyysiin paljoa lisättävää, mutta itse nostaisin finaalien avainpointeiksi kaksi kysymystä:
1) Mitä tekee James? Jos otteet ovat tätä luokkaa myös finaaleissa, mitä tahansa voi tapahtua. Tosin myös viime vuonna James pelasi uskomattomalla tasolla ECF:t loppuun, kunnes sitten lopulta katosi finaaleissa. Harteilla on valtava taakka ja paineet ovat kovat. Kestääkö pää?
2) Mitä tekee Westbrook? Kyllä, Westbrook. En nimittäin epäile hetkeäkään, etteikö Durant jatkaisi samanlaisia esityksiä kuin tähän asti. Mutta jos Westbrook ottaa edelleen enemmän heittoja kuin KD ja prosentti on alle 40, niin sitten OKC on ongelmissa. Pidän tätä kysymystä erityisen suurena siksi, ettei Miamilla ole Westbrookille oikein ketään selkeää pysäyttäjää. Niinpä Westbrookilla on varmaan jatkuvasti aika iso houkutus ottaa omia ratkaisuja. Ja mitä enemmän Thunder vetää näitä nollan syötön pallonhallintoja, jotka päättyvät feidareihin ja contested jumppereihin, niin sen parempi Miamille.
En haluaisi jinxailla mitään, mutta kun on ollut tapana ennustella, niin ennustellaan. Uskon ja toivon, että Lebron katoaa taas ja tämä menee Thunderille 4-2, ja lopulta Westbrook saa osakseen ylistystä jota hän ei ole ansainnut.