Koripallo.com

Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

Vs: Petteri Koposen tie kohti NBA:ta

el_Diablo sanoi:
kyllä ne nocioni (tau) ja ginobilikin (bologna?) euroopassa pelasivat ennen nba:han lähtöä..

Anthony Parker ja Maceo Baston, sekä useat muut jenkit, kuten Ruben Patterson ja Horace Jenkins ovat näyttäneet, että Euroopan kautta on mahdollista myös kerran NBA:ssa epäonnistuneilla pelaajilla ponnahtaa takaisin sarjaan.

NBA olisi Koposen uran tuho. Siellä hän istuisi vaihtopenkillä, oppisi syömään ananaspaloja ja näkisi hienoja hotelleja. NBA:ssa pelaaja ei kehity, ei siellä harjoitella.

Ensin hänen pitää oppia harjoittelemaan, sitten hänen pitää harjoitella, ja vasta sen jälkeen hänestä tulee pelaaja.

Henrik Dettmann jakaa suhtautumistaan Koposen NBA kokeiluihin tämän päivän hesarissa.

jormas

kumpi on/oli lahjakkaampi Koponen vai Möttölä?

jormas sanoi:
kumpi on/oli lahjakkaampi Koponen vai Möttölä?

Paha verrata täysin eri pelipaikkojen kavereita... Parempi kysymys olisi varmasti, että onko/oliko Koponen lahjakkaampi/taitavampi/parempi kuin Rannikko.

Hai

kalevi härvä sanoi:
Parempi kysymys olisi varmasti, että onko/oliko Koponen lahjakkaampi/taitavampi/parempi kuin Rannikko.
Eihän noista kahdesta voi puhua edes samassa lauseessa. Olen 100% varma ettei Koponen tuu koskaan yltää Rannikon tasolle. 18 vuotiaana Rannikko oli jo aivan päällikkö SM-sarjassa.
Kyllä Koposella on hyvät mahikset suomen kakkos takamieheks.

Tilasto Tiikeri

Marsu sanoi:
18 vuotiaana Rannikko oli jo aivan päälikkö SM-sarjassa.

Iso huomio

Kun Koponen pelasi viimeisen kautensa Suomessa, vastustajien avauspointteja olivat Petri Virtanen, Chris Sandy, Wayne Bernard, Jan-Michael Thomas, Jermaine Spivey, Lucius Wagner, Glenn Stokes, Ile Vuori, Tim Bograkos, Eero Levä, Carlton Mims, Nanyaw Addae James Wright, Rakim Hollis, Todd Okeson, John Thomas ja William Copeland.

Kun Rannikko pelasi vikan Suomen kauden, vastustajien avauspointit oli Petri Uronen, Tommi Nordberg, Adonis Jordan, Roope Mäkelä, Gary Lumpkin, Jukka Toijala, Tommi Lanki, Kimi Klingberg, Tero Minetti, Mika Mikkola, Falur Hardarson, Eric Taylor, R. Bentebra (?), Ilpo Jalonen, Jarno Nikula, Tom Kilgore ja Toni Ilmonen.

Molemmissa on huippupelaajia, mutta Koponen oli kovemmassa seurassa. En dissaa RAnnikkoa!! Kova pelaaja

Toijala on parempi kuin yksikään Koposen vastustajista, enough said. Kehtaat vielä pistää Eero Levän samaan yhteyteen kuin esim. Mäkelä ja juuri Toijala.

Vs: NBA draft 2007

Ohhoh, jokos se Petteri on siellä try-outeilla? Menneet ilmeisen hyvin jos noin korkealle rankattu. Jotenkin tuntuu että juuri Phoenix voisi koittaa onneaan Koposen kanssa. Siitä Nashille manttelinperijä, hehe.

taikaviitta sanoi:
Koponen on muuten nostettu muistaakseni sijalle 29. Draftexpressissä!

nbadraft.netissä sen sijaan siirretty jostain syystä vuoden 2008 mock draftiin. Siellä sitten tosin löytyy 1. kierrokselta.

Uskaltaisin veikata, että Koponen ei joko ei pelaa ikinä NBA:ssa, tai saavuttaa siellä jopa Hannoakin vaatimattomamman jalansijan. Tuon ikäisenä olisi jo pitänyt Korisliigan tasoisessa sarjassa olla täysin päällikkö* pärjätäkseen NBA:n tasoisilla areenoilla. Edessä on aivan tolkuton läjä työtä, eikä sekään välttämättä riitä. NBA-joukkue joka varaisi Koposen ottaisi niin ison riskin, että en äkkiä keksi kuka olisi valmis tällaiseen... Noh, ehkä toisella kierroksella vuonna 2008 tai 2009 jos kehitystä tapahtuu.

Toivon tottakai olevani väärässä, mikä ei olisi uutta. Koposelle kaikkea hyvää.

*(C) Marsu

Tosiaan draftexpress veikkailee Koposta Phoenixiin Steve Nashin backupiksi ekan kierroksen 29. varauksella.

Mä en usko, että Koponen buuaisi paljoakaan tilanteessa, jossa pääsisi pelaamaan idolinsa(?) joukkueeseen kolmen vuoden takuusopimuksella.

jormas

hamahakkimies sanoi:
Tosiaan veikkailee Koposta Phoenixiin Steve Nashin backupiksi ekan kierroksen 29. varauksella.

Mä en usko, että Koponen buuaisi paljoakaan tilanteessa, jossa pääsisi pelaamaan idolinsa(?) joukkueeseen kolmen vuoden takuusopimuksella.

Vaan riittääkö Koposen taso&taidot NBA:han?

jormas sanoi:
Vaan riittääkö Koposen taso&taidot NBA:han?
Ei epäilystäkään, kyllä nyt jos joskus on aika mennä ison veden tuolle puolen :). Muuten voi käydä tuo surullisen kuuluisa-> eurooppaan ensin-> loukkaantuminen---> inte nba...

GSW

Golden Staten faniboordilla oltiin jokseenkin kiinnostuneita Koposesta (jota ei millään voi sekoittaa Kaponoon, eihän).

Hauskaa oli, että jonkun mielleyhtymän seurauksena Koposta alettiin kutsua Peter Paniksi. Osuvaa.

hamahakkimies sanoi:
Tosiaan draftexpress veikkailee Koposta Phoenixiin Steve Nashin backupiksi ekan kierroksen 29. varauksella.

Koposelle tilanne varmasti kävisi, mutta peliaika Phoenixin 8-man rotationissa voisi pojan peliaika olla koko kauden aikana samaa luokkaa kuin Möttölällä oli NBA:ssa yhtä ottelua kohden.

hamahakkimies sanoi:

Mitä ihmettä te vedätte? Siis jos Koposen tän vuoden korisliiganäytöillä pääsee Nashin backupicksi (siis tarkoittaa että saa myös peliaikaa), niin lupaan olla kommentoimatta Koposen asioita tällä foorumilla enää koskaan. Siis mun mielestä fysiikka ei riitä, kokemus ei riitä, ei ole riittävä uhka hyökkäyssuuntaan ja varmasti puolustamisessakin on petrattavaa. Siis joku voi ottaa tästä kolmen vuoden projektin, mutta mun mielestä todennäköisempää on että ekan kiekan varausta ei näillä näytöillä tipu.

fani

-Nisula- sanoi:
Siis joku voi ottaa tästä kolmen vuoden projektin,...

Luulenpa että moni nba jengi tajuaa tämän. Siks kai koponen kiinnostaa, koska on potentiaalinen tulevaisuuden pelaaja.

-Nisula- sanoi:
...mutta mun mielestä todennäköisempää on että ekan kiekan varausta ei näillä näytöillä tipu.

Totta, että ei nykyisillä näytöillä, mutta nythän koponen on niitä näyttöjä antamassa. Näytöt puuttuu amerikan puolelta, mutta yksi hyvä peli jo alla ja varmasti on kiinnostuneita jengejä. Ei pidä vähätellä, mutta realistisuuskin pitää tietysti säilyttää.

hehe

Mua ainakin naurattaa Koposen kokemattomuus donkkikokeiluissa.

En äkkiseltään muista muita, kuin yhden miesten MJ-pelin ja SM-sarjan finaalin, kun kaveri lähti takki auki hakemaan alaslyöntiä, mutta palas puolustukseen kusi sukassa... Kokematonta

hehe sanoi:
En äkkiseltään muista muita, kuin yhden miesten MJ-pelin ja SM-sarjan finaalin, kun kaveri lähti takki auki hakemaan alaslyöntiä, mutta palas puolustukseen kusi sukassa... Kokematonta

Mulle tuli heti yks mieleen, kun nuori Hanno Möttölä kerran Kouvolassa sai pallon kolmosviivan tuntumassa ja yht' äkkiä aukesi kuin taivaanlahjana kunniakuja korille. No nuori Hanno innostui siitä siinä määrin ettei muistanut pomputtaa palloa kertaakaan matkalla korille. Tulos -> askeleita liikaa. Noh, sattuuhan sitä...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.