DickJones sanoi:
Ihan vain mielenkiinnosta, niin kertokaas mulle 207 pitkiä jenkkejä jotka heittää niinkin hyvin (huonosti) kuin Vanttaja? Sen kummemin Vanttajaa tässä hehkuttelemaan enää (kun on mahdollisuutensa jo käyttänyt), mutta kyllä hänellä oli edellytykset olla sata kertaa parempi kuin esim. Santulla, mutta huonot seuravalinnat / asenne (?) (jo Suomessa) johtivat nykytilanteeseen.
E: ja kysehän ei ollut mitenkään ko. pelaajien vertailusta...
Ihan vaan tiedoksi: se, että sinä et ole 6"9-pitkistä heittäjistä niistä kuullut, ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö sellaisia pelaajia olisi. Suunnilleen 6"8-6"9-pituisia hyviä heittäjiä (siis huomattavasti parempia kuin Vanttaja) löytyy Yhdysvalloista erittäin paljon. Pitääkö täälläkin vielä muistuttaa, että D1-tasolla on yli 300 koulua??
Tässä listaa, jonka laadin näin mutu-tuntumalla (mukana myös USA:n yliopistoissa pelaavia ulkomaalaisia). Nämä ovat siis sellaisia, jonka range on selkeästi kolmen pisteen viivan takana, eli siis Spencer Hawesin kaltaisia softin touchin omaavia sisäpelaajia ei laskettu mukaan:
Kevin Durant, Texas
Marty Leunen, Oregon
Ivan Radenovic, Arizona
Al Thornton, Florida State
Thaddeus Young, Georgia Tech
Sasa Cuic, Oregon State
Phil Nelson, Washington
Glen "Big Baby" Davis, LSU
Dan Fitzgerald, Marquette
Patrick Ewing Jr, Georgetown
Nämä ovat vain sellaisia tyyppejä, joiden olen itse nähnyt pelaavan tällä kaudella. Eli listaa voisi tod. näk. jatkaa loputtomiin. Kannattaa muuten hommata NASN, jos D1-koris kiinnostaa. Sieltä tulee yliopistokorista yli 10 peliä/vko.