Koripallo.com

Nilan Bisons 2011/12

Vs: Loimaan Korikonkarit 2011/12

Valavuori sanoi:
Ihan tuota Vato Locon väittämää en niele, että 90% joukkueiden logoista on hirveitä. Yhä useampi on tajunnut turvautua ammattilaisten apuun myös tässä tuiki tärkeässä asiassa. Ja ymmärtänyt myös sen, ettei koripallojoukkueen logoon tarvitse aina tunkea koripalloa ;)

Ei tarvitse logossa aina olla koripalloa ei, eikä sen myöskään tarvitse olla ammattilaisen tekemä.

Hirveitä oli ehkä hieman vahvasti sanottu.. Laimennetaan, että 90% logoista löytyisi paranneltavaa.. ;-)
Itse lähdin miettimään asiaa siltä kantilta, että mitkä logot sopisivat helposti keskiympyrä kuvaksi ala suuri maailma... (ilman muutoksia)

Oman "seulani" läpäisivät: Topo, Kauhajoki..

Kirjosieppo sanoi:
Ja minä taas väitän, että tavalliselle tuularille loimaalaisen koripalloilun imago on herttisen yhdentekevää 8]

Ja minä taas en tiedä mikä on tuulari?

Kirjosieppo sanoi:
Ja minä taas väitän, että tavalliselle tuularille loimaalaisen koripalloilun imago on herttisen yhdentekevää 8]

Raid sanoi:
Ja minä taas en tiedä mikä on tuulari?

Mulle asia on herttisen yhdentekevä, joten kenties olen tuulari, koska en ole myöskään lajiniilo sillä olen täysin tietämätön Lokokon perinteikkyydestä. Joskus silti uudistuminen on ihan tarpeen ja yleensä silloin löytyy myös äänekäs vastustajien joukko, mutta koriksessa on ihan tarpeeksi menty kaavalla "samalla tavalla ku aina ennenkin".

Jay

Vato Loco sanoi:
Ei tarvitse logossa aina olla koripalloa ei, eikä sen myöskään tarvitse olla ammattilaisen tekemä.

Hirveitä oli ehkä hieman vahvasti sanottu.. Laimennetaan, että 90% logoista löytyisi paranneltavaa.. ;-)
Itse lähdin miettimään asiaa siltä kantilta, että mitkä logot sopisivat helposti keskiympyrä kuvaksi ala suuri maailma... (ilman muutoksia)

Niin eihän tuo Chicago Bullsin logo kauheasti biisonien logosta eroa. Sinne tuuliseen kaupunkiin tuntuu kyllä kelpaavan, mutta ei Vato Locolle ;)

raappa sanoi:
Mulle asia on herttisen yhdentekevä, joten kenties olen tuulari, koska en ole myöskään lajiniilo sillä olen täysin tietämätön Lokokon perinteikkyydestä. Joskus silti uudistuminen on ihan tarpeen ja yleensä silloin löytyy myös äänekäs vastustajien joukko, mutta koriksessa on ihan tarpeeksi menty kaavalla "samalla tavalla ku aina ennenkin".

LoKoKon vanha logo ja nimikin on kyllä kaukana kaupallisuudesta. Uusi logo on hyvä, tosin miksi se ei katso suoraan kohti katsojaa vaan ohi? Onko jotain salattavaa?? No tämä vain tällaisena heittona. Nimi bisons on myös onnistunut vaikkakin Biisonit (Loimaan Biisonit) olisi ollut vielä parempi. Olisi helppo ollut kääntää tarvittaessa Englannksi.

Eikös muuten Kouvojen logo ole kopio Timberwolvesin logosta?

Vato Loco sanoi:

Mitä helvettiä? Kaksi kauheinta logoa. ToPo on liian pelikistetty (tähti), teksti (Torpan Pojat) liian pitkä ja väri (beige) tylsä. Entinen ToPon Lakers jäljitelmä oli parempi.

Kauhajoen logo on liian suttuinen ja tylsä.

Hyviä ovat Honka (hienon tyylikäs ja perinteikäs) ja KTP (hienosti updeitattu vanha logo). Vilppaan logosta samaa mieltä: ihan hirveä kyhäelmä.

MC sanoi:
logo_memphisgrizzlies.gif
kouvot_125.jpg

kouvolan grizzlyt memphiksen kouvot

MC sanoi:

Varmaan tarkoitat sitä Memphis Grizzliesin logoa. Joo onhan niissä selvä yhteneväisyys muodossa. Siihen tosin en tiedä vastausta kumpi otti logonsa ensin käyttöön (varmaankin Grizzlies)

lisäys: nopealla googletuksella krisslit otti logon käyttöön kaudella 2004-2005, kun vielä muistais koska Kouvot uusi logonsa?

Miksi muuten mallit haetaan aina amerikasta?: nimi uusiks, logo uusiks, värit uusiks! Futisjoukkueilla, tai sanotaan nyt tässä yhteydessä futisbrändeilla - oli sitten kyse Englannista, Italiasta tai monesta pienemmästäkin sarjasta - on usein paljon vahvemmat brändi-identiteetit, johon yhdistyy niin fanien kiintymys kuin suuren yleisön mielikuva? Futisseurojen visuaalista ilmettä viilataan jatkuvasti, mutta parantelu tehdään pienin liikkein ja varovasti.

En missään nimessä kritisoi Loimaata (pidän uudesta lookista); kysynpähän vain itseäni viisaammilta. Voiko se johtua siitä että futisjengit ei oo koskaan hölmöilly ja pahempaa korjattavaa ei löydy? Vai siitä että nehän tekee aina pääsääntöisesti tappiota eikä sieltä kannata mitään kopioida?

Se miten futisseurat kuitenkin onnistuu joka kaudeksi tekemään uuden paidan, jonka fanit hyväksyy (jos jossain logon vaakunassa on valtikka millin verran siirtynyt vasemmalle fanit on heti barrikaadeilla) ja ostaa (on kuitenkin tarpeeks erilainen entisestä) on taidetta.

Jukkka de la Hoya sanoi:
Se miten futisseurat kuitenkin onnistuu joka kaudeksi tekemään uuden paidan, jonka fanit hyväksyy (jos jossain logon vaakunassa on valtikka millin verran siirtynyt vasemmalle fanit on heti barrikaadeilla) ja ostaa (on kuitenkin tarpeeks erilainen entisestä) on taidetta.
Erittäin hyvä pointti de la Hoyalta ja mukava kuulla että ilme miellyttää yliopistokorisspesialistia. Onhan se kieltämättä hieman tyylikkäämpi kuin esim Espoon Akilleksen tunnus ;) Tätä futisvertausta kai kutsutaan kulttuuriksi, johon meillä on vielä matkaa. Ylivoimaisesti lähimpänä tätä meillä lienee HIFK, jonka brändinhoitoa voi vaan ihailla. Enkä todellakaan väitä, että uudistuminen olisi aina se ainut oikea valinta. Loimaan tilanteessa uudistuminen koettiin selkeästi kantavaksi voimaksi, meistä kun ei vielä juuri kukaan tiedä yhtään mitään ja katiska oli kevyesti sanottuna hieman ruosteinen.

Jokos teillä, Aleksi, on plakkarissa Artestin manttelinperijä virallisiin matseihin?

JoKaFan, kyllä se rupeaa melkoisen lähellä olemaan. Ja emme tietenkään poissulje sitä mahdollisuutta, että Ron-Ron jää Loimaalle pidemmäksikin aikaa. Toki pitää antaa kovat näytöt tulevissa try-out peleissä, että mahtuu jengiin..

Valavuori sanoi:
Siinä sulle Timi pohtimista talven pimeisiin iltoihin. Karmea temppu totta tosiaan. Olis vaan pitänyt pysyä vanhassa. Kaikki uusi on lähtökohtaisesti perseestä.

Valavuori voisi mennä räkimään ne herneet sieltä neukusta uuden pelkokerroin-kauden ruokavarastoon. Miksi kärjistät?

Joo. Älä Aleksi turhaan vedä herneitä kpcomin ykkösprovokaattorin kirjoituksista. Tosin tuo Timppahan on aina ollut sitä lajia, että aloittaa provot ja sitten omaan nokkaan se herne kuitenkin lopulta menee. Mutta ei siitä sen enempää.

Jay sanoi:
Niin eihän tuo Chicago Bullsin logo kauheasti biisonien logosta eroa. Sinne tuuliseen kaupunkiin tuntuu kyllä kelpaavan, mutta ei Vato Locolle ;)

Bullsin logo on yksi hienoimmista! Siis juuri keskiympyrässä, jonka kautta minä tätä mietin.. Loimaan logossa on tosiaan hieman samoja piirteitä, mutta Biisoni ei katso kohti, ei ole julman näköinen eikä näemmä ole saanut tarpeeksi myöskään ruokaa ollakseen biisoni.

MC sanoi:
Mitä helvettiä? Kaksi kauheinta logoa. ToPo on liian pelikistetty (tähti), teksti (Torpan Pojat) liian pitkä ja väri (beige) tylsä. Entinen ToPon Lakers jäljitelmä oli parempi.
Kauhajoen logo on liian suttuinen ja tylsä.
Hyviä ovat Honka (hienon tyylikäs ja perinteikäs) ja KTP (hienosti updeitattu vanha logo). Vilppaan logosta samaa mieltä: ihan hirveä kyhäelmä.

Topo juuri siksi, että on pelkistetty. Keskiympyrässä iso tähti olisi erittäin hieno. Tekstin voisi kyllä ottaa pois, samoin Kauhajoelta, jonka julma karhu sopisi myös keskiympyrään. Hongan ehkä näyttäisi jotenkin hienolta keskellä, mutta KTP:n ei millään..

Kyllä Valavuori pitää Biisonit ohjaksissa, kun on sentään harjoitellut mekaanisella härällä :) http://kpx.galleria.fi/kuvat/Karjurock+2011/IMG_9727-99.jpg

Missä on Waldo....eiku Jussi http://kpx.galleria.fi/kuvat/Karjurock+2011/IMG_0453.jpg

Nyt tuli kova jannu. Ammattilaisura ei oikein ole parhaalla tavalla alkanut, mutta yliopistovuosien perusteella olisin odottanut jotain muuta paikkaa kuin Loimaata tässä kohtaa uraa.

Erinomaiselta hepulta vaikuttaa. Yliopistostatsit kovaa valuuttaa: http://statsheet.com/mcb/players/player/texas-tech/martin-zeno/game_stats .

Tosin ailahteleva kaukoheittäjä (enemmän slasher?)... Eniten ihmetyttää, miksei ole ammattilaisurallaan saanut enemmän "tuulta purjeisiin"? Laiskuus? Hyvä hyökkääjä, huono puolustaja? Nutcase? :p Tainnut olla viime kauden pelaamatta.

Erittäin kilpailukykyinen avausviisikko Bisonseilla kasassa, jos vain kaikki natsaa kohdilleen.

5. McDade
4. Nuutinen
3. Zeno
2. Koivisto
1. Ivey

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.