.......Sanottakoon vielä etten ole kieltämässä keneltäkään amerikkalaisen yliopistopalloilun vaihtoehtoa. Pointtini on ennen kaikkea se että kotimaisen koripallon asioita ei ratkota rapakon takana. Se työ pitäisi tapahtua seuroissa ja osittain koripalloliitossa.
En ole käynyt sitä kuuluisaa kurssia "Miten rekrytoit lisää vapaaehtoisia seuratoimintaasi?". Minua saa siis opastaa miten seuratyön ABC oikeasti menee....Oma arvaukseni on seuraavanlainen:
1) hanki saliaikaa
2) avaa ja sulje ovet
3) siivoa paikkoja
4) mikäli jotain on rikki niin hoida se kuntoon
5) seurasi osallistuu koripalloliiton toimintaan.
6) tue pelaajaa (hanki rahallista tukea, hyödynnä seurassa olevaa tietotaitoa tai tue muuten)
7) auta pelaajia eteenpäin niiden pelaajapolulla (esim. NCAA tai kilpaileva seura).
Minun mielestä Korisliigan kehittyminen on mahdollista ainoastaan, jos saamme enemmän ihmisiä mukaan koripalloharrastukseen. Kannatan "bottom up" lähestymistapaa. Minun mielestä "top down" lähestymistapa, jossa rakennetaan ensiksi hienot puitteet (hallit) ei tule toimimaan....
En asettaisi NCAA:ta ja Korisliigaa vastakkain. Sama ihminen, joka ostaa oikeuden katsella ulkomaista koripalloa saattaa myös käyttää rahaa kotimaisen koripallon kannattamiseen...