Koripallo.com

NBA Trades & Rumours

Vs: NBA Trades & Rumours 2010-2011

Eikö täällä ole missään omaa NBA Lockout keskustelua? Jos kausi peruuntuu, se on pelaajien ahneutta, mitä itse ymmärrän, NBA menettää rahaa kun samalla pelaajat takoavat hirveitä summia itselleen, ja myös joukkueetkin , oliko se 25 joukkuetta 30:stä tekee tappiota? Joten pelaajien pitäisi tulla tässä vastaan hieman ja miettiä että onko järkevää menettää koko kausi siksi että haluaisivat lisää rahaa? Minusta olisi oikein että NBA:kin saisi hieman lisätuloja ja samalla myös joukkueetkin että muutkin taloudellisella tappiolla olevat joukkueet pystyisivät siten menestymään paremmin NBA:ssa, mutta on kyllä osapuolilla niin suuret näkemyserot rahoissa, oliko se nba-sivujen mukaan jopa miljardien luokkaa se näkemysero, että aikalailla kaukana ratkaisusta näyttävät olevan

pilipali sanoi:
Eikö täällä ole missään omaa NBA Lockout keskustelua?

On niin masentava asia, ettei siitä haluta käydä keskustelua erikseen. Kaikki vaan toivoo, että homma hoituis ja päästäisiin pelaan korista. Helvetti sentään, kasassa ehkä kaikkien aikojen kovin talentti pelaajamateriaalin osalta ja menis kokonainen kausi hukkaan uskomatonta koripalloa. NBA on urheilullisesti tällä hetkellä huikeimmalla tasolla koskaan.

King James sanoi:
On niin masentava asia, ettei siitä haluta käydä keskustelua erikseen. Kaikki vaan toivoo, että homma hoituis ja päästäisiin pelaan korista. Helvetti sentään, kasassa ehkä kaikkien aikojen kovin talentti pelaajamateriaalin osalta ja menis kokonainen kausi hukkaan uskomatonta koripalloa. NBA on urheilullisesti tällä hetkellä huikeimmalla tasolla koskaan.

Tuohon voisi vielä lisätä että NBA oli juuri viime kaudella saanut suurimmat katsojaluvut pitkään aikaan sitten kauden 1998-1999 työtaistelun. Jos kausi peruuntuu tai osakin kaudesta, voi olla että katsojaluvutkin alkavat laskea

WoB

huomattu. ::) ajattelin, että joukkue jonkun verran hajoaa usean free agentin myötä. mutta enpä olis uskonu, että puolet hepuista kukkoilee toisella puolella palloa. onneks 2k12 on kohta saatavilla...

Italialais seura oli tarjonnu Kobe Bryantille 600K/ per game 8]

Kallis mies.

Tony Parker aloittaa pelit Ranskassa ASVELin joukkueessa 14. lokakuuta. Parker maksaa itse oman vakuutuksensa, ja hän pelaa minimipalkalla 1500€/kk. Ensimmäisessä ottelussa hän jakaa 3000 pelipaitaa faneilleen.

Parker oli saanut rahakkaita tarjouksia Kiinasta ja Barcelonasta, mutta hän halusi pelata Ranskassa ja kehittää osittain omistamansa seuran toimintaa.

http://www.rmcsport.fr/editorial/188494/parker-oui-je-jouerai-a-lasvel/

Miumau sanoi:
Tony Parker aloittaa pelit Ranskassa ASVELin joukkueessa 14. lokakuuta. Parker maksaa itse oman vakuutuksensa, ja hän pelaa minimipalkalla 1500€/kk. Ensimmäisessä ottelussa hän jakaa 3000 pelipaitaa faneilleen.

Parker oli saanut rahakkaita tarjouksia Kiinasta ja Barcelonasta, mutta hän halusi pelata Ranskassa ja kehittää osittain omistamansa seuran toimintaa.

http://www.rmcsport.fr/editorial/188494/parker-oui-je-jouerai-a-lasvel/

Hieno mies.

Hieno ja hieno. Kun herra kuitenkin omistaa seurasta viidenneksen, uskoisin että hän hyötyy myös kaikesta julkisuudesta, jota tämä ratkaisu tuo tullessaan. Tämä lienee kuitenkin melkoinen buusti Villeurbannelle lipputulojen, paitamyynnin ja sponsorien muodossa. Eipä siinä paljoa palkkaa tarvita. Siisti juttu silti, eipä siinä mitään.

Dreier sanoi:
Hieno ja hieno. Kun herra kuitenkin omistaa seurasta viidenneksen, uskoisin että hän hyötyy myös kaikesta julkisuudesta, jota tämä ratkaisu tuo tullessaan. Tämä lienee kuitenkin melkoinen buusti Villeurbannelle lipputulojen, paitamyynnin ja sponsorien muodossa. Eipä siinä paljoa palkkaa tarvita. Siisti juttu silti, eipä siinä mitään.

Meinaat, että kaikki kasvaneet lipputulot yms menee suoraan vain ja ainoastaan Parkerin taskuun? Epäilenpä hyvin vahvasti, että edes hiukan ajattelisi asiaa taloudellisesti. Omalla panoksellaan koittaa nostaa seuran mahdollisimman korkealle oman uransa aikana jotta kenties pari viimeistä vuotta jäähdyttelee itse seuran väreissä ja sitten valmentamaan?

Siis "liittovaltion edustaja" yrittää ratkaista NBA-kiistaa??? wtf... taitaa olla hillot todellakin kassasta maassa loppu :)

http://yle.fi/urheilu/lajit/koripallo/nba/2011/10/sovittelija_yrittaa_loytaa_sovun_nbahan_2945587.html

Vaadin Jorma Reiniä sovittelijaksi Sternin ja pelaajayhdistyksen välille!

Kottii sanoi:
Meinaat, että kaikki kasvaneet lipputulot yms menee suoraan vain ja ainoastaan Parkerin taskuun? Epäilenpä hyvin vahvasti, että edes hiukan ajattelisi asiaa taloudellisesti. Omalla panoksellaan koittaa nostaa seuran mahdollisimman korkealle oman uransa aikana jotta kenties pari viimeistä vuotta jäähdyttelee itse seuran väreissä ja sitten valmentamaan?

Sanoinko, että kaikki kasvaneet tulot menee Parkerin taskuun? Ei, vaan sanoin että kun mies omistaa seurasta viidenneksen niin lienee syytä olettaa hänen hyötyvän tästä muutenkin kuin 1500 euron palkkansa muodossa.

Eipä kukaan voi tietää mitä herra Parkerin päässä liikkuu. Meinasinpa vaan, että on aika naiivia ajatella että kyse on välttämättä 100% puhtaasta altruismista.

Dreier sanoi:
Sanoinko, että kaikki kasvaneet tulot menee Parkerin taskuun? Ei, vaan sanoin että kun mies omistaa seurasta viidenneksen niin lienee syytä olettaa hänen hyötyvän tästä muutenkin kuin 1500 euron palkkansa muodossa.

Eipä kukaan voi tietää mitä herra Parkerin päässä liikkuu. Meinasinpa vaan, että on aika naiivia ajatella että kyse on välttämättä 100% puhtaasta altruismista.

Eiköhän Parker olisi jostain saanut yli 1mil. diilin reippaasti eli suuresti saa muut tulot kasvaa että EDES lähelle päästäisiin. Ei sillä, eiköhän ne enemmän ole kuin tuo 1500 euroa. Tuskin pojalla on rahasta kiinni tosin.

"Hieman" katkera fiilis tässä on. Kuten olen jo ties kuinka kauan aikaa sitten kirjoittanut, tämä olisi LeBronin vuosi. Se vuosi jolloin ensimmäinen mestaruus tulee. Ja nyt käy näin, koko kausi peruutetaan. Derek Fisherin takia.

Eihän tässä ole mitään hätää! Lebroninhan piti voittaa seitsemän mestaruutta kaudesta 2010-2011 alkaen. Eli vaikka nyt menisi koko kausi puihin, Kuninkaalla on vielä viisi luvattua mestaruutta jäljellä. Kyllä se siitä.

Vai petaatko nyt tästä lockoutista lopullista tekosyytä tulevaisuuden jäätymisille? Näen jo nyt sieluni silmin KJ:n postaukset keväällä 2014, kun Miami putoaa pudotuspelien toisella kierroksella. "Vieläkin harmittaa se kausi 2011-2012. Se olisi ollut Lebronin vuosi, mutta Fisherin takia mestaruutta ei koskaan tullut."

Olisipa muuten jännä tietää, millaiset small market -joukkueiden omistajien asenteet olisivat nyt, jos Lebron olisi vaikkapa pysynyt Clevelandissa. Miamin "super""joukkue" on itse asiassa suuri syy nykyisiin ongelmiin, sillä kaiken maailman Minnesotat, Milwaukeet ja Sacramentot ei todellakaan halua tuollaisia lisää.

Dreier sanoi:
Olisipa muuten jännä tietää, millaiset small market -joukkueiden omistajien asenteet olisivat nyt, jos Lebron olisi vaikkapa pysynyt Clevelandissa. Miamin "super""joukkue" on itse asiassa suuri syy nykyisiin ongelmiin, sillä kaiken maailman Minnesotat, Milwaukeet ja Sacramentot ei todellakaan halua tuollaisia lisää.

Ihan samat. Nuo joukkueet tekee persnettoa vuodesta toiseen ja ovat kannattavia vain silloin, jos siellä sattuu olemaan supertähti ja joukkue pärjää hyvin.

Hillomunkki sanoi:
Ihan samat. Nuo joukkueet tekee persnettoa vuodesta toiseen ja ovat kannattavia vain silloin, jos siellä sattuu olemaan supertähti ja joukkue pärjää hyvin.
Sen supertähden vaan pitäisi olla rookie-sopparin alla, koska nämä nykypäivän "heti-kaikki-mulle-supertähdet" lähtevät sen päätyttyä isoille markkina-alueille pelaamaan kavereidensa kanssa. Sign & Tradella vielä pahimmillaan, ettei vaan se ainoa kilpailuetu mikä vanhalla seuralla olisi jää käyttämättä.

Systeemi on rikki, eikä pienten alueiden joukkueilla ole nykymenolla realistisia mahdollisuuksia kilpailla.

I know you want to touch it sanoi:
Sen supertähden vaan pitäisi olla rookie-sopparin alla, koska nämä nykypäivän "heti-kaikki-mulle-supertähdet" lähtevät sen päätyttyä isoille markkina-alueille pelaamaan kavereidensa kanssa. Sign & Tradella vielä pahimmillaan, ettei vaan se ainoa kilpailuetu mikä vanhalla seuralla olisi jää käyttämättä.

Systeemi on rikki, eikä pienten alueiden joukkueilla ole nykymenolla realistisia mahdollisuuksia kilpailla.

Systeemi on rikki, koska se on lähtökohtaisestikin mätä "pehmeän salary capin" ja draftin vuoksi. Mielestäni on väärin syyttää pelaajia siitä, että he siirtyvät sinne minne itse haluavat, eivätkä pysy joukkueissa joihin heidät on lottopalloarvonnassa joskus heitetty. Jos olisin itse NBA tähti, en varmasti jäisi mihinkään h*lvetin Cavaliersiin tai Clippersiin yhtään sen pidemmäksi aikaa kun olisi pakko, ellei sieltä olisi tarjolla selkeästi enemmän rahaa. Drafti saattaa teoriassa myös tuhota pelaajanuorukaisen uran, jos hän ohjataan epäsopivaan joukkueeseen, huonoon valmennukseen.

Tämähän ei koskaan toteudu Amerikan suljetuissa liigoissa, eikä ole käytännössä helppo malli, sillä nopean voiton tavoittelijat onnistuisivat tuhoamaan seuran tulevaisuuden hetkessä, mutta itse kannattaisin periaatetasolla järjstelmää, jossa draftista ja sopimusten kestojen ja arvojen ennalta määräämisestä luovuttaisiin kokonaan, ja otettaisiin vain käyttöön "kova salary cap", jonka puitteissa saisi toimia vapaasti. Seurat voisivat kosiskella ketä tahansa ammattilaiseksi siirtyvää lahjakkuutta, ja pelaaja valitsisi itse missä haluaa uransa aloittaa. Olemassa olevat sopparit ja palkkakatto määräisivät paljonko on varaa tarjota. Isojen markkina-alueiden seuroilla olisi tietysti hieman paremmat lähtökohdat (niin kun on nytkin), mutta tarjolla oleva suurempi sopimusraha ohjaisi pelaajia varmasti lopulta ihan mukavan tasaisesti eri puolille amerikkaa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.