Vs: NCAA 2016-17
Aidoon homma on myös mennyt mukavan nousujohteisesti. Hän ei ollut Markkasen tapaan heti kauden alusta lähtien avauksen mies, joka pelaa 30+ minuuttia. Kolmessa ekassa pelissä minuutteja tuli keskimäärin 8:20. Kauden edetessä mies on kuitenkin saanut lisää vastuuta ja kolmessa viimeisessä pelissä keskiarvo on ollut päälle 30 min per peli. Kahdessa viimeisessä pelissä Aidoo on ollut mukana avauksessa, ja kiittänyt siitä kaksinumeroisilla pistelukemilla. Eilen Alcorn Statea vastaan Fiifin saldo oli 14/5.
Toki Aidoon nousua merkittävään rooliin on helpottanut se, että GCU painiskelee jonkinmoisten loukkaantumisongelmien kanssa. Eilisessä pelissä arizonalaisjoukkueen rosterissa oli vain 7 pelaajaa. Mutta siitä huolimatta Aidoo on näyttänyt, että hänellä on potentiaalia olla isossa roolissa. Muutaman Aidoon pelin olen nähnyt, ja hyvin mies on niissä pelannut.
Naisten puolella uusista pelaajista Hofstran kaksikko Karsten ja Kalin ovat saaneet aika isoa roolia syksyn peleissä. Kalin on pelannut liki 20 minuutin keskiarvolla. Pisteitä Kalin on tehnyt keskimäärin 4,2 per peli ja levypalloja hakenut 3,4 per peli. Minuutit ovat olleet kauden edetessä hienoisessa kasvussa. Karstenin keskiarvo ovat 15,3 min, 3,9 pistettä, 1,6 levyä ja 0,9 syöttöä. Ainakin niissä parissa Hofstran pelissä, mitä itse olen nähnyt, suomalaiskaksikko on ollut ihan merkittävässä roolissa ja valmennusjohto tuntuu uskaltavan luottaa heihin tiukoissakin paikoissa.
Viimeistä vuottaan Houston Babtistissa pelaava Heidi Byrd on pelannut keskimäärin 25,5 minuuttia ja siinä ajassa tehnyt 6,4 pistettä, repinyt 2,8 levypalloa ja antanut 1,4 syöttöä per peli. Byrdin minuutit ovat olleet kauden edetessä selvässä kasvussa. Syksyllä minuutteja tuli ihan mukavasti pari kymmentä per peli, mutta viime aikoina on puhuttu reilusti yli 30 minuutista per peli.
Kakkosdivarin Arkansas Techissä niin ikään seniorivuottaan pelaava Anissa Pounds on joukkueensa johtotähti. Eniten minuutteja (31,5), syöttöjä (4,5) ja riistoja (2,0), kolmanneksi eniten pisteitä (11,4) ja levypallojakin keskimäärin 4,0 per peli on aika mukavannäköiset lukemat.