Vs: PLAYOFFS 07: 3. Välierä: Kataja - Lahti 89-71, voitot 2-1!
Siemenlingolle vastaan, ettei minulla todellakaan ole mitään Ristoa vastaan. Mutta olen hänelle kateellinen ja kovastikin. Mutta nyt se on loppu. Minä nimittäin aion panna niinsanoakseni paremmaksi.
Tulen maanantaina Lahteen. Pistän likaisen mopin päähäni, leikkaan pojan vanhan jalkapallon kahtia ja tungen toisen puolikkaan päähäni mopin päälle. Lisäksi otan kaverikseni Horrovin, jolle annan pallon toisen puolikkaan, järkkään sille 3x5 metrisen lipun kymmenen metrin salkoon ja tulemme kulkemaan koko pelin ajan edestakaisin milloin missäkin kentänreunoilla. Lisäksi Horrovi huitoo lipulla korirenkaan edessä aina, kun Namikalla on vaparit ja itse tungen vapaaheittäjän korvaan torveni ja töräytän täysillä.
Huudamme myös hävyyttömyyksiä tuomareille aina, kun Katajalle vihelletään virhe, sillä minä tiedän kyllä, miten pitäisi tuomita. Käyn myöskin vähän väliä haukkumassa toimitsijapöydän pataluhaksi ja mölyän että " Taulu kuntoon Tahvot " Muistamme myös käydä seisoskelemassa Lahden rumpuryhmän edessä, jossa levitämme sen suuren lipun heidän eteensä. Saatanpa jotakin sopivaa herjaakin heittää, ainakin niille kymmenvuotiaille ja nuoremmille.
Vakkei Horrovi olekaan yhtä pyöreä kuin Riston aseenkantaja, niin ainakin yhtä pitkä se on. Olen nimittänyt virallisestikin hänet Sanso Pansoksi. Tulemme aiheuttamaan myös paljon muuta hämminkiä ja näytämme, mistä me olemme tehty. Vieläpä annan haastattelunkin paikalliselle lehdelle ja tungen itseni aina kameroiden eteen, jotta kaikki näkisivät ja kuulisivat minut. Minä nimittäin haluan olla aina esillä ja olen erittäin huomionkipeä.
Mainittakoon muuten, että olen kannattanut Katajaa jo 40 vuotta ainakin.
Vapiskaa lahtelaiset!
Eilisessä pelissä oli muuten 1954 katsojaa kuulemma. Mukava sattuma tuo luku, joka on syntymävuoteni. Hyvää vuosikertaa se oli. Lieneeköhän Fani-Virtanenkin syntynyt samana vuonna, kun olemme niin lapsenomaisia ja muutenkin samanlaisia? Ulkoisesti olen kuitenkin komeampi. Jos ei kukaan muu, niin ainakin sorsapilli sen voinee todistaa?
Ps. Minulla ei ole 500 euron seteliä, mitä heiluttaa, mutta otan mukaani ne Afrikan Tähden tekorahat?